Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
19 mar 2021 10:56
16again schreef:
19 mar 2021 09:55
Menig ZZP-er zal zich afvragen, of de Coronasteun wel op de plekken terecht komt, waar die echt nodig is:
https://nos.nl/artikel/2373216-grootont ... t-uit.html
Alleen gaat dit artikel niet over de steun aan ZZP'ers.
Precies!
Die zien met lede ogen toe hoe zij achter het net vissen, ten faveure van (buitenlandse) aandeelhouders van het grootbedrijf.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
19 mar 2021 11:04
sylvesterb schreef:
19 mar 2021 10:56
16again schreef:
19 mar 2021 09:55
Menig ZZP-er zal zich afvragen, of de Coronasteun wel op de plekken terecht komt, waar die echt nodig is:
https://nos.nl/artikel/2373216-grootont ... t-uit.html
Alleen gaat dit artikel niet over de steun aan ZZP'ers.
Precies!
Die zien met lede ogen toe hoe zij achter het net vissen, ten faveure van (buitenlandse) aandeelhouders van het grootbedrijf.
Ik denk niet dat zij achter het net vissen omdat er hier iets fout gaat. De steun aan de een is niet afhankelijk van die aan de ander. Dus als hier niet iets fout zou gaan zouden ze nog steeds geen steun ontvangen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. De eerste vraag is al óf er uberhaupt iets fout gaat, en de tweede wat de relevantie voor de ZZP-er is. Tegenwoordig wordt alles maar heel makkelijk aan elkaar verbonden, maar dat wil niet zeggen dat het juist is.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar heel veel ZZP-ers kijken nu toch wel op hun neus, omdat bij de eerste twee Tozo uitkeringen er met het inkomen van de partner geen rekening zou worden gehouden, maar dat de helft daarvan nu op zijn conto komt, met onverwachte aanslagen tot gevolg.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sylvesterb schreef:
19 mar 2021 10:53
scharrelschipper schreef:
18 mar 2021 23:22
Lees dat diverse politici een feestje gevierd hebben omdat ze er zetels bij gewonnen hebben.
Heb alleen beelden gezien van FvD die duidelijk in de foto geen enkele afstand hielden. Bij de andere partijen was er voldoende afstand en in een werkomgeving mag je meer dan 1 persoon ontvangen.
scharrelschipper schreef:
18 mar 2021 23:22
Worden die nu net als demonstranten uit of in elkaar geslagen door de ME?
Ons land is gek geworden naar mijn idee.
Demonstranten worden enkel uit elkaar geslagen door de ME als ze de duidelijk melding om te vertrekken negeren. Er zijn mensen doorgedraaid die het goed praten dat een stelletje demonstranten schijt hebben aan de verschillende meldingen, zowel visueel als mondeling om te vertrekken. Enkele nemen zelf vechthonden mee of stokken, sorry maar dan kom je daar niet om vredig te demonsteren. Maar achteraf wel zeuren over de ME/Politie als ze ingrijpen.

Dat over die demonstranten was een grapje (smiley vergeten :wink:)
Als het relschoppers/plunderaars zijn ben ik het met je eens.
Maar niet iedere demonstrant is dat.


scharrelschipper schreef:
18 mar 2021 23:22
Ben nu met mijn schip voor onderhoud en enige reparatie`s bij een scheepswerf,en je denkt toch niet dat de mensen die daar werken een mondkapje dragen of ruim afstand houden?
Waarom zou je geen mondkapje kunnen dragen of 1,5m afstand kunnen houden? Geen idee of een BOA hier rekening mee houdt, maar je schets wel een beeld dat zij geen rekening houden met het virus wat geen uitzondering maakt voor mensen die daar werken.
Er wordt in de buitenlucht gewerkt en als je met een laskap op ook nog een kapje moet dragen wordt het wel wat ongemakkelijk.
En als je een zwaar stuk materiaal moet dragen met zijn tweetjes enz,enz,

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
19 mar 2021 11:07
16again schreef:
19 mar 2021 11:04
Precies!
Die zien met lede ogen toe hoe zij achter het net vissen, ten faveure van (buitenlandse) aandeelhouders van het grootbedrijf.
Ik denk niet dat zij achter het net vissen omdat er hier iets fout gaat. De steun aan de een is niet afhankelijk van die aan de ander. Dus als hier niet iets fout zou gaan zouden ze nog steeds geen steun ontvangen.
Die steun komt uit een grote pot, iets met communicerende vaten......

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

onzin

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
19 mar 2021 11:37
angel1978 schreef:
19 mar 2021 11:07
16again schreef:
19 mar 2021 11:04
Precies!
Die zien met lede ogen toe hoe zij achter het net vissen, ten faveure van (buitenlandse) aandeelhouders van het grootbedrijf.
Ik denk niet dat zij achter het net vissen omdat er hier iets fout gaat. De steun aan de een is niet afhankelijk van die aan de ander. Dus als hier niet iets fout zou gaan zouden ze nog steeds geen steun ontvangen.
Die steun komt uit een grote pot, iets met communicerende vaten......
Dat is nou precies het type argument waarover ik schreef dat er zomaar van alles aan elkaar wordt geknoopt, zonder dat het één iets met het ander te maken heeft. Fijn dat je mijn punt nog even illustreert.
Lady1234 schreef:
19 mar 2021 11:28
Maar heel veel ZZP-ers kijken nu toch wel op hun neus, omdat bij de eerste twee Tozo uitkeringen er met het inkomen van de partner geen rekening zou worden gehouden, maar dat de helft daarvan nu op zijn conto komt, met onverwachte aanslagen tot gevolg.
vast. Maar dat heeft niets met de dividenduitkering van buitenlands moedermaatschappijen te maken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
19 mar 2021 09:55
Menig ZZP-er zal zich afvragen, of de Coronasteun wel op de plekken terecht komt, waar die echt nodig is:
https://nos.nl/artikel/2373216-grootont ... t-uit.html
Als ze het concept van lokale BV's en internationale moederbedrijven niet snappen, kunnen ze maar beter rapido weer in loondienst gaan werken. Overigens zijn er ook voor hen regelingen waar ze aanspraak op kunnen maken.

Die Nederlandse BV's hadden volgens de regels omtrent die NOW regelingen recht op steun, en hebben die ontvangen. Daarmee zijn een groot aantal banen in Nederland behouden, want de meest aangesproken NOW pakketten kenden een ontslagbescherming voor elk van de medewerkers waar steun voor werd aangevraagd, sterker nog, dat is de hele achterliggende gedachte van die regeling.

Los daarvan is de kans groot, dat er tussen de grootaandeelhouders van die moederbedrijven, aardig wat Nederlandse grootbeleggers zitten, denk dan aan onze pensioenfondsen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
18 mar 2021 23:54
Kabinet Rutte IV kan wat mij betreft niet snel genoeg vallen.
Waarom? (Graag in de huiskamer, blijven we hier bij het virus en de gevolgen)
scharrelschipper schreef:
18 mar 2021 23:22
En als afsluiting van mijn voor een deel door frustratie en ergernis gevoede post(enmisschien ietwat ongenuanceerd) dank aan jablan die ons voorziet van informatie.
Vergeet de anderen niet. Ik ben redelijk op de hoogte van het virus, anderen weer van de vaccins of van de echte werkelijkheid in de zorg of van de economie. Het mooiste hier vind ik hoe iedereen op het complotdenken reageert.

*

AstraZeneca
Mag weer. De paniekreactie met een week pauze is goed voor 7 keer 25 is 175 extra doden naar aanleiding van 25 meldingen op 20 miljoen doses.
De vraag blijft overeind of de zeldzame trombose nu een bijwerking van het vaccin is of dat het Oxford-AstraZeneca vaccin de bijwerking van andere medicijnen versterkt. Het is meer dan opvallend, dat deze bijwerking niet in Groot-Brittannië is gevonden, maar wel in andere landen, waar nieuwe medicijnen vaak als eerste op de markt komen.
Ik hoop, dat er volgende week wat meer informatie naar buiten komt.

Pasen
Wordt net zoals Kerst. Iedereen wil op stap en in plaats daarvan wordt het advies thuis ophokken zonder bezoek. :evil:

Volkskrant kopt vandaag: Relatief alarmerende studie: helft ouderen kan voor de tweede keer Corona krijgen.
Typische krantenkop, het gaat om Deens onderzoek op basis van data uit de teststraten in dat land. Er zouden 72 herbesmettingen zijn op een totaal van 11000+ geteste personen. Rest van artikel bestaat uit speculatie en voorbehoud met The Lancet als bron.
Zelf sla ik aan op het woord 'teststraten'. De conclusie is op basis van de PCR-test met wattenstaaf en daarom mag deze conclusie direct de prullenbak in, omdat het virus zich door het hele lichaam verspreidt. Als je het niet meer in keel en neus kunt vinden, kan het nog wel in de longen en alle organen in de buikholte zitten, maar daar komt de wattenstaaf niet. Wat mij betreft kun je wel een andere, goede conclusie trekken: het Sars-CoV2 is zo gemeen, dat het immuunsysteem het maar slecht kan opruimen. Voor het beeld: vuilniswagen is langsgeweest en in alle containers ligt er op de bodem nog wat afval.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
19 mar 2021 11:37
angel1978 schreef:
19 mar 2021 11:07
16again schreef:
19 mar 2021 11:04
Precies!
Die zien met lede ogen toe hoe zij achter het net vissen, ten faveure van (buitenlandse) aandeelhouders van het grootbedrijf.
Ik denk niet dat zij achter het net vissen omdat er hier iets fout gaat. De steun aan de een is niet afhankelijk van die aan de ander. Dus als hier niet iets fout zou gaan zouden ze nog steeds geen steun ontvangen.
Die steun komt uit een grote pot, iets met communicerende vaten......
Maar die ZZPér heeft niet recht op meer of minder afhankelijk van of een ander bedrijf ook NOW heeft aangevraagd of niet. Of Adecco nu wel of geen NOW heeft aangevraagd heeft geen invloed op wat astrid de evenement organisator krijgt aan steun. De directie relatie die jij lijkt te maken zie ik in ieder geval niet.

Daarnaast vraag ik me af hoe relevant de prestaties van het moederbedrijf zijn, ook zegt het weinig of een bedrijf NOW heeft aangevraagd of niet, relevanter is dan hoeveel ze uiteindelijk gekregen hebben nadat de berekeningen gedaan zijn. Er zijn immers ook genoeg bedrijven die NOW heeft aangevraagd uit voorzorg, waarbij later bleek dat ze dit niet nodig hebben gehad en deze weer moeten terug betalen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Als het nog in de longen aanwezig is, zal het vanuit daar ook in de neusholte, en het slijmvlies aldaar, terecht komen. Dus een PCR test zal ook dan nog een zeker, weliswaar verminderd, nut hebben. Beste manier schijnt een test obv ontlasting te zijn heb ik ergens gelezen, maar goed, dat onderzoeken is ook weer zo wat. Zou nog wat worden als je zo'n test in een auto teststraat uit moet voeren. Broek op de knieën, derrière uit het raam, even diep uitademen, en jatsaa.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Cro schreef:
19 mar 2021 12:03
16again schreef:
19 mar 2021 11:37
angel1978 schreef:
19 mar 2021 11:07

Ik denk niet dat zij achter het net vissen omdat er hier iets fout gaat. De steun aan de een is niet afhankelijk van die aan de ander. Dus als hier niet iets fout zou gaan zouden ze nog steeds geen steun ontvangen.
Die steun komt uit een grote pot, iets met communicerende vaten......
Maar die ZZPér heeft niet recht op meer of minder afhankelijk van of een ander bedrijf ook NOW heeft aangevraagd of niet. Of Adecco nu wel of geen NOW heeft aangevraagd heeft geen invloed op wat astrid de evenement organisator krijgt aan steun. De directie relatie die jij lijkt te maken zie ik in ieder geval niet.

Daarnaast vraag ik me af hoe relevant de prestaties van het moederbedrijf zijn, ook zegt het weinig of een bedrijf NOW heeft aangevraagd of niet, relevanter is dan hoeveel ze uiteindelijk gekregen hebben nadat de berekeningen gedaan zijn. Er zijn immers ook genoeg bedrijven die NOW heeft aangevraagd uit voorzorg, waarbij later bleek dat ze dit niet nodig hebben gehad en deze weer moeten terug betalen.
Ik haalde die ZZPer niet aan, dat deed 16again in de post waar ik op reageerde. :wink:

Overigens zijn bedrijven best terughoudend geweest met het aanvragen van NOW, zeker de 2e en verdere tranches, omdat die daarmee dus medewerkers niet konden ontslaan. Er zijn ook plenty bedrijven die NOW 2 en vooral 3 hebben overgeslagen, om zo mensen wel te kunnen ontslaan. Dat is verschrikkelijk, maar anders zouden veel van die bedrijven meteen omvallen als het NOW infuus uit de arm ging.
Laatst gewijzigd door sjohie op 19 mar 2021 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
19 mar 2021 11:58
AstraZeneca
Mag weer. De paniekreactie met een week pauze is goed voor 7 keer 25 is 175 extra doden naar aanleiding van 25 meldingen op 20 miljoen doses.
Eh wow... als je het zo even weergeeft is de pauze-keuze des te vreemder. Vraag: waar haal je die 25 extra doden door het niet vaccineren met AZ vandaan?
sjohie schreef:
19 mar 2021 12:07
Ik haalde die ZZPer niet aan, dat deed 16again in de post waar ik op reageerde. :wink:
Die wordt toch ook geciteerd - en jij niet?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
19 mar 2021 12:08
Eh wow... als je het zo even weergeeft is de pauze-keuze des te vreemder. Vraag: waar haal je die 25 extra doden door het niet vaccineren met AZ vandaan?
Pauze bij het vaccineren betekent, dat alles opschuift: een week langer alle beperkingen, een week langer economische schade en een week langer meer mensen, die geen vaccin krijgen, een week langer vrij baan voor het Sars-CoV2-B117-virus. Dus ook een week meer met mensen, die aan dit virus overlijden. Voor het beeld heb ik het gemiddeld aantal doden per dag van de afgelopen weken genomen, dat lag rond de 25.

Gelukkig is het bij een week gebleven in plaats van de aangekondigde twee weken.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jaban “De vraag blijft overeind of de zeldzame trombose nu een bijwerking van het vaccin is of dat het Oxford-AstraZeneca vaccin de bijwerking van andere medicijnen versterkt.”

Ik vraag me eerder af bij welke mensen precies die trombose is ontstaan. Zijn dat mensen die al beschadigde bloedvaten hebben door bijv. diabetes, hoge bloeddruk of obesitas?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lowieze schreef:
19 mar 2021 12:16
@Jaban “De vraag blijft overeind of de zeldzame trombose nu een bijwerking van het vaccin is of dat het Oxford-AstraZeneca vaccin de bijwerking van andere medicijnen versterkt.”

Ik vraag me eerder af bij welke mensen precies die trombose is ontstaan. Zijn dat mensen die al beschadigde bloedvaten hebben door bijv. diabetes, hoge bloeddruk of obesitas?
Gezien er 20 gevallen zijn op de 20 miljoen vaccinaties is het verband gewoon heel lastig vast te stellen. Neem bijvoorbeeld het veelgebruikte "ibuprofen" hierbij heb je bijwerkingen (1 op 10000) zoals:
-Aanvalsgewijs optredende benauwdheid door kramp van de spieren en zwelling van het slijmvlies
van de luchtwegen vaak gepaard gaande met hoesten en het opgeven van slijm (asthma (bronchiale)).
- Aseptische meningitis (hersenvliesontsteking)
- Ontsteking van het mondslijmvlies (blaasjes)
- Ontsteking van de binnenbekleding van de maag
- Stoornissen in de menstruatiecyclus.
En als je zwanger bent:
Ibuprofen mag niet worden gebruikt tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap, omdat het bij
het ongeboren kind ernstige hart-, long- en nieraandoeningen kan veroorzaken.
Toch slikken miljoenen dit middel omdat de bijwerkingen die voorkomen bij 1 op de 10000 geaccepteerd worden. In dit geval hebben we het over bijwerken bij 1 op de 1 miloen!

Bron: https://db.cbg-meb.nl/bijsluiters/h10895.pdf

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

sjohie schreef:
19 mar 2021 12:05
Beste manier schijnt een test obv ontlasting te zijn heb ik ergens gelezen, maar goed, dat onderzoeken is ook weer zo wat. Zou nog wat worden als je zo'n test in een auto teststraat uit moet voeren. Broek op de knieën, derrière uit het raam, even diep uitademen, en jatsaa.
Mooi beeld, zeker na de beelden van de stembureaus voor auto's en je hebt gelijk: het gaat inderdaad per wattenstaaf in de anus of in wat daar uitkomt. Bij kleine kinderen is het de meest kindvriendelijke testmethode. Nadeel: dit is echt laboratorium onderzoek, de uitslag komt later dan bij de andere testmethoden, maar de uitslag is wel 100% betrouwbaar.
Lowieze schreef:
19 mar 2021 12:16
Ik vraag me eerder af bij welke mensen precies die trombose is ontstaan. Zijn dat mensen die al beschadigde bloedvaten hebben door bijv. diabetes, hoge bloeddruk of obesitas?
Het wordt (nog) niet bekend gemaakt bij wie de bijwerking is opgetreden en nu moet ik een korte zijstraat inslaan.
De EMA gaat over de toelating van medicijnen in de EU, maar dit is in samenwerking met de toelatingsinstanties in de 27 landen. Voor het Oxford/AstraZeneca blijkt het Paul Ehrlich Institut in Duitsland leidend te zijn. Zij houden alles op detailniveau in de gaten en schuiven de data door naar de EMA.
Ergens bij de EMA of bij het PEI heeft iemand laten vallen, dat de zeldzame bijwerking bij 25 vrouwen is opgetreden. Tijd om inspecteur Lewis als nazaat van Sherlock Holmes erbij te roepen. Vrouwen + Noorwegen, Denemarken, Duitsland + speurneus en loep => in deze drie landen is AstraZeneca als eerste bij zorgpersoneel ingezet en de grote overeenkomst is dan 'vrouwen in de vruchtbare leeftijd'. De eerste verdachten zijn dan de anti-conceptie-pillen van de nieuwste generatie, omdat bij deze pillen de bijwerking Sinustrombose en minder Trombozieten (bloedplaatjes) veel vaker voorkomt dan bij de vorige generatie van dit type pil en omdat de anti-conceptie-pil onder deze groep vrouwen de meest geslikte pil is, nog ruim voor pijnstillers en andere chemische ellende met een duur prijskaartje.
Laatst gewijzigd door Jablan op 19 mar 2021 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
19 mar 2021 12:14
Moneyman schreef:
19 mar 2021 12:08
Eh wow... als je het zo even weergeeft is de pauze-keuze des te vreemder. Vraag: waar haal je die 25 extra doden door het niet vaccineren met AZ vandaan?
Pauze bij het vaccineren betekent, dat alles opschuift: een week langer alle beperkingen, een week langer economische schade en een week langer meer mensen, die geen vaccin krijgen, een week langer vrij baan voor het Sars-CoV2-B117-virus. Dus ook een week meer met mensen, die aan dit virus overlijden. Voor het beeld heb ik het gemiddeld aantal doden per dag van de afgelopen weken genomen, dat lag rond de 25.
Is het dagelijks aantal doden, in de leeftijdscategorie waar AZ wordt gebruikt, geen beter uitgangspunt?
Met andere vaccins wordt wel doorgeprikt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
19 mar 2021 12:33
Is het dagelijks aantal doden, in de leeftijdscategorie waar AZ wordt gebruikt, geen beter uitgangspunt? Met andere vaccins wordt wel doorgeprikt.
Ja en nee. Ja, omdat het idd van de doelgroep afhangt. Nee, want we zijn nog niet zover, dat de brede bevolking wordt ingeënt, we zitten nog bij de prioriteitsgroepen en dat is in Nederland zorgpersoneel. Kenmerk van werken in de zorg is veel wisselende contacten, als je ongemerkt besmet raakt, dan besmet je door dit beroep direct veel anderen.

Het ging mij meer om de gevolgen van zo'n beslissing duidelijk te maken, er een beeld bij op te roepen. Iedereen wil van het virus af en dan iets doen, waardoor het virus nog langer vrij spel heeft, dat valt in de categorie 'een beetje dom'.

Gesloten