LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Karincocx
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2020 11:31

Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Karincocx »

Oktober 2018 zijn wij met 2 volwassenen en 2 jongvolwassenen met TUI naar Florida gevlogen. Aan board heb ik in mijn salade glasstukjes gehad, die ik deels heb ingeslikt en deels heb uitgespuugd. Er is hier direct melding van gemaakt. In het vluchtrapport is er summier op het incident ingegaan. Ik had last van mijn keel, maag en buik. Bij het verlaten van het vliegtuig heb ik nogmaals melding gedaan en gevraagd of TUI contact met mij zou opnemen. Er werd mij verteld zelf contact op te nemen. Na 2 dagen van pijn en diarree heb ik TUI gebeld en gevraagd of wij gerepatrieerd konden worden of wat ik anders zou kunnen doen. TUI kon mij niet helpen. Repatriëren was niet mogelijk omdat hun vluchten vol zaten. Ter plekke heb ik via vrienden contact gehad met een arts. Deze vertelde mij dat ik mij kon melden bij een ziekenhuis, maar dat alleen het aanmelden mij zo'n $ 5000 zou kosten en dat ze mij waarschijnlijk dan alsnog zouden willen repatriëren. Onze reisverzekering gaf aan dat TUI degene was die alles moest regelen omdat de fout, terecht vind ik, ben hen lag. Om een lang verhaal kort te maken... wij hebben onze 3 weken uitgezeten zonder hulp van TUI. De $ 5000,- kon ik niet betalen, gezien wij ook de vakantie nog moesten doorkomen. Onze dochters hebben zich een ongeluk verveeld, omdat ik niet in staat was ook maar iets verder te doen en de geplande rondreis te maken. De hele vakantie ben ik ziek geweest en heb vreselijke buikkrampen en diarree gehad. Thuis gekomen heeft TUI aansprakelijkheid erkend en ben ik op blijvend letsel gecontroleerd via een endoscopie. Gelukkig waren na 4 weken de wondjes binnenwaarts genezen. Echter hun verzekering zit in Engeland en na 2 jaar willen zij mij "afkopen" met een luttel bedrag van € 1000,-, terwijl alleen mijn persoonlijke schade al € 6000,- bedraagt. Ik heb ruim een jaar geleden een letselschadeadvocaat in handen genomen, maar die komt ook niet verder. Wat raadt u mij aan?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door thecure »

Als zelfs de advocaat niet verder komt, blijft alleen de rechter over...

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Kolibrie »

3 weken van uw vakantie ziek geweest met vreselijke buikkrampen en u gaat daar niet naar een ziekenhuis om u te laten onderzoeken?
U wacht gewoon tot u weer thuis bent en laat u controleren op blijvend letsel.
Uitgaande van uw verhaal denk ik eerlijk gezegd dat u weinig kans maakt om dit te winnen.
Wanneer u zich direct had laten onderzoeken en er wondjes waren geconstateerd had u, naar mijn idee, meer bewijs gehad dat u werkelijk letsel had opgelopen.
Uw letselschade advocaat kent uw dossier en kan u beter adviseren dan dit forum, wat is zijn advies?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een goede reisverzekeraar voor een ziekenhuis opname is pure noodzaak.
Die had die $5000,- moeten betalen en kan die claimen bij Tui die foute maaltijd inkocht.

En wat is met de overige salades gedaan? iedereen terug gegeven en gemeld bij leverancier?
Met een goede reisverzekeraar hoef je niets te betalen, en claimen ze gelijk bij de verzekeraar met dit probleem.

Ook had een goede verzekeraar een willekeurige vlucht voor je kunnen boeken, eventueel met overstap en dit word dan betaald en bij Tui geclaimd.
Maar na korte opname in ziekenhuis is het vaak na enkele dagen weer verder gaan.. en retour niet nodig.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door omega19 »

Het is inmiddels bijna 2 jaar geleden, dus er is niks meer te onderzoeken, resteert alleen nog de financiele afwikkeling.

Ik weet niet of een letselschade traject het juiste proces is. Er is immers helemaal geen letselschade.

De schade is een verpeste vakantie. Je kan je bericht nog een keer aan TUI sturen , maar dan met de insteek dat je je reissom terug wilt hebben vanweg deze problemen. ( of heb je die al eerder terug ontvangen ? )

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je toen niet direct naar een arts bent geweest, is überhaupt niet meer vast te stellen dat jouw klachten het gevolg waren van die glassplinters. Het causale verband kan je nu niet meer aantonen. Ik geef je weinig kans in een rechtszaak.

Veldt01
Berichten: 993
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Wie eist bewijst en dat wordt hier jammer genoeg heel erg lastig, het enige dat je kan doen is je gelukkig prijzen met het feit dat er geen blijvende schade is ontstaan. Wees gelukkig met die 1000 Euro en de les dat voor een volgende keer een passende ziektekosten verzekering wel handig zou zijn bij een dergelijke reis.

kuklos
Berichten: 9800
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door kuklos »

Karincocx schreef:
04 jun 2020 13:32
Ik heb ruim een jaar geleden een letselschadeadvocaat in handen genomen, maar die komt ook niet verder. Wat raadt u mij aan?
Wij kunnen verder weinig doen vrees ik. De advocaat zal moeten besluiten of een gang naar de rechter (de volgende stap) zinvol is.

Maar, als ik het verhaal zo lees en enkel deze feiten heb vraag ik me af hoe sterk je zaak is. Je gaat naar een arts die je naar een ziekenhuis doorverwijst en dat weiger je.

Arizonakid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je had natuurlijk gelijk naar een dokter moeten gaan, zodat je bewijs had van het glas en de verwondingen daardoor. Nu is het gewoon een verhaal van twee jaar oud, wat net zo goed verzonnen kan zijn om de vakantie terug te claimen. Waren er geen andere passagiers met glas in de salade, of was het toevallig alleen bij u?

taxikemperman
Berichten: 633
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik zou zeggen als ik https://www.blijgezond.nl/stukje-glas-ingeslikt/ lees, dat het toch wat anders moet zijn geweest

sake1987

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door sake1987 »

taxikemperman schreef:
06 jun 2020 23:56
Ik zou zeggen als ik https://www.blijgezond.nl/stukje-glas-ingeslikt/ lees, dat het toch wat anders moet zijn geweest
Ten eerste is dit nu nog onmogelijk te bewijzen. Denk ook dat de gedachte om glas te hebben ingeslikt de jetlag en misschien een virus de symptomen hebben kunnen veroorzaken. Maar net als de rest ik ben geen arts en ook die kunnen er 2 jaar later niks meer mee.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Har45 »

U moet uw letselschadeadvocaat wat meer achter zijn broek aan zitten.
1. Dat de verzekering in het buitenland zou zitten is onzin argument.
2. Het afkoop bedrag van de verzekering kan d.m.v. gezamenlijk overleg op een hoger bedrag uitkomen maar dan moet die letselschadeadvocaat wel aan zijn werk.
3. Lukt het niet om er gezamelijk uit te komen dan kan u nog het mediation traject in ( zaak dient langer dan 3 jaar te lopen)
4. Of u kunt de zaak voorleggen aan een rechter.
5. Ook zou u een second opinion aan kunnen vragen ( gratis) bij een andere letselschade advocaat/jurist/expert

mh73

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door mh73 »

taxikemperman schreef:
06 jun 2020 23:56
Ik zou zeggen als ik https://www.blijgezond.nl/stukje-glas-ingeslikt/ lees, dat het toch wat anders moet zijn geweest
Mij leek het al een sterk verhaal (niet het gebeuren op zich, maar de gevolgen). Als er een stuk glas schade veroorzaakt ergens onderweg in het spijsverteringskanaal, dan ga je echt wel naar een arts.
Klachten lijken inderdaad meer op een virus of voedselvergiftiging.

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har45 schreef:
07 jun 2020 14:41
U moet uw letselschadeadvocaat wat meer achter zijn broek aan zitten.
Ik denk dat er een heel goede reden is dat die advocaat niets doet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Brahms »

Bijzonder verhaal. 3 weken ziek met diarree in een hotel zitten zonder medische hulp. Ik ben geen medicus, maar dit komt toch zeer onwaarschijnlijk door wat ingeslikt glas. Het maag/darmstelsel houd hooguit 3 dagen het eten vast, vaak ruim korter. Wat was nou precies de reden van het ziektebeeld, 3 weken lang.
Had topicstarter een reisverzekering ?
Vreemd topic met heel wat openstaande vragen.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door artilux »

Lijkt mij onmogelijk dat je 3 weken ziek ben ben van wat korreltjes glas.
Dit moet een infectie geweest zijn,of je ben zo van slag geweest dat je daar van klachten
heb gekregen van je darmen.
Als er iets beschadigt was geweest had je tenminste bloed gehad in de ontlasting, en had
je zeker naar een ziekenhuis gegaan.
Zou het lekker laten rusten, 1000 euro pakken en gezellig een week end weg gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door berndv »

Karincocx schreef:
04 jun 2020 13:32
Ter plekke heb ik via vrienden contact gehad met een arts. Deze vertelde mij dat ik mij kon melden bij een ziekenhuis, maar dat alleen het aanmelden mij zo'n $ 5000 zou kosten en dat ze mij waarschijnlijk dan alsnog zouden willen repatriëren. Onze reisverzekering gaf aan dat TUI degene was die alles moest regelen omdat de fout, terecht vind ik, ben hen lag.
Wat een slechte reisverzekering heeft u dan. U verzekert u toch voor dit soort zaken? Is het dan niet aan de verzekering om dit te gaan regelen voor u? Mooie verzekering, als die u doorverwijst om de schade zelf maar te regelen met de aansprakelijke partij. Maar goed, dan is er ook nog zoiets als een zorgverzekering, ik neem toch aan dat u, bij een reis naar de VS, ook een wereldwijde dekking heeft, die toch ook consult of opname in een ziekenhuis zou dekken?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Har45 »

Moneyman schreef:
07 jun 2020 19:25
Har45 schreef:
07 jun 2020 14:41
U moet uw letselschadeadvocaat wat meer achter zijn broek aan zitten.
Ik denk dat er een heel goede reden is dat die advocaat niets doet.
Dat zou heel goed kunnen blijf het feit dat deze het dan dient te communiceren naar de klant toe.
Zolang de klant in raadsels achterblijft doet de belangenbehartiger niet goed zijn werk , en dus dient de klant ( uit eigen belang) de belangenbehartiger achter de broek aan te zitten :)

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har45 schreef:
08 jun 2020 12:28
Moneyman schreef:
07 jun 2020 19:25
Har45 schreef:
07 jun 2020 14:41
U moet uw letselschadeadvocaat wat meer achter zijn broek aan zitten.
Ik denk dat er een heel goede reden is dat die advocaat niets doet.
Dat zou heel goed kunnen blijf het feit dat deze het dan dient te communiceren naar de klant toe. Zolang de klant in raadsels achterblijft doet de belangenbehartiger niet goed zijn werk , en dus dient de klant ( uit eigen belang) de belangenbehartiger achter de broek aan te zitten :)
Volgens mij lees jij andere dingen dan ik in de OP. Het enige wat TS zegt over diens advocaat, is dit:
Karincocx schreef:
04 jun 2020 13:32
Ik heb ruim een jaar geleden een letselschadeadvocaat in handen genomen, maar die komt ook niet verder.
Je praat dus uit onjuiste aannames.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Letselschade door stukjes glas in vliegtuigmaaltijd, niet blij met afhandeling

Ongelezen bericht door berndv »

breien schreef:
08 jun 2020 16:38
Nu is de medische zorg in de Verenigde Staten redelijk prijzig. Als men dus geen aanvulling medische kosten op de standaardreisverzekering heeft is dat in een geval als deze wel vervelend.
Vervelend? Oliedom als je het mij vraagt. 3 weken op vakantie naar een land aan de andere kant van de oceaan en dan geen verzekering regelen die voorziet in de mogelijke ziektekosten? Plannen om een rondreis te gaan maken in de vs zonder goede dekking van ofwel je zorgverzekering ofwel je reisverzekering voor de kosten van ziekenhuizen en artsen is gewoon niet handig.

Gesloten