LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DPD levert niet thuis af, gaat direct naar pickup point

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

DPD levert niet thuis af, gaat direct naar pickup point

Ongelezen bericht door k2p »

Gisteren weer eens zover. Ongelooflijk dat dit anno 2018 nog steeds kan. En ze komen er steeds maar mee weg. Blijkbaar treedt de ACM absoluut niet op tegen deze partijen die de postwet continu overtreden. En ik heb geen poot om op te staan omdat ik als ontvanger geen overeenkomst heb met de bezorger.

Ik heb drie dagen geleden een pakket besteld en deze zou thuis afgeleverd worden. Ik kreeg gisterenochtend (10:36) een bericht van DPD dat ze dezelfde dag tussen 15:32 en 16:32 zouden bezorgen. Ik heb er met moeite voor gezorgd dat er meerdere mensen ruim van te voren op het adres aanwezig waren.

Maar om 15:33 werd de status van het pakket al veranderd naar "Afleverpoging was niet succesvol. Levering bij Pickup parcelshop na eerste afleverpoging." Er was niet aangebeld en er werd geen briefje achtergelaten. (Er hangt een camera bij de voordeur, niemand kwam langs.)

Het pakket wordt nu pas eind vandaag ergens bij een pickup point afgeleverd dat dagelijks maar tot 18:00 open is. Ik werk dagelijks tot 17:30 en red het nooit binnen een halfuur naar de pickup point. Dus nu moet ik vrij nemen van mijn werk of wachten tot het weekend voordat ik zelf de pakketbezorger mag gaan spelen en zelf mijn eigen pakket mag gaan bezorgen.

... En hier mag je dus bezorgkosten voor betalen.

Lowieze
Berichten: 6679
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DPD levert niet thuis af, gaat direct naar pickup point

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ja, dat is heel erg balen. Het is wel duidelijk dat ze niet eens aan de deur zijn geweest, want anders hadden ze wel een briefje achtergelaten. U kunt wel een klacht bij de verzender indienen en wat die bezorgkosten betreft: het pakket is bezorgd, alleen niet bij u thuis.
U kunt wel iemand machtigen om het pakket voor u op te halen, met een kopie van uw legitimatiebewijs.

NeoDutchio
Berichten: 12392
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DPD levert niet thuis af, gaat direct naar pickup point

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U betaald bezorgkosten aan de verzender, niet aan DPD. U moet dus ook bij de verzender gaan klagen dat het niet conform afspraak bezorgd is.

Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: DPD levert niet thuis af, gaat direct naar pickup point

Ongelezen bericht door Boesta »

Heeft u al contact opgenomen met de verzender.? Dat is de opdrachtgever niet u. Dat is ook het eerste wat u zou moeten doen. De opdrachtgever kan DPD de opdracht geven om alsnog het pakket te gaan bezorgen aan huis.

Wij krijgen al vele jaren zeer regelmatig pakketten die door DPD bezorgd worden. DPD is de enige bezorgdienst waar wij nog nooit problemen mee gehad hebben. Zij komen altijd netjes hun afspraken na. De bezorger is live te volgen (d.m.v. Live-Tracking) dus je weet exact tot op de minuut wanneer zij/hij bij jou voor de deur staat...

Hoe komt u erbij dat DPD "constant" de postwet overtreed...? Of roept u dat enkel uit boosheid...?

vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

Re: DPD levert niet thuis af, gaat direct naar pickup point

Ongelezen bericht door vdberg2 »

de ene dpd bezorger is de andere niet.........

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: DPD levert niet thuis af, gaat direct naar pickup point

Ongelezen bericht door chrisd1 »

k2p schreef:Dus nu moet ik vrij nemen van mijn werk of wachten tot het weekend voordat ik zelf de pakketbezorger mag gaan spelen en zelf mijn eigen pakket mag gaan bezorgen.
Of laten bezorgen op een pickup point, waar je wél tussen 17:30 en 18:00 u kan zijn.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: DPD levert niet thuis af, gaat direct naar pickup point

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Wat misschien ook een alternatief is. Bij sommige bedrijven indien je iets bestelt kun je een ander afleveradres doorgegeven. Hangt natuurlijk af hoe groot het pakket is. Als het geen groot pakket is, zou je het misschien op je werk kunnen laten afleveren. Tenminste als je werkgever hier meer akkoord gaat natuurlijk.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: DPD levert niet thuis af, gaat direct naar pickup point

Ongelezen bericht door Meint »

NeoDutchio schreef:U betaald bezorgkosten aan de verzender, niet aan DPD. U moet dus ook bij de verzender gaan klagen dat het niet conform afspraak bezorgd is.
Dit is natuurlijk waar, zo zit de wet in elkaar. Jammer genoeg is dit ook de reden waardoor vervoerders hier meestal mee wegkomen.
Een verzender kan het in de regel niet veel schelen of een ontvanger onnodig extra moeite moet doen om het pakketje te halen, uit de groene container te graven of te ontdekken dat het over een tuinmuurtje is gegooid. Zolang het pakket maar redelijk heel aankomt is de zaak voor de verzender afgedaan.

Ik snap dat dit goed is voor redelijke verzendkosten en de winst van vervoerders, maar het is ook een beetje de kat op het spek binden. Het lokt dit soort dubieuze praktijken uit.

Daar komt bij dat verkopers de verantwoordelijkheid vaak bij de ontvanger (proberen te) leggen en dan zit je als koper helemaal in een lastige situatie.
Er zou een simpele keuze moeten zijn om als ontvanger de opdrachtgever te zijn van een verzending, ook omdat je de kosten meestal gewoon betaald.

Gesloten