LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Connectcar klachtenregeling

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
bluetabou
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2013 16:39

Connectcar klachtenregeling

Ongelezen bericht door bluetabou »

Hallo,

Ik wil bezwaar maken tegen een factuur van Connectcar (auto weigerde te starten, helpdesk weigerde reservering te annuleren, 0 km gereden, maar is toch afgerekend). Nu wordt er in de Connectcar voorwaarden een paar keer verwezen naar de "klachtenregeling" en daar staat het volgende:
ConnectCar zal op klachten van de abonnee, mits schriftelijk ingediend per adres Klokkenbergweg 17, 1101AK te Amsterdam, schriftelijk reageren. Mondelinge klachten worden niet in behandeling genomen. Schriftelijke klachten betreffende de hoogte van een factuur dienen per aangetekende brief te worden toegestuurd binnen drie weken na de (gevraagde) onderbouwing door ConnectCar. Bij overschrijden van deze termijn wordt de abonnee geacht met de onderbouwing in te stemmen.
Ik heb er geen probleem mee dat ze klachten schriftelijk willen afhandelen en niet mondeling, maar de eis dat dit (voor bezwaar over de hoogte van de factuur) per aangetekende brief moet vind ik toch wel belachelijk. Dat kost je als consument dus E7.70 terwijl de bedragen waar het hier om gaat maar een klein veelvoud hiervan zijn. Is dit een eis die ze zomaar kunnen stellen? En zijn er alternatieven die juridisch overeenkomen met een aangetekende brief (bijv. e-mail met ontvangstbevestiging, zelf langsbrengen en laten tekenen, faxen of iets dergelijks)?

Alvast bedankt voor een reactie...

Mardw
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2014 01:30

Re: Connectcar klachtenregeling

Ongelezen bericht door Mardw »

WORDT NOOIT LID VAN CONNECTCAR

Ik zou ook graag het antwoord op bovenstaande vraag uit 2013 willen.

Mijn ervaring met connectcar is ook slecht. In september heb ik op dezelfde dag een klacht ingediend over het voertuig wat niet aanwezig was op het tijdstip wat ik had gereserveerd.
Hierdoor heb ik een half uur vertraging opgelopen op mijn afspraak, moest ik naar een andere lokatie gaan voor een vervangende auto, dat was een duurdere auto. Heel vervelend.
Op de terugweg bleek dat de parkeerplek bezet was door een foutieve parkeerder, hierdoor moest ik de klantenservice van connectcar bellen en werd mij verteld dat ik een andere parkeerplaats mocht zoeken. Dit was moeilijk te vinden midden in de stad, dus ik kwam over mijn gereserveerde tijd heen.
ALLES is financieel aan mij doorberekend, er is niet gereageerd op mijn klacht ondanks meerdere mails en telefoontjes. Zelfs het 'hoofd' komt zijn afspraken om terug te bellen niet na.
Connectcar neemt niet zijn (financiele) verantwoordelijkheid voor deze zaak, terwijl zij wel de laatkomer 25 euro boete berekenen. Zij maken dus gewoon winst daarmee in plaats van die 25 euro de onkosten te vergoeden die gevolgen hadden op mijn reservering.

Als ik dit van tevoren had geweten was ik nooit lid geworden en had ik die 25 euro inschrijfgeld in mijn zak gehouden! Dit incident is 2 maanden na mijn inschrijving voorgevallen.

Verder heb ik een melding bij consuwijzer gedaan. Zij hebben mij gewezen op het feit dat Connectcar juridisch fout zit. Connectcar heb ik dit verteld, echter hebben zij daar geen boodschap aan blijkbaar.
Zo'n bedrijf kan niet anders dan failliet gaan als het zo met zijn klanten om blijft gaan, liever gister dan vandaag wat mij betreft!

Milan85
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2014 00:08

Re: Connectcar klachtenregeling

Ongelezen bericht door Milan85 »

Inderdaad! Wordt nooit lid van Connectcar!

Enige tijd geleden heb ik een auto gereserveerd. Bij de reservering stond aangegeven waar ik de auto kon ophalen. Toen ik daar aankwam bleek de auto er niet te staan. Ik heb hierover contact opgenomen met Connectcar en zij gaven aan dat de auto ergens anders stond geparkeerd. Ik begrijp niet dat dit bij de reservering wordt aangegeven. Maar goed, ik ben vervolgens met mij zware spullen naar de auto gelopen. Dit was allemaal voor eigen rekening. Toen ik de auto startte bleek ook de tank nog eens leeg te zijn, terwijl er een afspraak is dat de minimaal halfvol wordt achtergelaten. Hierdoor ben ik nog eens later op mijn afspraak gekomen.

Het is meerdere malen voorgekomen dat er iets mis was met de auto en allemaal buiten mijn schuld om. Connectcar geeft dan aan dat het allemaal voor eigen rekening is. Zo was een band van een auto door iemand opengesneden. Hier kwam ik pas achter toen ik wegreed. De tijd dat ik op de wegenwacht stond te wachten, was wederom allemaal voor eigen rekening en volgens de medewerker mocht ik blij zijn dat ze de kosten van de band niet in rekening hebben gebracht.

Zelf heb ik een keer een auto te laat terug gebracht en wordt er 25 euro in rekening gebracht. Maar als je de auto eerder terug brengt dan betaal je daar gewoon voor. Als de automatische incasso niet lukt dan krijg je geen herinnering en worden er nog eens 30 euro aan extra kosten in rekening gebracht

Kortom, een super slecht bedrijf die heel snel geld wilt verdienen. Mijn advies: ga niet met Connectcar in zee!

Meelman
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2015 15:10

Re: Connectcar klachtenregeling

Ongelezen bericht door Meelman »

Ik was tot voor kort al 5 jaar tegen wil en dank klant van deze slechte deelauto organisatie. Vooral de mensen op kantoor hebben echt niet begrepen hoe je omgaat met trouwe klanten die alle slechte service en belabberde auto's voor jaren lang voor lief heeft genomen.

Wat ik in het bijzonder merkwaardig en bovendien enorm schofterig vind is dat als een keer de automatische incasso niet lukt je direct een factuur krijgt van 30 EURO om je kaart weer actief te maken!!! Men stuurt geen herinneringsfactuur of geeft een melding dat een overboeking niet is gelukt! Ondanks herhaaldelijk verhaal halen (e-mail, bellen) dat deze gang van zaken bijzonder klant onvriendelijk vind blijft voet bij stuk houden. En dat terwijl ik al vanaf het begin lid ben (al 5 jaar) zonder problemen de rekening betaal! Dan heb je het als organisatie echt niet begrepen!!!


Conclusie:
Auto's niet altijd even prima, tankpas deugt niet altijd, ronduit slechte en zeer klantonvriendelijke klantenservice!
Wordt nooit lid van connectcar!

Moia
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2015 10:06

Re: Connectcar klachtenregeling

Ongelezen bericht door Moia »

Ook een slechte ervaring met Connectcar.
Al jaren noodgedwongen lid maar heb voor het laatst een auto gehuurd. De
kaart is recentelijk vervangen door een app. Deuren opende meermaals niet,
toen opeens wel. Nadat je de "klantenservice" aan de lijn hebt ben je al
een kwartier verder. Auto startte niet, onproffesioneel te woord gestaan,
schreeuwende kinderen op de achtergrond. Er werd me verzocht naar een auto
verderop in de wijk te lopen (regen..) half uur verder, en terug te bellen.
Deze deed het wel. Mijn verzoek de telefoonkosten en het verloren half uur
niet in rekening te brengen werden een beetje mompelend afgewimpeld;
Jaja, komt goed, zei hij.

Tot mijn verbazing ontving ik een mail met een nieuwe reservering van de
auto op een ander adres, tot en met maandag 12.00.. en later ook een
factuur met deze kosten.
Telefonisch 10 minuten in de wacht, ik krijg dezelfde man aan de telefoon
en toen hij mijn stem herkende zei hij dat hij niet had bedoeld op te nemen
en of ik het nog een keer wil proberen..terwijl je normaal gesproken als je bij de auto een probleem hebt toch echt snel iemand krijgt te spreken. Zoals het hoort. Erg jammer dat er zo met een vaste klant wordt omgegaan.

jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Re: Connectcar klachtenregeling

Ongelezen bericht door jdevrie »

Wij hebben bij Connectcar op nieuwjaarsochtend 2017 een autootje gehuurd op de Oude Waal in het centrum van Amsterdam. Toen wij deze terug wilde zetten bleek de parkeerplaats bezet omdat het AUTODATE bordje ontbrak bij die parkeerplaats. Ook was, door de drukte, nergens anders een formele parkeerplaats beschikbaar. Ik probeerde de hulplijn van Connectcar te bellen maar daar werd niet opgenomen. Ik heb de auto toen op de stoep tegenover de formele parkeerplaats geplaatst. Echter toen ik de auto afsloot via de telefoon App bleven de lichten branden. Dit was erg vervelend aangezien de auto op dat moment al op slot was en ik die lampen dus niet meer uit kon zetten. Omdat ook de hulplijn niet beschikbaar was om de auto even op afstand open te doen bleef de auto dus met brandende lichten staan.

De volgende dag werden wij gebeld door Connectcar dat er iemand gebeld had om de auto weg te laten halen omdat deze voor zijn deur geparkeerd was. Wij zijn toen naar de auto gegaan om de situatie in ogenschouw te nemen. Wij belden Connectcar maar die vertelden dat zij de auto niet open konden doen omdat er dan eerst een reservering moest komen. Toen wij even later nogmaals belden kon dat plotseling wel. Het bleek achteraf dat ze ongevraagd een reservering op onze naam hadden gezet. Echter de auto reageerde nergens meer op omdat de accu inmiddels leeg was gelopen. Wij hebben toen een aantal keren moeten bellen voordat het doordrong bij dit bedrijf dat er haast bij was want wij wilden geen wegsleep boete krijgen van een paar honderd euro en hadden nog afspraken die dag. Uiteindelijk stuurden zij iemand van Bergnet die de auto openmaakte met een lange stang via het handvat aan de binnenkant van de deur. Even later heeft hij de auto gestart met een startbooster en hebben wij met de auto enige tijd rond gereden om de accu op te laden.

Wij hadden toen inmiddels al een paar uur tijd verloren waardoor wij verschillende afspraken af moesten zeggen die dag.
Later hebben wij nog contact op moeten nemen om de reservering die op onze naam was gemaakt en waarop de kilometers waren gereden weer weg te krijgen anders hadden wij ook nog moeten betalen voor de hulp die wij aan ze hebben gegeven.

Ik heb inmiddels begrepen dat Connectcar geen vaste afspraken heeft met de gemeente over parkeerplaatsen waar hun auto's kunnen staan zoals Greenwheels heeft. Hierdoor is het in hartje Amsterdam niet gemakkelijk om de auto weer terug te krijgen op de plaats waar hij hoort. Ook is hun hulpnummer niet meer bereikbaar na 12:00 's nachts terwijl dat niet wordt gemeld door hun elektronisch beantwoording systeem. Verder gaan de lichten van de huurauto dus niet vanzelf uit en kun je die lichten niet meer uit doen als je de auto eenmaal via de app hebt afgesloten. Je moet dan eerst via de app een nieuwe reservering maken voor minimaal een uur om de auto weer open te kunnen maken, ook via de app. Als je de hulplijn medewerkers wel te pakken krijgt dan distantiëren zij zich van de problemen alsof zij geen onderdeel zijn van het bedrijf waar zij werken en zijn zij niet echt responsief om de problemen op te helpen lossen.

Samenvattend: dit bedrijf heeft wel heel veel valkuilen in hun service zitten die het voor klanten erg lastig maken om er mee om te gaan. Ik zou zeggen doe hier iets aan Meneer Connectcar.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Connectcar klachtenregeling

Ongelezen bericht door thecure »

Tja, waarom dan geen lid van greenwheels als deze wel vaste plekken heeft?

jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Re: Connectcar klachtenregeling

Ongelezen bericht door jdevrie »

thecure schreef:Tja, waarom dan geen lid van Greenwheels als deze wel vaste plekken heeft?
Dat worden wij nu ook. Zeker omdat de dichtstbijzijnde Greenwheels auto ook nog eens een stuk dichterbij staat en er veel meer Greenwheels auto's in de buurt staan dan van Connectcar.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Connectcar klachtenregeling

Ongelezen bericht door peteroo »

Disconnectcar dus

Gesloten