LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogeschool voor Criminologie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Mo »

Zijn opleidingen voor beveiliger etc wordt door een landelijk erkend instituut afgenomen en niet door hem en als je daar voor slaagt, ja dan is het erkend.
Echter zijn school is niet erkend. Zie de geslaagde rechtszaak waarbij studenten hun geld terug eisten en deze zaak ook hebben gewonnen.

Als eerste is criminologie een wetenschappelijke universitaire studie die is gebaseerd op recht, sociologie en criminaliteit in de (dynamische)maatschappij.

Dat hij nu beveiliging ineens criminologie noemt, raakt kant nog wal.
Wat deze zeer vervelende en opdringerige en snauwerige kerel (heb hem eens aan de lijn gehad voor inlichtingen over een studie (en waarom belt de directeur en niet zijn voorlichters)
heeft gedaan is een heleboel soorten beveiliging en kaderfunctie's binnen beveiliging samengetrokken en daar kun je voor alles dan een certificaat halen en dat noemt hij dan tesamen hogeschool criminologie.
Echter heb je niets meer en minder dan een aantal certificaten voor beveiliging (surveillance, winkel, honden, vip, chauffeur etc etc) of managament hierbinnen die je ook via het LOI kunt behalen.
Er is een zeer uitgebreide reportage op tv geweest, enkele jaren geleden toen hij dit opstartte.

Tevens stelt hij zeer rare eisen aan zijn studenten zoals pakken en rokken in antreciet grijs en witte blousen en blauwe vesten of colberts etc. Verplicht aan te schaffen en te dragen tijdens je cursus. Je wordt ook nog op zeer onnodige financien gebracht.

Als laatste is hij door het ministerie er op gewezen dat het een misleidende naam is omdat veel mensen menen dat het om een HBO opleiding gaat. Echter dit is absoluut niet het geval en het komt er ook niet in de verste verte in de buurt.

Je kunt dezelfde diploma's gewoon bij de LOI of een andere beveiligingsopleider behalen en vele malen goedkoper dan de duizenden euro's die het per jaar bij Best Alert kost.

Succes.

Mo

designfreak

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door designfreak »

Ik heb de opleiding voor Webdesigner en Webmaster gevolgd, maar helaas ben ik daarmee op mijn bek gegaan. Ben opgelicht en niemand wil mij in dienst nemen of lacht mij uit voor de opleiding die ik gevolgd heb... Maar goed wat ik mij afvraag:

KUN JE ZO IEMAND NIET VOOR DE RECHTER SLEPEN? HIJ LICHT IEDEREEN OP, DUS HET LIJKT MIJ ERG VOOR DE HAND LIGGEN OM ONS GELD TERUG TE HALEN....!!!! DIT KAN NIET!!!

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Mo »

Beste Designfreak, Ik weet dat ergens op het fourm enkele van de groep gepost hebben die een rechtzaak tegen Best Alert hebben gewonnen.
Misschien als je verder zoekt dat je deze kunt vinden.
Zij hebben via een rechtzaak het gehele opleidingsgeld teruggekregen omdat ook dus de hogeschool criminologie via best alert een lachertje bleek en ook de opleiding dus niet in orde was. De rechter heeft alle eisen toegekend.

Dus ja, het moet mogelijk om met degelijke bewijzen dat de opleiding niet deugd en dat je er niet mee kunt gaan doen wat het beloofd, je geld terug te krijgen.

Ga eens langs bij een advocaat om te informeren (rechtshulp of anders).

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Hartelijk dank Mo.

Jim

r van bueren

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door r van bueren »

ik vraag me af ik heb mijn zoon ingeschreven bij deze school,omdat zijn grootste wens is beveiliger te worden.
na het zien van deze site en de reacties had ik er geen goed gevoel over.
binnen acht dagen heb ik een aangetekende brief naar best alert gestuurd
,met de mededeling dat ik van de curcus afzag.
wat schets mijn verbazing vandaag alsnog het gehele bedrag van mijn rekening afgeschreven,ze zeggen weleens de brutale hebben de halve wereld,morgen even naar de bank om het terug te laten boeken,want jack de rat gaat het van mij niet winnen.

groetjes roger.

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Mo »

Succes. En kijk even rond. Er zijn momenteel meer opleidingen met exact dezelfde zaken die deze school pretenderen te geven.

Er zijn momenteel zelfs mbo's in de landen die ook een richting hioerin hebben.

gr
Mo

r van bueren

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door r van bueren »

dank je mo,
hij heeft zich ondertussen aangemeld bij het roc en hij kan in februari beginnen.
ik hoop echt dat zijn wens om ooit als beveiliger te werken uitkomt.
maar zelf kan ik me wel voor mijn kop slaan,als echte tilburger waar jack de rat zijn oplichtings praktijken is begonnen.

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Mo »

Fantastisch. Schijnt een giga leuke opleiding te zijn en ze kunnen vandaaruit zelf bij de politie of beveiliging of andere functies als boa etc.

De opleiding op zich moet ontzettend leuk zijn!
En je kunt er veel meer mee.

Heel veel plezier en daarna een hele leuke loopbaan toegewenst!

gr Mo

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begrijp niets van Nederland. Mensen die hard moeten werken voor hun geld en lekker kunnen afgeven aan zo'n oplichter als Kantelberg. Ik heb nog niks betaald. Kan iemand mij vertellen welke advocaat de andere studenten toen had bijgestaan in de kwestie tegen Kantelberg? Ik moet 24 november voor de rechter verschijnen omdat ik niet heb betaald. Ik heb geen cursus gevolg, de telefonische informatie was anders dan toen ik al de papieren had ontvangen. Ik ga dus naar de rechtzaak, ik ben niet van plan om te betalen. Maar ik zoek naar de advocaat die de andere studenten had bijgestaan. Help, 24 nov. is spoedig. Ik heb vandaag de dagvaarding ontvangen.

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begrijp niets van Nederland. Mensen die hard moeten werken voor hun geld en lekker kunnen afgeven aan zo'n oplichter als Kantelberg. Ik heb nog niks betaald. Kan iemand mij vertellen welke advocaat de andere studenten toen had bijgestaan in de kwestie tegen Kantelberg? Ik moet 24 november voor de rechter verschijnen omdat ik niet heb betaald. Ik heb geen cursus gevolg, de telefonische informatie was anders dan toen ik al de papieren had ontvangen. Ik ga dus naar de rechtzaak, ik ben niet van plan om te betalen. Maar ik zoek naar de advocaat die de andere studenten had bijgestaan. Help, 24 nov. is spoedig. Ik heb vandaag de dagvaarding ontvangen.

Daan's Pa

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Daan's Pa »

Als reactie op de laatste oproep van Gast op 10 nov. verwijs ik namens gedupeerde dochter naar blz 17 van dit forum, waar wij reactie kregen van gebruiker "let's get started" die via emailadres "laatjehoren...." contact aanbood. Hij vertegenwoordigde de groep studenten die met een gezamenlijke rechtsgang tegen "de heer" Kantelberg bezig waren.
Ook wij worden nog steeds met juridische sommeringen belaagd, vanuit "het recht" dat het instituut te Best claimt via een handtekening, en dit via de rechter zal afdwingen, zonder reeële tegenprestatie: een opleiding die werkelijk leidt naar de voor de cursist gewenste baan!!
De politiek heeft behandeling van een wetsvoorstel waarbinnen consu-menten zich beschermd kunnen zien tegen voortgaande praktijken van niet erkende opleidingen binnen de Beroeps Volwassenen Educatie, dmv kwaliteitstoetsingen en verplichte klachtenregelingen , uitgesteld.
Een rechter kan minder goed aantoonbare wanprestaties (alles wordt via de advocaat van K. ontkend) mogelijk alleen gegrond zien vanuit het aantal klagers van de diverse cursussen van de school te Best.
Ook wij vragen Tros Radar contact te leggen met de groep "let's get started" om ons emailadres door te spelen. Graag horen we hoe deze groep tnt gevaren is daar een (extra) gezamenlijke rechtzaak van vele nieuwe gedupeerden mogelijk afdoende jurisprudentie geeft om deze wanprestaties van het echtpaar Kantelberg te Best te doen stoppen.
De (jonge, soms kansloze) consument blijft anders tot in lengte van dagen overgeleverd aan de vele misleidende advertenties van hr. K. om een leuke goedbetaalde baan, wel via zijn opleidingen !, te verkrijgen.
Daan's Pa

Moeder
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2004 10:10

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Moeder »

Beste vader van Daan,
Ik had een mailtje verzonden naar de adres op blz.17, maar die komt terug. Ik had gisteren ook al een stuk op radar geplaatst maar om welke redenen kan ik het niet terug vinden, misschien doe ik iets fout. Maar we zijn bezig met een advocaat. Twee kinderen, een zal vechten om haar geld in haar zak te houden en de andere zal kijken of hij zijn geld terug kan krijgen. We hebben al een hele dossier aangelegd. Is jammer dat er een stilte is gevallen over deze oplichter, want er zijn toch heel veel gedupeerden. Nederland moet eens wakker worden en vechten voor hun rechten. Wetten zijn om te buigen. Hij moet echt gestopt worden, hij adverteert nu nog steeds en draait zijn zogenaamde school. Blijkbaar als je crimineel bent, kan je gewoon lekker doorgaan. Radar is ook in stilte gevallen over deze zaak. Maar goed, wij gaan er voor. MVG

Petra van Lieshoud

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Petra van Lieshoud »

Ik heb 2 maanden geleden mezelf ingeschreven bij Best Alert.
Dit deed ik voor de opleiding MBO beveiliger/security management .
Vandaag was mijn eerste lesdag en
ik hoorde opeens dat niet alleen het lesgeld betaald moest worden maar ook nog is 3 examens en een volledige studie ehbo met examens waar tijdens mijn intake gesprek en mijn contract opbouw niks over genoemd werd. de extra te betalen kosten zijn nu inmiddels opgelopen tot 1000 €
Ik heb nu 400 betaald voor een studie map wat ik al in ontvangst had genomen en ze dreigen met de politie als ik niet betaal wat moet ik nu doen?

Ik ben zwaar opgelicht door die op het eerste oog aardig lijkende ******

Moeder
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2004 10:10

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Moeder »

Petra het is heel erg. Allebei onze kinderen zijn met een rechtzaak tegen deze h....Hij kan lekker doorgaan zo te zien. Je zal toch een advocaat moeten zoeken om je rechten te halen. Want niemand help je, je zal het uiteindelijk zelf moeten doen. Ik wens je heel veel succes. Crimenelen kunnen hier in Nederland blijkbaar lekker hun gang gaan. :evil:

Petra van Lieshoud

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Petra van Lieshoud »

bedankt voor uw reactie! ook heel vervelend voor u uiteraard..
maar misschien als u wilt.. kunt u mij in contact brengen met uw zoons en/of hun advocaat want ik zou nog niet weten welke eerste stap ik zou kunnen zetten
Deze man is blijkbaar zo groot en zo bekend en niemand heeft er ooit nog wat aan kunnen doen :?
Alvast bedankt!
Petra

Moeder
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2004 10:10

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Moeder »

Hoi Petra, ik zou gewoon naar een advocaat gaan in je buurt. Probeer zoveel mogelijk te verzamelen over hun (Kantelberg en clubje), hier op de site, ook op de site van beveiliging. Het is even veel werk, maar dat scheelt weer in werk voor de advocaten. Ik heb het allemaal samen met mijn kinderen gedaan, want voor hun was het best eng, advocaat etc. Maar gewoon eerst een advocaat bellen en je verhaal voorleggen. Succes

Omega

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Omega »

Beste forum-gangers,

Ik heb ongeveer een jaartje geleden de theorie-opleiding
Beveiliger 2 bij Best-Alert gevolgd.

Mijns inziens was deze misschien een beetje aan de dure
kant en heeft deze school nu door radar een slechte naam,
maar ik heb zonder problemen een stage-adres kunnen
krijgen.

Als je een stagebedrijf kunt overtuigen van jouw kwaliteiten
dan maakt het niets uit waar je de opleiding hebt gevolgd !!!

Zoals al eerder vermeld: Het diploma komt van het SVPB
( landelijk instituut ), daar heeft de school niets mee te maken.

Groeten,

Omega

Omega

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Omega »

Het studeren moet je toch zelf doen, je kunt moeilijk van Best-Alert verwachten dat zij ervoor zorgen dat je slaagt. Je moet er ZELF tijd
en moeite in steken. Zodra je die kennis in je kop hebt zitten maakt
het -zoals ik al zei- niet uit waar je je kennis hebt opgedaan.

Ik krijg sterk de indruk dat veel mensen hier zoiets hebben van:
"Oh....er zijn mensen die vragen hun geld terug, dan kan ik dat ook doen !" Zogenaamde meelopers die misschien niet helemaal de zin
en het doorzettingsvermogen hebben om de stof daadwerkelijk
te leren.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier niemand kwetsen, maar het lijkt
mij zeer sterk dat ik de enige ben die de opleiding Beveiliger bij Best Alert gewoonweg degelijk vind.


Groet,

Omega

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Omega,

Ik wens je veel succes. Kijk maar op prikbord van beveiliging. Ik zou maar nergens vertellen dat je bij best-alert studeert, want de kans dat je hierdoor geen werk (stage misschien wel) krijgt, is groot. Lees alle onderwerpen hierover maar eerst heel goed, Radar had gewoon hun huiswerk gedaan na klachten van studenten. Als je geld te veel heb om bij best-alert waardeloze papieren te halen, dan doe je je best maar. Want wat doe je daar trouwens al je zo goed kan studeren? Iedereen die ziech opgelicht voelen door de heer Kantelberg en zijn clubje mogen proberen om tenminste hun geld terug te halen. Denk goed na, voordat je rare dingen ga zeggen, als je niet weet hoe hard deze studenten hun geld nodig hebben. Ik ben niet boos, maar ik erger me wel. Bij deze ik ben geen student, maar moeder.

Omega

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Omega »

Zoals ik al eerder heb vermeld, ik heb zonder problemen
een stage-adres kunnen vinden. Wat ik inderdaad wel
heb ondervonden is dat er bepaalde bedrijven zijn die
mensen van Best-Alert niet aannemen.

Ik vind dat als een bedrijf louter kijkt naar waar de opleiding
is gevolgd, en niet naar de kwaliteiten van de persoon dat
dat bedrijf in mijn opinie niet goed bezig is.

Wat wel zo is, is dat de communicatie tussen leerbedrijf en
Best-Alert niet altijd vlot verloopt ( voor zover dat er sprake is van communicatie, want als je eenmaal stage loopt heb je nog maar weinig
te maken met de school ), daardoor zijn er natuurlijk ook wel bedrijven die geen zin hebben in de slechte communicatie.


Groet,

Omega

Gesloten