LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De bomen in het keukenbos

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Feather
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2015 22:31

De bomen in het keukenbos

Ongelezen bericht door Feather »

Beste forum gebruikers,

Al een tijdje lees ik hier mee op de keukenafdeling en heb al heel wat goede tips voorbij zien komen. Op dit moment zijn wij ons aan het oriënteren op keukengebied. Toch blijf ik steeds met een vraag zitten die onze keuze kan bepalen.

Zelf vinden wij de Optima Saffier van Bruynzeel een erg mooie keuken. Op het forum lees ik dat deze lijn van Bruynzeel uit de Next fabriek komt. Ook staat er boven aan de offertes van Bruynzeel 'gewoon' NX501. Maarrr....is deze Saffier uitvoering van Bruynzeel ook echt een Next125 keuken zoals je 'm bij een Next dealer krijgt? Of zit er toch een addertje onder het gras? Andere lades, 3x gelakte fronten ipv 5x, kunstof (zijpaneel) en gelakt door elkaar gebruiken.....ik noem maar een mogelijkheden.

Via familie weet ik dat in bijvoorbeeld Kuchenhaus Duitsland hun eigen merk Contur, ook uit de Next fabriek komt, maar wel degelijk anders is in de afwerking. Geldt dit ook voor de Optima lijn?

Alvast dank!

Groeten,
Feather

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: De bomen in het keukenbos

Ongelezen bericht door crazyme »

Feather schreef: Zelf vinden wij de Optima Saffier van Bruynzeel een erg mooie keuken.
Dan neem je die toch ? Wat maakt het uit door welke fabriek deze keuken wordt gemaakt ?

Feather
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2015 22:31

Re: De bomen in het keukenbos

Ongelezen bericht door Feather »

crazyme schreef: Dan neem je die toch ? Wat maakt het uit door welke fabriek deze keuken wordt gemaakt ?
Fair :D ....maar ben toch stiekem wel benieuwd naar het antwoord. De verkopers blijven er politiek correct omheen draaien :)

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: De bomen in het keukenbos

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Beste Faether,

Als je twijfelt over de verschillen, waarom vraag je dit dan niet gewoon bij beide dealers? Als het goed is kunnen de verkopers je dit haarfijn uitleggen. Zo niet, ga dan voor een ander merk/type. Eerlijk duurt het langs, en bij twijfel, niet inhalen...

Vraag jezelf ook af waarom je dit type keuken je zo aanstaat en let daarbij vooral op details.
Ik ken het type keuken zelf niet, maar "de markt" kennende, is nooit iets exact hetzelfde. Een huismerk chocomelk smaakt ook altijd net anders dan de énige echte... Vaak is het "B product" zoals ik het maar even zal noemen op enkele fronten minder en/of wat uitgekleed om hem financieel aantrekkelijker te maken. Denk daarbij inderdaad aan materiaal gebruik, dikte van legplanken of korpus materiaal, scharnier of ladegeleider merk, plinthoogtes, korpus diepte of hoogte, afwerking, laklagen enz. enz.
Dat is het lastige van een keuken uitzoeken. écht appels met appels vergelijken is super lastig en verkopers zijn ook niet overal even eerlijk...
Aan de andere kant; als iets je bevalt en (bijna) alle opzichten, waarom dan twijfelen?

Uit ervaring geef ik je dit nog me: kijk uit met Bruynzeel. Van de voorkant ziet het er allemaal gelikt en goed uit. Eenmaal getekend en besteld heb je vaak het nakijken, en ze willen 2 weken voor levering 100% betaling, of een handtekening voor een auto incasso als de keuken is geleverd... Ik houd daar niet van, en het forum staat vol met slechte voorbeelden... zint eer ge begint zou ik zeggen.

Succes.

9876
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:17

Re: De bomen in het keukenbos

Ongelezen bericht door 9876 »

http://keukenbrochuresaanvragen.nl/erva ... l-keukens/

Ook hier recente klantervaringen Bruynzeel. Oordeel zelf maar.

Adviseerden
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jun 2015 13:14

Re: De bomen in het keukenbos

Ongelezen bericht door Adviseerden »

Hoi,

Laat je onafhankelijk adviseren. Dat is het beste, kun je daarna bekijken wat je werkelijk wil zonder het pussen van de verkopers.

groetjes

EdjeH
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2013 22:15

Re: De bomen in het keukenbos

Ongelezen bericht door EdjeH »

Ja, het is een Next125 verkocht onder private label van Bruynzeel. Zeer goed alternatief voor Siematic!!

Gesloten