LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opknappen te duur of noodzakelijk

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
mamajoha
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2004 14:24

Opknappen te duur of noodzakelijk

Ongelezen bericht door mamajoha »

Ik huur via een makelaar een 2 kamer appartement in Amsterdam. Dit kost mij, inclusief gparkerplaats 540 euro per maand.
Als er in mijn gebouw een 4 of 5 kamerflat vrijkomt wordt deze helemaal gestript en alles opnieuw betegeld enz. Een 2 kamerflat krijgt deze opfrisbeurt niet omdat het niet rendabel zou zijn. De flats zij ngebouwd rond 1972 en aan de 2k flats is dus nooit meer iets vernieuwd. De buizen van de verwarming en warm water lopen OVER de muren hen ipv erachter, de keuken is bruin en ik heb gen afzuigkap. Is dit normaal of kan ik hier iets aan doen ??

Gast

Re: Opknappen te duur of noodzakelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien bij ds gamma wat witsel halen :wink:

mamajoha
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2004 14:24

Re: Opknappen te duur of noodzakelijk

Ongelezen bericht door mamajoha »

dat heeft niets met opknappen te maken. Dat is een ander kleurtje geven.

Als iemand nog serieuze reacties heeft: GRAAG.

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Opknappen te duur of noodzakelijk

Ongelezen bericht door Mo »

Helaas mamajoha, hetgeen jij opnoemt valt niet direct onder noodzakelijk opknappen door verhuurder.
Tegels etc. valt onder interieurdecoratie wat onder verantwoording van huurder valt, tenzij het in het natte gedeelte zit en niet meer aan de eisen zou voldoen of dusdanig kapot is (buiten schuld van huurder) dat het geheel vernieuwd moet worden.
Dat de buizen etc nog aan de buitenzijde van de wanden zitten is ook geen verplichting voor noodzakelijke renovatie.
Soms knappen verhuurders enkele interieur zaken op bij het verlaten van een woning na bijvoorbeeld 25 jaar gebruik. Dat kan dan zijn keukenblokken, binnen of buitendeuren en eventuele betegeling natte gedeelten (keuken, badkamer en wc).
Echter dit laatste is geen verplichting.

Meent u echter dat de huur toch niet in evenredigheid is met hetgeen geboden of dat er toch enkele zaken door verhuurder opgeknapt dient te worden dan kunt u drie dingen doen:
- contact opnemen met de huisbaar c.q. verhuurder waarbij u schriftelijk aangeeft wat u het liefst door de verhuurder opgeknapt ziet (vergeet hierbij niet duidelijk te maken wat er opgeknapt gaat worden en tegen welke prijs, of dat u dat moet bekostigen of zij en welke huurverhoging hier tegeover staat)
- bij afwijzing of geen antwoord naar tevredenheid contact opnemen met de huurcommisie en daar het puntentabel aanvragen en eventueel een keuring
- voor dit laatste zit meestal een extern deskundige bij de bewonersorganisatie in uw omgeving of welke over uw wijk gaat.

Ik zou in uw geval sowieso contact opnemen met de bewonersorganisatie in uw wijkdeel met betrekking tot verder informatie en waar u verder terecht kunt.

gr
Mo

Gast

Re: Opknappen te duur of noodzakelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Ja of gaan verhuizen naar Groningen of Limburg weg uit die ellendige stad.

Gesloten