LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
resp00114152

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door resp00114152 »

Het is niet meer normaal met die prijzen, als wij met zijn 4en weggaan, neem ik wel een ijsje in plaats van op een terrasje te gaan zitten, nou kan je ook niet zeggen dat het normaal is wat je tegenwoordig betaald voor een ijsje, maar goed het is altijd nog goedkoper

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Maar is het niet zo, dat als een kroegeigenaar ipv 1,80 voor een biertje vraagt maar 1,40 dat er dan meer klanten komen. En dat de klanten meer gaan consumeren en vervolgens meer geld achterlaten? Dat is iets wat ik me altijd afvraag;

Stel 1,40? is een mooie prijs voor een biertje. Zou je denken, kneem er nog een. Zo verhoog je de standtijd van mensen, hou je ze langer binnen, verhoog je de omzet.

Tenslotte is je rendement over een vat bier omlaag, maar over de maandelijkse omzet een stuk omhoog.

Ook is het zo dat mond op mond reclame het beste wat er is, als je maten een gezellige kroeg hebben gevonden waar het bier goed te betalen is, komen er die week erop meer.

Voor de grapjurken onder ons, 1,40 voor 0.2liter glas

Gegroet Dennis,

PS; Als jullie dit een kolderverhaal vinden dan lees ik het wel, maar er zijn volgens mij wel degelijk methodes om de prijs omlaag te krijgen, er moet alleen creatief gehandeld worden.

sijmons18

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door sijmons18 »

Hierbij zou ik graag op willen reageren.
Begin 2003 ben ik met echtgenoot op de veluwe aan het wandelen geweest waarna we trek kregen in iets te drinken en te eten,
we kwamen langs restaurant ,,DE WOESTE HOEVE'' waar we even lekker konden zitten, onze jassen werden keurig aangepakt en we kregen een keurige plaats in een ruimte waar het open haardvuur stond te knetteren
we bestelden 2 rode wijn, waar door de ober aan toegevoegd werd dat deze wijn 9 euro koste, nu we hier eenmaal zaten vonden we het te laat om het restaurant nog te verlaten we namen er nog een palet gevuld met tappas bij (dit was geen grote hoeveelheid, dus kon ook niet al te duur zijn dachten we) wat wel ontegenzeggelijk allemaal perfect smaakte
Voor het bijvullen van de wijn glazen hebben we bedankt.
Toen we de rekening kregen moesten we wel 38 EURO afrekenen, wat wel neerkomt op 83 gulden en 60 cent, ik kan me niet herrineren of ik dit ooit betaald zou hebben toen we de gulden nog haden, maar dit was de eerste en de laatste keer in de ,,WOESTE HOEVE''
Nogmaals, over het restaurant niets dan goeds, maar de prijzen!!!!!!!!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben nog jong, leef van een zaterdag baantje en ga 5 dagen in de week naar school, dat heb je als je 18 bent, zaterdag avond ga je uit, dat hoort, en een biertje is al snel 1,50 tot meer

hier in het dorp is een biertje nog 70 cent, je kan je dus voor een 10tje helemaal klem zuipen, jammer dat er weinig concurentie is want dan zal de prijs wel gaan zakken in meerdere cafees. ik ga in ieder geval voorlopig nergens ander heen :wink:

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Sonja »

Ik kwam ook nog langs een restaurant na een boswandeling.

Koffie met appelgebak, lekker hoor, maaar wel E 3,85 x 2 = E 7,70
voor 2 personen dus.

E 7,70 x 2,2 = HFL 16,94.

Gewoon lekker thuis koffie of warme choco drinken met
gevulde koek erbij. Gezellig en ook lekker.

gr. sonja. :)

peet.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door peet. »

Even bij Gilze Rije van de weg af en bij van de Valk een bakkie doen met een appelpuntje.

Prijs voor 2 personen:

2x 2.20 (koffie) en 2x 2.20 (appelpuntje)
TOTAAL 8.80 euro x2.20 = fl 19,36

Volgende keer: gas geven :wink:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Hoezo duur?

Wij zitten elk weekend op een terras of in de kroeg, even lekker de remmen los na een week flink werken.
Als dan bij elke slok denkt, daar gaat weer een euro, nou dan heb je een gezellige avond!
Gewoon doordrinken. Gun jezelf een pleziertje. Maandag moet je weer.

Erger vindt ik het dat wij geen plaats hebben op het terras, omdat er weer mensen de hele middag met één glaasje cola zitten!

Zeikbestrijder

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Zeikbestrijder »

Voor de zeikerds hier die zeggen dat de Horeca te duur is: gewoon lekker thuis blijven!

Bedenk wel dat van elk biertje dat je koopt al gauw 50% arbeidsloon is....dan nog de inkoop, afschrijving, inkomen eigenaar etc. Tel dat ff lekker op!

Verder: een biertje in de achterhoek is inderdaad goedkoper dan de Randstad...de huurprijzen van de panden zijn ook zo'n 50% lager... Tel uit je winst!

Voor service, smaak, bedienng en beleving (!) dien je te dokken!
Ooit wel eens in de Efteling geweest?

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Schandalig die rekening bij van der Valk in Gilze.
Toen de gulden er nog was twee koffie twee appelgebak
F.10,50 ook bij van der Valk

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Voordat je naar binnengaat, hangt er een prijslijst. Had je dus kunnen weten hoeveel wat kost.
Jij hebt de keuze gemaakt om de prijzen te accepteren door te gaan zitten en te bestellen.
Dus geen commentaar achteraf.
Wél mag je hier je verbazing uitspreken, maar niet klagen dat je het er niet mee eens bent. Dan had je moeten doorrijden.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Sonja »

hET IS NIET NORMAAL HOOR... fl 20,00 VOOR BAKKIE.

HEMA

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door HEMA »

Aktie we gaan Aktie voeren kom allen op 1 oktober naar restaurant de wilde gans er worden al 90000 mensen verwacht dit kan niet langer 2,20 voor een bak koffie schande en dan nog te bedenken dat ze in afrika niet eens te eten hebben. Verwende *** nederlanders

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Dat de horeca geld vraagt voor haar diensten vind ik geen probleem. De manier waarop je hier in Nederland vaak wordt behandeld in de horeca vind ik echter wel een probleem. Dit zorgt ervoor dat elke cent die je uitgeeft te veel is.

Men zou eens bij onze oosterburen moeten gaan kijken. Daar is men vriendelijk en correct. De prijzen liggen vaak ook nog eens onde het niveau van nederland.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft niks met verwende Nederlanders te maken! Als ik 2.80 voor een flesje Blauwe Spa moet betalen ga ik me toch afvragen waar dat goed voor is? En thuis blijven is daarbij geen optie?! Je gaat toch niet voor niets weg!!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

De horeca in Nederland zou zich moeten schamen...............

een kopje lauw water met een theezakje voor 2 euro..............

een schande en dan toch zeggen dat ze anders niet uit de kosten komen..................misschien moeten ze dan eens kijken waar die hoge kosten vandaan komen voordat ze op een zo'n schandalige manier hun klanten AFZETTEN

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

op de 50 + beurs voor 2 flesjes water 5euro 40 belachelijk,je word verplicht om je eigen drinken mee te nemen.

els

johnwayne

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door johnwayne »

Ach ik betaalde van het weekend voor 2 biertjes E9.10. Ik ben maar weg gelopen.

Zomaar

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Zomaar »

Ach ja. Net een weekend Parijs gedaan. Even in zo,n tent bij de Mont Matre gezeten. 4 Koffie, 2 kleine pils en 1 pannenkoek met suiker, ruim € 30 oftewel FL. 66.

Maargoed, dat weet je als je naar zo,n stad gaat. € 3.40 Voor een kop koffie is daar nomaal! :!: Ik vraag mij weleens af, hoeveel die mensen daar verdienen! Moet toch wel veel zijn, anders kan dit nooit!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Zeikbestrijder
Gast

Geplaatst op 18 Sep 2004 18:38 door Zeikbestrijder


--------------------------------------------------------------------------------

Voor de ****erds hier die zeggen dat de Horeca te duur is: gewoon lekker thuis blijven!

Bedenk wel dat van elk biertje dat je koopt al gauw 50% arbeidsloon is....dan nog de inkoop, afschrijving, inkomen eigenaar etc. Tel dat ff lekker op!
Nou dan vraag ik me af hoe ze dan in vredesnaam niet failliet gingen toen we nog de gulden hadden... dan zaten ze toch minstens onder de kostprijs met de prijs van het bier! Dacht het niet dus.
Het is gewoon een feit dat de horeca gewoon belachelijk duur is geworden. Ik kan niet eens meer zo vaak uit, ik ben student dus heb al helemaal niet zoveel geld te besteden. Ik vind dit wel erg jammer want ik ging wel graag uit. Maar de horeca komt er nog wel achter denk ik, jongeren gaan nu al vaker gezellig bij elkaar thuis zitten om wat te drinken en lol te maken en vinden steeds minder vaak hun weg naar het cafe of de discotheek... ik geef ze geen ongelijk.

MW

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door MW »

HALLO,
IK WIL EVEN REAGEREN OP BELACHELIJK NEDERLAND. HORECA IS DUUR, ZO IS BENZINE, HUIZEN, KLEDING, ELECTRICITEIT, AUTO´S, VERZEKERINGEN ETC ETC OOK DUURDER GEWORDEN. EN WEET JE WAT DAN HET ERGSTE IS, MENSEN ZIJN TE GIERIG GEWORDEN. LEEF MET HET GELD WAT JE HEBT, GENIET ER VAN ZOLANG HET NOG KAN, WIE WEET KRIJG JE EEN DODELIJKE ZIEKTE, ZIT JE WEER MET DIE TORENHOGE REKENINGEN, SO WHAT, GA DAN VERHUIZEN NAAR AFGHANISTAN, WAAR EEN BAKKIE PLEUR MISSCHIEN MAAR 10 CENT KOST, KIJKEN OF HET JE DAAR BEVALT. EN SORRY HOOR, DAT JULLIE ZO HIEROP REAGEREN IS VOOR MIJ EEN TEKEN DAT NEDERLAND ECHT NERGENS MEER IETS TE DOEN HEEFT DAN ZICH DRUK TE MAKEN OM IDIOTE DINGEN. ALS DAT HET ERGSTE IS WAT JE KAN OVERKOMEN VANDAAG.... SUCCES MET JE VERDERE LEVEN DAN!

Gesloten