LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door tenormin »

jo1969 schreef:O ja wat ik ook nog even kwijt wilde is:

Dat ik merk dat er veel dierenvrienden op dit forum zitten, ook veel gedupeerden en veel erger nog niet te spreken over alle slachtoffertjes die deze mensen al hebben gemaakt. Ik vraag me wel af waarom er personen op dit forum zo onvriendelijk zijn naar mensen die te goeder trouw iets kopen. Volgens mij heeft iedereen hier het over een dier en dat we onszelf beter moeten voorbereiden. Met commentaar is niemand geholpen.
Ik denk dat, sommige mensen daarbuiten, het niet onvriendelijk bedoelt is. Probleem is dat wij (als forumleden, wat jij nu ook bent) deze ellende zo vaak voorbij zien komen. Als ik voor mezelf schrijf: men kan al zoveel info van het internet halen waar je wilt kopen, je kan slechte reviews lezen, enfin, alles wat je te weten zou moeten komen voor je een pup aanschaft; dat er wel eens wat ibbeligheid ontstaat. Je hebt, zoals je schrijft, je eigen intuïtie overschreden; je voelde het en toch ben je doorgegaan. Dat dit zo vreselijk voor jullie heeft uitgepakt: meer dan verschrikkelijk. Ik heb hier werkelijk geen woorden voor. Wens je veel sterkte en ook met je gevecht tegen dit "mens" om te stoppen.

jo1969
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2014 15:38

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door jo1969 »

tenormin schreef:
jo1969 schreef:O ja wat ik ook nog even kwijt wilde is:

Dat ik merk dat er veel dierenvrienden op dit forum zitten, ook veel gedupeerden en veel erger nog niet te spreken over alle slachtoffertjes die deze mensen al hebben gemaakt. Ik vraag me wel af waarom er personen op dit forum zo onvriendelijk zijn naar mensen die te goeder trouw iets kopen. Volgens mij heeft iedereen hier het over een dier en dat we onszelf beter moeten voorbereiden. Met commentaar is niemand geholpen.
Ik denk dat, sommige mensen daarbuiten, het niet onvriendelijk bedoelt is. Probleem is dat wij (als forumleden, wat jij nu ook bent) deze ellende zo vaak voorbij zien komen. Als ik voor mezelf schrijf: men kan al zoveel info van het internet halen waar je wilt kopen, je kan slechte reviews lezen, enfin, alles wat je te weten zou moeten komen voor je een pup aanschaft; dat er wel eens wat ibbeligheid ontstaat. Je hebt, zoals je schrijft, je eigen intuïtie overschreden; je voelde het en toch ben je doorgegaan. Dat dit zo vreselijk voor jullie heeft uitgepakt: meer dan verschrikkelijk. Ik heb hier werkelijk geen woorden voor. Wens je veel sterkte en ook met je gevecht tegen dit "mens" om te stoppen.
Dank je voor je lieve woorden. Met deze ervaring rijker zal ik me in gaan zetten tegen dit soort praktijken.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Btw: een contract is heel gebruikelijk. Vaak is er een soort garantiebeding. Dat klinkt heel naar, maar een diertje kan nu eenmaal een ziekte hebben die pas ná verhuizing naar boven komt. Bij katten is het bijvoorbeeld niet gek dat als je dier binnen een jaar aan een erfelijke aandoening overlijdt, je een nieuw kitten mag uitzoeken, of voor half geld een nieuw kitten mag kopen. Dit lijkt heel hard maar dit kan nu eenmaal gebeuren, en de fokker die dit in zijn contract zet wil hierin zijn verantwoordelijkheid nemen.

Maargoed. Stom dat u gekocht hebt, verschrikkelijk dat de hondjes zo ziek zijn (ook voor u). Echt gigantisch balen!

Wat in dit en vele andere topics elke keer herhaald wordt: we moeten zorgen dat niemand meer bij dit soort fokkers koopt. Dan, en alleen dan, kunnen zij écht gestopt worden. (zijn er niet wel eens van die broodfokkers bij bijv opgelicht geweest, die inmiddels weer vrolijk een "zaak" hebben??) Maarja, de meesten komen pas op dit forum nadat het kwaad al geschied is. Dat er mensen (= die broodfokkers) zo harteloos zijn...je zou ze toch!

jo1969
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2014 15:38

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door jo1969 »

Annikaatje schreef:Btw: een contract is heel gebruikelijk. Vaak is er een soort garantiebeding. Dat klinkt heel naar, maar een diertje kan nu eenmaal een ziekte hebben die pas ná verhuizing naar boven komt. Bij katten is het bijvoorbeeld niet gek dat als je dier binnen een jaar aan een erfelijke aandoening overlijdt, je een nieuw kitten mag uitzoeken, of voor half geld een nieuw kitten mag kopen. Dit lijkt heel hard maar dit kan nu eenmaal gebeuren, en de fokker die dit in zijn contract zet wil hierin zijn verantwoordelijkheid nemen.

Maargoed. Stom dat u gekocht hebt, verschrikkelijk dat de hondjes zo ziek zijn (ook voor u). Echt gigantisch balen!

Wat in dit en vele andere topics elke keer herhaald wordt: we moeten zorgen dat niemand meer bij dit soort fokkers koopt. Dan, en alleen dan, kunnen zij écht gestopt worden. (zijn er niet wel eens van die broodfokkers bij bijv opgelicht geweest, die inmiddels weer vrolijk een "zaak" hebben??) Maarja, de meesten komen pas op dit forum nadat het kwaad al geschied is. Dat er mensen (= die broodfokkers) zo harteloos zijn...je zou ze toch!
Ik leg, in mijn keuze om zo'n hondje te kopen, de schuld niet buiten mezelf. Ik koop normaal ook geen pup, maar ben er met beide poten ingetrapt. Zelf heb ik meerdere honden vanuit het asiel meegenomen, welke ik nog steeds heb en we wilde een uitbreiding. Omdat onze honden in het verleden verwaarlozing hebben meegemaakt hebben zij hun gebruiksaanwijzingen, vandaar dat de keuze op een pup viel (twee dus). Enerzijds probeer ik verwaarloosde dieren een goed tehuis te geven, anderzijds maak ik deze fout door pups aan het verkeerde adres te kopen. Je begrijpt dat ik enorm van mezelf baal. Ik ga hier ook niet het slachtoffer proberen uit te hangen, één van de echte slachtoffers is dood en de andere hangt het leven aan een zijde draadje net als dat van één van mijn andere honden. De wetgeving is zeer duidelijk en er ligt genoeg jurisprudentie om de verkopende partij een procedure aan hun broek te doen en dat ga ik ook doen al, is het maar om het hen moeilijk te maken. Geld is niet waaraan ik denk, dat brengt geen van mijn honden terug. Over contracten die opgemaakt zijn vanuit eigen oogpunt, waarmee de verkopende partij denkt de wet te overstijgen daar snap ik wat meer van en daarop zullen ze ook aangesproken worden. Mocht daar geld uitkomen dan gaat dat regelrecht naar waar ze dit soort zaken kunnen bestrijden. groetjes

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Jo, super en super goed van jou dat jij het er niet bij
laat zitten.
100 punten voor jou !

bokworst
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2014 14:42

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bokworst »

jo1969 schreef: Geld is niet waaraan ik denk, dat brengt geen van mijn honden terug.
Geld is wel het enige waar zij aan denken. En deze praktijken kunnen alleen ophouden wanneer je hen treft in hetgeen zij het dierbaarste van alles vinden (geld). Succes.

River-dance
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2014 07:52

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door River-dance »

Dit verhaal klinkt mij bekend in de oren
Ook ik heb hier mijn hond gekocht
Alleen dit is al bijna 6 jaar geleden! Zolang zijn deze mensen al bezig met deze zaken!.

Jammer dat er idd niks aan gedaan word

jo1969
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2014 15:38

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door jo1969 »

Ik ben al wat verder gekomen. Ze hebben hun eerste maning te pakken. Marktplaats zal me benaderen vanuit de afdeling beleid. De verkoper is me reeds aan het bellen, dat begrijp ik wel. Ik doe niets telefonisch. Ook een Handelsblad heeft interesse om dit item te publiceren. En ik ben nog niet klaar, zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Stuur me aub een mail met je ervaring met deze fokker of een andere, laten we het ze niet makkelijk maken.

Cissy1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2014 00:02

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Cissy1984 »

Goeieavond echt erg dit allemaal te lezen ik heb Senna een Franse bully geboren 5 okt 2012 ook daar vandaan gelukkig helemaal gezond en geen klachten gehad ik heb gelezen dat er ook broertjes opzitten zou het leuk vinden ermee in contact te komen Mvg cissy en pootje van Senna :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@jo1969

Even op je kleine stukje terug komen,ja ik ben dan negatief,waarom,omdat wat tenormin ook zegt..
Mensen weten wel de adressen te vinden van de fokkers,maar googlen niet even,hoe staat deze bekent...
Kleine moeite,scheelt hoop ellende,hoe vaak we dit niet lezen,mijn hond ziek,eyc etc etc...
Ja dat is verschrikkelijk,toch ben ik dan hard,ik vind het voor de beestjes ontzettend erg,maar voor de eigenaren...tja...

Afijn dat heb je nu wel gelezen :wink: als mensen dat nou vaak genoeg lezen,dan kan dat broodfokken ingedimt worden,dat is het doel :wink:

Die vent spoort niet,als je diegene hebt die door heel ned zit,die is al veroordeeld,zaak gesloten eyc,maar kan en mag gewoon doorgaan,snap het echt niet....echt niet...

Wat hebben je hondjes,parvo? Erg ,heel erg hie staat het ervoor,hoop dat ze er bovenop komen.

Ik zal je zeggen vorig jr maart ook pup gekocht ook dit perdoon tel gehad had gelijk door laat maar.Tot ik dus gelegenheidsnestje had.
Maar oke ga je er heen bina 3 uur rijden,je weet( had ik goed ingelezen) waar ik op moest letten...
Ze had door tel gezegd,ja moeder aanwezig papieren vader wie hij is,ze was gedekt voor 1 x .
In keuken geboren etc..
Oke toch durfde ik me die dag niet te verheugen,eetst zien dan geloven.maar alles was precies zo...kreeg foto,s van geboorte idd in de keuken,ik controleerde hem,terwijl zei ons even alleen liet..
En zo geschiede...heerlijk ding.

Hoop dat ze er snel bovenop komen en ja ...of je door moet zetten,war wil je bereiken?
Iedereen weet dat hij slecht is,,,justitie doet niks

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Annikaatje »

jo1969 schreef: Over contracten die opgemaakt zijn vanuit eigen oogpunt, waarmee de verkopende partij denkt de wet te overstijgen daar snap ik wat meer van en daarop zullen ze ook aangesproken worden.
Wat stond er in dat contract dan?

Ik probeerde duidelijk te maken dat een contract bij de aankoop van een dier helemaal niet zo vreemd is, en juist een positief iets, u gaf in uw eerste post aan dat u het heel vreemd vond dat er een contract was.

joke68
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2014 22:19

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door joke68 »

bellen nooit doen..altijd zorgen dat je iets zwart op wit hebt. mail. of app of per post per aangetekend.

Om te schrijven ... dan moeten mensen geen honden daar blijven kopen!!! Niet iedereen weet evengoed waar op te letten. Als je geluk hebt kan een hond makkelijk 14 jaar je trouwe vriend blijven en verdiept men zich niet meer in kopen van een hond. Helaas veranderen broodfokkers met de tijd mee. Vaak zijn het niet meer de slonzige mensen met vervallen schuurtjes zoals media deed geloven. Ze zitten nu gewoon als in nette woningen...10 op een rij in rijtjeshuizen enz..

joke68
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2014 22:19

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door joke68 »

ilsefrettenbende schreef:Het kan alleen maar stoppen door geen pups te kopen en aangezien deze handel al minstens 7 jaar goed gaat zal dat alleen een droom zijn.

Elke pup die daar gekocht wordt is er 1 teveel, dierenpolitie kan verder niets doen.

Wellicht vindt de belastingdienst het aantal verkochte pups nog interressant?

Meneer staat met zowat elk ras nog steeds op marktplaats...
dierenpolitie kan wel iets maar als iedereen er al van uit gaat dat hun niks kunnen zal er ook niks gebeuren..Nee ze kunnen niet zomaar honden afpakken en inval doen maar er is heus wel iets te ondernemen tegen broodfokkers.

joke68
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2014 22:19

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door joke68 »

sta ook verbaast van reactie's ...wat wil je bereiken? Zelf ben ik en nog erger ..mijn pup slachtoffer van broodfokker. Daar kies je niet voor. Ook ik laat het er niet bij zitten. Wat ik wil bereiken? Al het mogelijke...en wat dat is? Geen idee nog maar niks doen is zeker geen optie.

Ik heb me verdiept waar ik kocht..Lijst met vragen..opgelet..op meerdere advertentie's gelet op MP ..naam via google gezocht enz...Helaas adverteerde mevrouw steeds vanuit andere plaats onder ander naam. Klagen bij MP heeft geen zin. Krijg je standaard berichtje en verschuilen zich onder reden..."we zijn maar een platvorm bla bla bla". Maar met zijn allen klagen bij dierenbescherming...144..enz enz..heeft altijd zin. Je er bij neer leggen dat je bedonderd bent en niks doen brengt zeker geen resultaat.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Je wist dat je moest letten op oogjes,kontje,buikje,vacht,etc...moeder hond aanwezig...
Waren er andere soorten pups...

Sommige broodfokkers bieden zoveel verschillende soorten pups aan,
En ja als toch goed gegoogeld had,had je denk ik er niet eens heen gegaan..
Ze zitten in ams,huizen,groningen,friesland een grote zwendel bende..

Idd die vent entius is weer opgepakt,maar ook weer vrij,wat gebeurd er boete en gaat weer verder...
Hij lacht zich krom,nou betaal ik de boete toch denkt ie,,,

Zijn online shop..verkoopt ie zelfs soms dieren of bexorg hem bij je thuis :shock: een pup moet naar je toekomen,moet gevoel bij zitten,je zoekt toch geen puo uit op een foto.nou geef me die maar,ja sorry die mensen zijn er..


Ik vind het wel eb meerdere bij broodfokkers geen pups meer kopen ,dan dimt het in.Zolang mensen erin trappen gaat het door

Maar hoe gaat het met je beestje??

Aclmvdd
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2014 17:06

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Aclmvdd »

Wij hebben vorig jaar ook een hond gekocht bij de zelfde fokker.
Het gaat om een beagle.
Ik vertrouwde het al niet toen we haar hadden gekocht...
Ze werd in een plastic bak gezet met kranten er in om het hondje te zien.
Moeder kregen we ook niet te zien. De pups werden achter gehaald.
Toen we thuis waren met onze pup begon het, ze had bloed bij de ontlasting en krapte steeds aan haar oren.
Ze was ziek... Ze had parasieten in de darmen en had oormijt in de oren...
Ook was ze ondervoed ...
De dierenarts gaf aan dat er een kans bestond dat onze pup het niet zou overleven...
Na een aparte wormkuur die parasieten dood, zalf voor de oren, goede voeding en regelmatige controle is het gelukkig allemaal goed gekomen met onze hond!
Onze hond is nu bijna anderhalf jaar oud en het gaat allemaal goed. Wel is haar kopje wat aan de kleine kan en het lijf aan de lange kant maar dat maakt voor ons niet uit.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Annikaatje »

joke68 schreef:sta ook verbaast van reactie's ...wat wil je bereiken? Zelf ben ik en nog erger ..mijn pup slachtoffer van broodfokker. Daar kies je niet voor. Ook ik laat het er niet bij zitten. Wat ik wil bereiken? Al het mogelijke...en wat dat is? Geen idee nog maar niks doen is zeker geen optie.

Ik heb me verdiept waar ik kocht..Lijst met vragen..opgelet..op meerdere advertentie's gelet op MP ..naam via google gezocht enz...Helaas adverteerde mevrouw steeds vanuit andere plaats onder ander naam. Klagen bij MP heeft geen zin. Krijg je standaard berichtje en verschuilen zich onder reden..."we zijn maar een platvorm bla bla bla". Maar met zijn allen klagen bij dierenbescherming...144..enz enz..heeft altijd zin. Je er bij neer leggen dat je bedonderd bent en niks doen brengt zeker geen resultaat.
Nogmaals: wat stond er nou in dat contract?

En ik denk uiteindelijk ook dat aangifte doen etc niet de oplossing is. Het kan geen kwaad, en wie weet gebeurt er eens iets mee, maar uiteindelijk is de enige oplossing dat NIEMAND meer koopt bij broodfokkers.

De makkelijkste manier om een broodfokker te herkennen is trouwens m.i. de prijs. Een goedkoop rashondje kun je beter niet bezoeken, kies gewoon voor een fokker die gangbare prijzen hanteert. Natuurlijk - dan ben je misschien een paar honderd euro meer kwijt. Maar dan steun je tenminste geen dierenmishandeling, en heb je aanzienlijk minder kans op een doodzieke pup.

jo1969
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2014 15:38

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door jo1969 »

Ik verbaas me niet over het contract. De inhoud klopt niet, maar daar ga ik nu even niemand mee vermoeien. Aangiftes zullen nu volgen. Wij hebben nu al zoveel gedupeerden, foto's mails en zelfs beeldmateriaal. Deze fokker gaat zich gewoon verantwoorden waarom hij denkt zo met dieren om te gaan. Er zijn nu al 20000 mensen die deze fokker willen stoppen met zijn praktijken.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mei 2014 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou wens je veel succes,maar dingen die mensen vragen draai jezelf ook om heen..."??
Je begint zelf over het contract en nu niemand vermoeien,begin er dan niet over...lijkt me

Hooo dat het goed gaat met je hondje maar ook daar krijg ik geen antwoord op

Dusik vind het best...

jo1969
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2014 15:38

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door jo1969 »

De contracten en zoals meer zaken liggen nu voor onderzoek bij de desbetreffende instanties waar ze thuis horen. Ook is een instantie bezig die gaat kijken of de 90 gedupeerden die nu aangemeld zijn (eigenaren met zieke hondjes), een procedure op te starten. Met mijn hondje, deze is gestikt in eigen lichaamsvocht,IS DUS DOOD. MIjn andere honden zijn er slecht aan toe. Ik heb nog nooit een pup gekocht, altijd verwaarloosde honden opgenomen in mijn gezin. Inmiddels hebben we 35 honden gehad die fijn oud zijn geworden, welke een goede verzorging kregen.

Begrijp me goed ik voel me niet gedupeerd, dat zijn mijn honden. De aanval op domme kopers zoals ik heeft volgens mij niet zo'n zin. Iemand koopt iets te goeder trouw. Nog zieliger zijn de ouders van de pups.

Gesloten