'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30198
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
26 apr 2024 15:31
Ik weet uit ervaring dat het ook gewoon goed kan gaan Speedy123.
Je kunt iets ook gewoon eens niet negatief benaderen.
De praktijk is dat als iets fout kan gaan, het ook daadwerkelijk fout gaat. Het voorbeeld van Speedy is gewoon een goed voorbeeld wat voor verstrekkende ellende je kunt krijgen als je er vooraf niet goed over hebt nagedacht.
Lowieze schreef:
26 apr 2024 15:49
Toch werkt het goed in de praktijk, want er wordt al jaren gebruik gemaakt van zo’n soort contract.
Dit is natuurlijk geen geldig argument. Dat het ook goed gaat, wil niet zeggen dat het tegelijk ook fout gaat.

Lowieze
Berichten: 6632
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
26 apr 2024 16:08
Lowieze schreef:
26 apr 2024 15:31
Ik weet uit ervaring dat het ook gewoon goed kan gaan Speedy123.
Je kunt iets ook gewoon eens niet negatief benaderen.
De praktijk is dat als iets fout kan gaan, het ook daadwerkelijk fout gaat. Het voorbeeld van Speedy is gewoon een goed voorbeeld wat voor verstrekkende ellende je kunt krijgen als je er vooraf niet goed over hebt nagedacht.
Lowieze schreef:
26 apr 2024 15:49
Toch werkt het goed in de praktijk, want er wordt al jaren gebruik gemaakt van zo’n soort contract.
Dit is natuurlijk geen geldig argument. Dat het ook goed gaat, wil niet zeggen dat het tegelijk ook fout gaat.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Je zet zelf je handtekening onder het contract, na de voorwaarden goed doorgelezen te hebben.
Dan weet je van tevoren wat de gevolgen zijn. Dat geldt natuurlijk voor iedereen die iets huurt.
Je kunt bij alles wel zeggen: “ ja maar, als als als”

ZeerPrivé
Berichten: 5512
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
26 apr 2024 16:08
Lowieze schreef:
26 apr 2024 15:31
Ik weet uit ervaring dat het ook gewoon goed kan gaan Speedy123.
Je kunt iets ook gewoon eens niet negatief benaderen.
De praktijk is dat als iets fout kan gaan, het ook daadwerkelijk fout gaat. Het voorbeeld van Speedy is gewoon een goed voorbeeld wat voor verstrekkende ellende je kunt krijgen als je er vooraf niet goed over hebt nagedacht.
Lowieze schreef:
26 apr 2024 15:49
Toch werkt het goed in de praktijk, want er wordt al jaren gebruik gemaakt van zo’n soort contract.
Dit is natuurlijk geen geldig argument. Dat het ook goed gaat, wil niet zeggen dat het tegelijk ook fout gaat.
Tja, de praktijk is dat iedere relatie over en uit kan gaan, zijn de problemen identiek aan friendscontracten. Met al die doemscenario's kan iedereen maar beter alleen blijven wonen.

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@scheffers

U hebt dat land waar u op uitkijkt niet gekocht.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 26 apr 2024 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy123
Berichten: 1269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef:
26 apr 2024 16:03
Diezelfde problemen spelen ook als relaties verbroken worden. Dus wat dat betreft geen enkel verschil met friendscontracten.
Er is wel degelijk een heel groot verschil tussen een Friends contract en een relatie contract.

Als je gaat samenwonen met je relatie is het uitgangspunt dat je bij elkaar wilt blijven, dat doe je voor de langere termijn. Dat is het doel. En ja, soms gaat dat mis.

Een Friends contract is per definitie voor de kortere termijn. Je kan alleen de hoge huur niet opbrengen maar samen lukt het wel. Echter zodra je meer gaat verdienen, wil je wellicht op een gegeven moment iets gaan kopen of voor jezelf huren. Of zodra je een vaste relatie krijg, wil je gaan samenwonen. Dan kan dan ineens niet want je zit vast aan je Friends contract. Zolang dat loopt, kan je geen kant op.

Een Friends contract is echt een heel ander uitganspunt waar je echt heel goed over na moet denken voordat je eraan begint.

ZeerPrivé
Berichten: 5512
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je gaat samenwonen met je relatie is het uitgangspunt dat je bij elkaar wilt blijven, dat doe je voor de langere termijn. Dat is het doel. En ja, soms gaat dat mis.
Dat dit het uitgangspunt is, is jouw invulling. En soms gaat dat mis? Zo'n beetje 50% van de relaties strandt. De één wat sneller dan de andere.

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar bij moeders pappot blijven.

ZeerPrivé
Berichten: 5512
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
26 apr 2024 16:39
Dan maar bij moeders pappot blijven.
Gewoon alleen blijven wonen zoals ik al schreef.

scheffers
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 dec 2010 18:16

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door scheffers »

Lady1234 schreef:
26 apr 2024 16:24
@scheffers

U hebt dat land waar u op uitkijkt niet gekocht.
Helaas niet. Maar de waardevermindering doet wel pijn.

rwolters
Berichten: 1581
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door rwolters »

BL2 schreef:
24 apr 2024 23:44
We kunnen ons ook afvragen waarom er zoveel gebouwd moet worden. Gezinnen zijn de afgelopen tientallen jaren alleen maar kleiner geworden......

Daarom moet er ook zoveel worden bijgebouwd. De afgelopen 20 jaar zijn er ca 2 miljoen huishoudens bijgekomen doordat huishoudens kleiner zijn geworden.

Lowieze
Berichten: 6632
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Lowieze »

Speedy123 schreef:
26 apr 2024 16:29
ZeerPrivé schreef:
26 apr 2024 16:03
Diezelfde problemen spelen ook als relaties verbroken worden. Dus wat dat betreft geen enkel verschil met friendscontracten.
Er is wel degelijk een heel groot verschil tussen een Friends contract en een relatie contract.

Als je gaat samenwonen met je relatie is het uitgangspunt dat je bij elkaar wilt blijven, dat doe je voor de langere termijn. Dat is het doel. En ja, soms gaat dat mis.

Een Friends contract is per definitie voor de kortere termijn. Je kan alleen de hoge huur niet opbrengen maar samen lukt het wel. Echter zodra je meer gaat verdienen, wil je wellicht op een gegeven moment iets gaan kopen of voor jezelf huren. Of zodra je een vaste relatie krijg, wil je gaan samenwonen. Dan kan dan ineens niet want je zit vast aan je Friends contract. Zolang dat loopt, kan je geen kant op.

Een Friends contract is echt een heel ander uitganspunt waar je echt heel goed over na moet denken voordat je eraan begint.
De personen waarvan ik weet dat zij zo’n friendscontract zijn aangegaan, hebben dat heel bewust gedaan. Na hun studie moesten ze de studentenwoning opzeggen en op korte termijn konden ze niet aan een andere huur- of koopwoning komen. Zo’n friendscontract was een prima tussen oplossing. Verliet één van hen de woning, dan moesten de blijvende huurders een nieuwe huurder zoeken. Nou, dat was helemaal geen probleem. Afgestudeerden genoeg die iets zochten.

Moneyman
Berichten: 30198
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
26 apr 2024 16:15
Je kunt bij alles wel zeggen: “ ja maar, als als als”
Déden mensen dat maar wat meer. Dat zou een hoop ellende schelen.

Speedy123
Berichten: 1269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lowieze schreef:
26 apr 2024 16:46
De personen waarvan ik weet dat zij zo’n friendscontract zijn aangegaan, hebben dat heel bewust gedaan. Na hun studie moesten ze de studentenwoning opzeggen en op korte termijn konden ze niet aan een andere huur- of koopwoning komen. Zo’n friendscontract was een prima tussen oplossing. Verliet één van hen de woning, dan moesten de blijvende huurders een nieuwe huurder zoeken. Nou, dat was helemaal geen probleem. Afgestudeerden genoeg die iets zochten.
Zolang het goed gaat, is het geen probleem. Maar economie gaat in golven. In de periode 2009-2014 vond je niet eventjes een nieuwe huurder voor een dure woning. Toen hadden we een behoorlijk dip.

Nogmaals, iedereen moet het echt zelf weten maar het is wel iets waar je goed over na moet denken. Een contract dat je niet zelf eenzijdig op kan zeggen, is geen klein dingetje.

Speedy123
Berichten: 1269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef:
26 apr 2024 16:33
Als je gaat samenwonen met je relatie is het uitgangspunt dat je bij elkaar wilt blijven, dat doe je voor de langere termijn. Dat is het doel. En ja, soms gaat dat mis.
Dat dit het uitgangspunt is, is jouw invulling. En soms gaat dat mis? Zo'n beetje 50% van de relaties strandt. De één wat sneller dan de andere.
Ja dat kan, 50 procent kans dat je toch na een tijdje uit elkaar gaat. Een Friends contract is een 100 procent zekerheid dat je na een tijdje uit elkaar gaat.

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Speedy123 schreef:
26 apr 2024 18:35
ZeerPrivé schreef:
26 apr 2024 16:33
Als je gaat samenwonen met je relatie is het uitgangspunt dat je bij elkaar wilt blijven, dat doe je voor de langere termijn. Dat is het doel. En ja, soms gaat dat mis.
Dat dit het uitgangspunt is, is jouw invulling. En soms gaat dat mis? Zo'n beetje 50% van de relaties strandt. De één wat sneller dan de andere.
Ja dat kan, 50 procent kans dat je toch na een tijdje uit elkaar gaat. Een Friends contract is een 100 procent zekerheid dat je na een tijdje uit elkaar gaat.
Ik zou best een leven lang samen met een vriend willen wonen. Ik weet exact welke vriend. Ik haal hem iedere dag op na het werk, is net als ik meer op zoek naar relaties voor een nacht dan een vaste relatie en we hebben al meerdere keren bij elkaar op de lip gezeten bij langere vakanties. Ik kan me alleen voorstellen dat we een aparte whisky kamer moeten hebben, omdat we allebei liefhebbers zijn.

Moneyman
Berichten: 30198
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
26 apr 2024 18:49
Ik zou best een leven lang samen met een vriend willen wonen. Ik weet exact welke vriend. Ik haal hem iedere dag op na het werk, is net als ik meer op zoek naar relaties voor een nacht dan een vaste relatie en we hebben al meerdere keren bij elkaar op de lip gezeten bij langere vakanties. Ik kan me alleen voorstellen dat we een aparte whisky kamer moeten hebben, omdat we allebei liefhebbers zijn.
En denk jij dat de omstandigheden zoals je die hier schetst je leven lang zo blijven? Ik hoop oprecht voor je van niet...

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk persoonlijk die van mij wel. Mijn hoofd heeft teveel behoefte aan eigen tijd om aan relaties te beginnen. Dat weet ik al heel lang van mezelf. Die vriend van me heeft eigenlijk hetzelfde probleem, maar nog ietsje erger. Er moet echt iemand zijn die daar goed mee om kan gaan, wil er een relatie in zitten. Dan moet je er tegen kunnen dat je ook echt uit iemand zijn ruimte blijft als daar behoefte aan is.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door BL2 »

.......Ik zou best een leven lang samen met een vriend willen wonen. Ik weet exact welke vriend. Ik haal hem iedere dag op na het werk....
Bij het lezen dacht ik aan een kat, maar toen begon je whisky.....

witte angora
Berichten: 30876
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, die twee van mij zijn anders aardig nieuwsgierig naar wat er bij mij allemaal naar binnen gaat.

En vice versa, het muisje dat ze vanmorgen eindelijk te pakken hadden, was natuurlijk voor mij bestemd. Het lieve diertje ligt inmiddels bij de buurvrouw voor de deur, want daar komt het vandaan.

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: 'Nieuwbouw zucht onder bezwaar makende burgers'

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Wees blij dat er een goede rechtsgang is.

Ik hoor het een forumlid nog melden. We moeten de geëigende wegen bewandelen, en de ongebaande paden zijn verboden. Wordt dat nu gedaan is het weer niet goed

Plaats reactie