Contact met vliegtickets.nl / Tix voor annuleringsbewijs

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
CG1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2024 09:56

Contact met vliegtickets.nl / Tix voor annuleringsbewijs

Ongelezen bericht door CG1234 »

Goedemorgen,

twee weken geleden moest ik wegens medische redenen een retourvlucht annuleren die ik via Vliegtickets.nl had geboekt. Het lukte me sowieso niet om het ticket via Vliegtickets te annuleren online ('annuleren niet mogelijk'), of telefonisch (geen contact mogelijk). Wel een week van te voren op de site een formulier ingevuld, maar niks gehoord.

Voor de zekerheid voor de vluchten ook nog de airlines gebeld. Die verwezen door naar vliegtickets. Uiteindelijk terugvlucht (KLM) wel via de airline kunnen annuleren.

Ik weet dat ik geen geld terug krijg van de airlines/vliegtickets, maar ik heb een annuleringsbewijs nodig voor de verzekering. KLM ziet idd dat de vlucht is gecanceld, maar zegt dat ze mij geen annuleringsbewijs kunnen sturen. Vliegtickets is onbereikbaar.

Mijn vragen:
- heeft iemand de afgelopen maanden uberhaupt contact kunnen krijgen met iemand van Vliegtickets.nl/Tix? telefoon, facebook, mail, ik heb het allemaal geprobeerd.
- is er een andere optie om toch een annuleringsbewijs te krijgen voor de verzekering?

Dank!

Speedy123
Berichten: 1233
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Contact met vliegtickets.nl / Tix voor annuleringsbewijs

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Vaak is het mogelijk om je ticket te annuleren. Helaas krijg je bijna nooit geld terug van de luchtvaartmaatschappij bij annulering. Indien beschikbaar, vind je de annuleringsvoorwaarden (inclusief geschatte kosten) in je ticket e-mail en op MyTrips.

LET OP: Lowcost boekingen kunnen nooit geannuleerd worden.
Niet elk ticket is te annuleren. Als het wel kan, dan gaat dat via de site.

Klantenservice:
Heb je een bestaande boeking? Bel dan het telefoonnummer dat je vindt op je boekingsbevestiging (lokaal tarief);
Algemeen informatienummer
Voor algemene informatie bel je naar ons algemeen informatienummer: +31 85 107 1148 (lokaal tarief).

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Contact met vliegtickets.nl / Tix voor annuleringsbewijs

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij heb je geen annulering bewijs nodig.
Wat je wel nodig hebt is een verklaring van een dokter die aangeeft dat je om medische redenen niet kon vliegen en dus geen gebruik kon maken van je tickets op het moment dat je zou vliegen. Tevens moet duidelijk zijn dat de medische reden niet aanwezig was op het moment van boeken van je tickets. Samen met de aankoopnota van je tickets is de medische verklaring genoeg om dit bij je annuleringsverzekering in te kunnen dienen.
Weet dit helaas uit eigen ervaring.

CG1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2024 09:56

Re: Contact met vliegtickets.nl / Tix voor annuleringsbewijs

Ongelezen bericht door CG1234 »

Ja medisch zit het goed. Verzekering zei nog dat een ‘no show’- bewijs vaak makkelijker wordt gegeven dan een annuleringsbewijs

Mk
Berichten: 991
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Contact met vliegtickets.nl / Tix voor annuleringsbewijs

Ongelezen bericht door Mk »

Dirkie schreef:
23 apr 2024 14:50
Volgens mij heb je geen annulering bewijs nodig.
Wat je wel nodig hebt is een verklaring van een dokter die aangeeft dat je om medische redenen niet kon vliegen en dus geen gebruik kon maken van je tickets op het moment dat je zou vliegen. Tevens moet duidelijk zijn dat de medische reden niet aanwezig was op het moment van boeken van je tickets. Samen met de aankoopnota van je tickets is de medische verklaring genoeg om dit bij je annuleringsverzekering in te kunnen dienen.
Weet dit helaas uit eigen ervaring.
Dat hangt toch echt af van de verzekeringsmaatschappij. Mijn ervaring is dat een annuleringsnota wel degelijk nodig was.

Plaats reactie