LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de douche helpt

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
MJ van Velzen

de douche helpt

Ongelezen bericht door MJ van Velzen »

Beste Radar,

Een koffieapparaat bij megapool gekocht, na 1x keer gebruiken deed het apparaat niets meer. Het zou gerepareerd moeten worden, wat ik onacceptabel vond. Ik werd van kastje naar de muur gestuurd en werd nooit teruggebeld, totdat ik het woordje RADAR en koude douche gebruikte, toen werd ik binnen 2 minuten teruggebeld met de mededeling dat ik een nieuw apparaat kon komen afhalen.
RADAR BEDANKT!!

Rob

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Rob »

Ja mevrouw van Velzen, da's lekker.. Een beetje dreigen met zo'n koude douche... Toch zou ik hier persoonlijk niet intrappen en niet aanraden bij andere consumenten. Eerlijkheid werkt hier echt het best. Probeer eerst het apparaat uit met water, weet u zeker dat het werkt.. Succes!

marc

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door marc »

ja met dreigen komt je een eind.
maar ik denk niet dat ze in die winkel nog ooit iets willen doen voor een klant die niet mee werkt aan een reparatie .
Zeker niet op een onbeschofte manier.
zo kan iedereen wel gaan dreigen maar ik zou er niks meer voor gan doen gewoon opsturen dan .
de groeten

dirk de jager

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door dirk de jager »

Wat mij betreft heb je wel gelijk. Een apparaat datbinnen een paar dagen al kapot gaat moet gewoon omgeruild worden. Het is toch te gek dat sommige winkeliers denken dat je wel even een tijdje zonder koffieapparaat/TV/koelkast/wasmachine moet kunnen? en dan liefst nog een paar weken in reparatie laten staan. Nee eigenlijk zou geregeld moeten worden dat alles wat binnen 8 dagen de geest geeft en enigszins duurzaam veronderstelt mag worden per omgaande geruild kan worden. Natuurlijk is dreigen niet aardig, maar is zo een arrogante lummel dat dan wel, die wel even voor jou beslist dat je de volgende ochtend met je fluitketel in de resten van je oude, eigenlijk afgedankte, koffiezetter koffie staat te zetten? Bovendien kun je er van uitgaan dat een bedrijf dat onder de indruk raakt van een koude douche wel meer op z'n kerfstok heeft.

Rob

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Rob »

Voor sommige mensen is een koffiezetapparaatzeer cruciaal, gelukkig heb ik voor die mensen een reserve-apparaat :) Maar klanten horen maar de helft bij de aankoop. Is het apparaat gebruikt, word 'ie simpelweg opgestuurd. Gelukkig verkoop ik geen ijskasten e.d. "Wilt U de reserveijskast in een tasje Mevrouw?".

Dawn

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Dawn »

Hallo
Ik vind het niet terecht dat Rob en Marc op deze manier reageren op het bedankje van mevrouw. Wanneer ik iets koop in dan mag ik verwachten dat ik een goed product krijg wanneer blijkt dat dit niet het geval is horen ze een ander apparaat te geven. Veel winkeliers zijn lekker gemakkelijk want zolang je geen problemen maakt krijg je niets. Dit ervaar ik niet alleen bij winkeliers maar bij heel veel instanties. Je moet als klant zeer mondig zijn anders krijg je niet meer waar je recht op hebt. Ik zie dit verschil erg bij de oudere en jongere generaties.
Ik hoop dat er meer mensen zijn die een koude douche geven als dit het moet maken om te krijgen waar je recht op hebt. Het programma radar is niet voor niets op de t.v. gekomen aangezien er een probleem is waar de consument blijkbaar niets aan kan veranderen maar de media wel. Het is te zot voor woorden dat je daarbij zelfs een koude douche in het leven moet roepen.

Rob

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Rob »

Nogmaals, dreigen ed. is gewoonweg niet beleefd. Wat ik zeggen wil is dat 80% van de klanten behoorlijk grof en dreigend een winkel binnenstappen en meteen beginnen te mokken, schelden en tieren. Wij zijn ook mensen die op een eerlijke manier onze boterham verdienen. Wat mevrouw van der Velden doet is gewoonweg dreigen en niet eens een NORMALE discussie aangaan. Conclusie: als je normaal en kalm de situatie uitlegt, kan de winkelier zich ook gemakkelijker in je situatie inleven.

En sorry hoor, maar wij kennen veel situaties vanuit de winkel zoals deze; "mijn friteuse is kapot, en da vet kreeg ik er nie meer uit, ik moet een nieuwe want wij kunnen hem niet missen.." alsof de je elke dag friet eet...

Gast

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Gast »

Rob,
Ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die onterecht meteen beginnen te tieren.
Dat kun je als winkelier ook voorkomen door de manier waarop je reageert.

Ik heb nog nooit staan schelden in een winkel, al was ik het wel een paar keer geneigd nadat een winkelier een apparaat tot driemaal toe had 'gerepareerd' en het ook nog beschadigd was terug gekomen.

Als het effe kan, koop ik een apparaat bij een bouwmarkt. Daar heb ik nog nooit van gehoord dat zij klanten onheus bejegenen. Handig is ook dat je binnen een maand gewoon je geld terug krijgt als het niet bevalt of kapot is. Geen gezeik.

Wouter

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Wouter »

Mensen worden teveel opgehits door consumentenprogramma's.
Als ik een klant in de winkel krijg en die komt binnen met een grote bek dan kant hij er van opaan dat de service van mijn kant zeer laag zal zijn. Met een goed gesprek kom je er altijd beter mee af en gelukkig zijn die er ook nog

marina

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door marina »

Bij Hewlett Packard werken ze wel zo,als een apparaat binnen een maand geloof ik stuk is. Dat heet DEAD ON ARRIVAL
afgekort DOA. Dan kun je gewoon naar de winkel toegaan en hem terugbrengen. Ik weet niet of dat nog steeds dezelfde procedure is. Maar je moet wel een briefje krijgen van HP.
Ik vind ook dat dat in de wet moet worden opgenomen. Dat een electrisch apparaat dat binnen 30 dagen kapot gaat,dat je dat om moeten kunne ruilen.
Uiteraard kan de winkel kijken of het niet aan iets anders ligt,maar als dat niet het geval is moet hij het gewoon maar terugnemen.

Gast

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Gast »

:lol: bij megapool assen eind december 2002 een jvc tv en een jvc video gekocht. na 2 dagen geen beeld en na 2 dagen geen geluid meer op de tv. teruggebracht en na 1 week nieuwe tv gekregen. na 1 maand liep de band in de video vast. toen ook zonder probleem nieuwe video gekregen, deze was op voorraad, dus direkt meegenomen. deze moest opnieuw ingesteld worden. hiervoor kwam 1 van de (jonge) medewerkers bij mij thuis. alles was service. van mij alle lof voor megapool assen. titia

Rowy

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Rowy »

Nou,

Ik gedraag me altijd netjes in een winkel.
Ik geef een bediende altijd de kans om het op te lossen.

Als ik iets heb gekocht en het gaat binnen een beperkt aantal dagen kapot, breng ik het terug en ontvang ik gewoon een nieuwe.
Mocht dat niet lukken, dan zoek ik het verder. Van de bedrijfsleider (wat meestal niet helpt) naar een klachten/servicenummer.
Meestal helpt dat wel. Daar acht ik iemand verantwoordelijk voor mijn probleem, neem goed hun naam op en eis dat ze diezelfde dag nog terugbellen etc.
Mocht dat nog niet lukken, kan je het nog verder zoeken. Bijv. met een Ombudsman of Radar, maar dat heb ik nog niet nodig gehad.

Succes een ieder.

A_Salesperson
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 nov 2003 00:41

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door A_Salesperson »

Nog even terugkomen op de reaktie van de onbekende gast:
Rob,
Ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die onterecht meteen beginnen te tieren.
Dat kun je als winkelier ook voorkomen door de manier waarop je reageert.
Allemaal leuk en aardig, als een klant des duivels is en iets in zijn koppie heeft zitten krijgt de verkoper het altijd op z'n vet.

Gelukkig hebben al m'n collega's en ik enkele jaren ervaring om het verhaal van de klant aan te horen,begrijpend te luisteren en samen een oplossing te verzinnen.

Maar soms... blijft men boos en is er niemand die er wat aan kan doen, zelfs de roodaangelopen kinderen en echtgenoot(te) niet :wink:

Gast

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Gast »

1x gebruikt en dan kapot, logisch dat je 'm niet wil laten repareren.
Je hebt helemaal gelijk, gewoon dreigen.

Die winkeliers denken dat ze een machtspositie hebben, maar een consument heeft rechten. Als een apparaat na 1x al kapot is, moet je gewoon een nieuwe krijgen.
Is het apparaat gebruikt, word 'ie simpelweg opgestuurd.
Er bestaat ook zoiets als service, de meeste bedrijven, vooral wit en bruingoed zaken, weten niet meer wat dit is. Dat is erg jammer, het gaat alleen nog om de centen uit de zakken van de consument te halen, maar service............

Als een consument dreigt met de douche of kat in de zak of kassa o.i.d. zij ze in 1x wel bereid menselijk te worden.raar hè?

G.L.

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door G.L. »

Na het één en ander gelezen te hebben moet ik gewoon even reageren op de manier waarop ene Rob meent te moeten reageren!
Ik krijg de indruk dat deze "heer"? zelf in de winkel werkt!
Ik voel nou al een aversie tegen dit jong?mens, dus laat staan wanneer je ook nog door hem geholpen moet worden.
Zelf heb ik meer dan 15 jaar in winkels gewerkt en echt Rob vriendelijkheid werkt altijd nog het beste! Probeer het eens, ook als de klant tegen jouw niet vriendelijk is!! Het helpt en je krijgt dan misschien weer plezier aan je werk! De klant is nog altijd koning weet je wel maar jij voelt je, zo te lezen, "keizer". Doe je best gr. G

pizzabakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2003 21:26

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door pizzabakker »

koffiezetter gaat defect binnen 1 dag.
moet opgestuurd worden.
fabrikant crediteert apparaat niet maar repareert.(bezuinigingen fabrikant)



scheerapparaat,ladyshave,waterkoker,friteuse e.d. zijn hygiene apparaten. die kun je niet meer aan de 2de klant verkopen.

De winkel kan moeilijk zelf de produkten afschrijven.
Dan wordt die winkel erg duur, maar wel met super 8) service

Gast

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door Gast »

Service wordt moeilijker in deze tijden.

bertus

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door bertus »

wat veel verkopers niet weten,wat wel en niet onder omruilen/vervangen alt.soms is het een moeilijke zaak.wat kan wel omgeruild worden en wat niet.is hier een verklaring voor ?

ik had een discman met koptelefoon,de koptelefoon ging na 8 dagen stuk.omdat dit een zeer gevoelig iets is werdt hij niet omgeruild voor een nieuwe.gebruiksfouten ????
ik weet het zijn kleine draadjes maar dan toch.

john123
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2004 17:55

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door john123 »

ruilen we om jazeker meneer de klant. apparaat laten we repareren en komt retour uit reparatie.

Tweedehands apparaat kopen mevrouw en meneer,

Koffie van vorige eigenaar zit er nog in.

Apparaat a 69 euro kan afgeschreven worden. Niet meer verkoopbaar, want wie wil een apparaat kopen die al is gebruikt door wildvreemde mensen.

Philips reparatiedienst schrijft zo'n apparaat ook niet af. te hoge kosten

dennis1

Re: de douche helpt

Ongelezen bericht door dennis1 »

Misschien is het al geschreven (ik heb niet alle reacties gelezen) maar wettelijk gezien moet de fabrikant/verkoper een product omruilen als het binnen een half jaar kapot gaat. Volgens de wet mag jer er dan nml. vanuit gaan dat het defect al bij aankoop "aanwezig" was. Alleen weten de meeste verkopers dit niet (of willen het niet weten). Het zal dus altijd moeilijk zijn om dit voor elkaar te krijgen, je gaat tenslotte niet direct naar de rechter met een defecte frituurpan o.i.d.

Gesloten