Forum

chronische pancreas insufficiëntie

Praat mee over verschillende behandelmethodes.

chronische pancreas insufficiëntie

Berichtdoor Lichtgewicht » 29 okt 2018 19:35

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar mensen met een chronische exocriene pancreasinsufficiëntie, oftewel: een alvleesklier die chronisch veel te weinig enzymen aanmaakt. Na allerlei onderzoeken is er geen enkele oorzaak gevonden. Ik heb dus géén alvleesklierontsteking. Mijn klachten zijn: ondergewicht, ondanks goed eten en bijvoeding in de vorm van drinkvoeding, vaak 's avonds pijn in de buik, krampen, steeds heel erg moe zijn, vooral na fysieke inspanning. Ik slik ongeveer 15 capsules Creon Forte, dit zijn varkensenzymen die er voor zorgen dat het eten goed verteerd wordt. Mijn vraag is: zijn er meer mensen met deze aandoening en zo ja, hebben deze mensen ook behoefte aan contact om zodoende beter met de aandoening om te gaan of om elkaar te helpen een oorzaak te vinden. Ik heb via allerlei kanalen al geprobeerd mensen te vinden met ongeveer dezelfde problematiek en heb er slechts 1 gevonden waarbij de artsen de oorzaak ook niet kunnen vinden.
Lichtgewicht

Re: chronische pancreas insufficiëntie

Berichtdoor Louis2 » 24 dec 2018 14:05

Ik heb ervaring, wil wel met je in contact komen
Louis2

Re: chronische pancreas insufficiëntie

Berichtdoor Arjen/1975 » 02 jan 2019 17:01

Hallo Lichtgewicht,

Ik zou als ik jou was naar een mesologe gaan. Dit valt onder alternatief en word deels vergoed bij
een aanvullende verzekering. Mesologie is een verlengde van reguliere zorg, maar word nog niet
zo erkend helaas. Een mesologe meet het lichaam door op meridiaanpunten en weet zo feilloos
waar het probleem nu echt ligt i.p.v. gissen. Ze ziet waar je overgevoelig op reageert en of men
tekorten aan bepaalde vitamines en mineralen heeft. Dit is geen hokus pokus; Ikzelf loop nu ook na
jaren klachten en maar weggestuurd worden bij de huisarts bij een goede therapeut (Debbie Bakema)
in Hoogezand (Groningen). er zit ook een goede in Zwolle(Desiree Snijders)en vast nog wel elders in het land.
Er word een op maat gemaakt plan van aanpak opgesteld met daarbij supplementen die jij nodig hebt en
die opgenomen worden in het lichaam. Zelf had ik tekorten aan B12,b6, magnesium en zink. Ik slik dus nu
zuigtabletjes die via het wangslijmvlies in de bloedbaan komen.

Dat je alvleesklier niet goed zijn enzymen afgeeft KAN ook komen doordat er teveel ongunstige bacterien
in je dunne darm zitten. de schone darmwand maak t ook enzymen aan en neemt voedingstoffen op in het bloed.

Als er een overgroei om wat voor reden is door candida-overgroei dan worden de enzymen uit alvleesklier zowiezo
niet goed meer opgenomen. De lever word zo overbelast doordat er teveel gifstoffen in het bloed zitten. Als de
lever bijv. overwerkt is dan maakt deze minder goed bepaalde vitaminen aan. dit heeft ook gevolgen voor de
alvleesklier omdat deze dan zijn werk om enzymen aan te maken en af te geven niet na behoren kan doen.
Zo ontstaat er een vicieuze cirkel, en bij de huisarts tegenwoordig kom je niet veel verder, uitzonderingen
gelaten dan. Ik heb 2 enorm vervelende jaren achter de rug en merk voor het eerst dat er vooruitgang aan
te komen is. Candida is een stille epidemie en de artsen weten hier nog niet genoeg van. Vele mensen met
chronische klachten die vaak als psychisch of somatisch worden bestempeld krijgen niet de hulp die ze nodig
hebben. dat er niets aan de hand is een misvatting. Doordat jij niet voldoende enzymen meer afgeeft ontstaan er
tekorten aan vitaminen en mineralen op den duur. ook al laat een bloedtest zien dat de waarden ok zijn. dit zegt niets
over de opname in de cel. Dit heb ik van de mesologe. Pak je eetpatroon en leefwijze aan. Eet je teveel zoet en bewerkte
voeding met o.a. e-nummers. ben je misschien intolerant zonder dat je hier erg in hebt. de dokters vragen je hier echt
niet naar hoor. Ik zeg en dat meen ik om meer stress te voorkomen: Ga naar een mesoloog. Even een kleine investering
maar zeker te weten dat je erachter komt waar het probleem nu echt ligt.

veel sterkte en een gezegend 2019

arjen de Haan
Arjen/1975

Keer terug naar Behandelingen