Unigrant premiestijging van 27%: kan ik er iets tegen beginnen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gejaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2021 14:50

Unigrant premiestijging van 27%: kan ik er iets tegen beginnen?

Ongelezen bericht door gejaa »

Ik heb een woonpakket polis bij unigarant. Krijg een mail met tekst: Uw premie wordt hoger
Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Op bijgaande premiespecificatie vindt u uw nieuwe premie. Graag leggen wij u uit waarom de premie is aangepast.

Hierom is uw premie aangepast

U heeft een vrijwillig eigen risico op uw Inboedelverzekering en/of Opstalverzekering. De korting over dit vrijwillig eigen risico is verlaagd.
De preventiekorting op basis van het politiekeurmerk bieden wij niet meer aan.
De pakketkorting op uw Woonpakket is vervallen.


Ik heb een inboedel-, aansprakelijkheid-, rechtsbijstand- (verkeer, consument&wonen, arbeid&inkomen) en inboedelverzekering. Dus 4 verschillende verzekeringen. Ik heb geen verzekeringen in mijn pakket beëindigd.

Premie gaat omhoog van 59,61 per maand naar 75,65 per maand. Dat is bijna 27%. Dat is toch niet normaal? Kan ik hier iets tegen doen?

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Unigrant premiestijging van 27%: kan ik er iets tegen beginnen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Iedere verzekeraar bepaald zijn eigen prijs.

Het enige wat je hieraan kunt doen is om je contract op te zeggen en naar een andere verzekeraar te gaan. Gebruik eventueel een vergelijkingssite.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Unigrant premiestijging van 27%: kan ik er iets tegen beginnen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Overstappen is enige optie, ze bieden u een dienst, met prijs, en daarmee kan u akkoord gaan, of niet.

Gesloten