ING weigert autoverzekeringaanvraag

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ErwinvB
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024 14:14

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door ErwinvB »

Lady1234 schreef:
04 apr 2024 21:43
Ga naar een tussenpersoon en laat die het regelen.
Ik zou niet weten wie dit voor mij zou kunnen oplossen? Maar ik ga mij hier zelf helemaal in verdiepen en stop pas totdat alles naar waarheid is aangepast, ik ben een bijtertje en geef nooit op.
De dood of de gladiolen 😂

witte angora
Berichten: 30842
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
04 apr 2024 21:13
Bij ASR moeilijk moeilijk moeilijk. Even bellen met Apeldoorn en het was op een zeer plezierige manier in een paar minuten geregeld. Bij CB was het ook een kwestie van in registers kijken en over en weer wat uitleggen. Modieus gezegd: ik voelde me gezien en gehoord.
Goed om te weten, al is het tot op zekere hoogte een bevestiging van wat ik al bij de zorgverzekering zag, afgelopen december.

Bij de ANWB zijn ze ook niet zo moeilijk trouwens. Ik kon vorig jaar mijn 'nieuwe' auto gewoon op de bestaande polis laten zetten, en de andere er af laten halen. Over de ingangsdatum (twee auto's op één dag) werd ook niet moeilijk gedaan, is allemaal prima geregeld.

ciajan
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2009 12:02

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door ciajan »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met een Autoverzekering. Omdat ik gebruik had gemaakt van mijn reisverzekering, annuleringsverzekering en rechtsbijstandsverzekering ( bij een andere verzekeringsmaatschappij) kreeg ik een registratie bij het CIS en werd mij een autoverzekering geweigerd bij ASR.
Ik heb nog nooit een autoschade geclaimd en heb 20 schadevrije jaren.
Blijkbaar mag je je wel verzekeren, maar ze hebben liever dat je er geen gebruik van maakt.
Ook navraag doen levert je al een aantekening op zag ik in het rapport van het CIS wat ik op vroeg.
Jan Meijer

ciajan
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2009 12:02

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door ciajan »

Ik heb ook veel moeite gedaan om de CIS registratie ongedaan te maken. Slechts een aantekening is verwijderd. Pas na 5 jaar vervalt de registratie. Er zijn gelukkig ook verzekeraars die niet werken met het CIS en je gewoon verzekeren. De ANWB is hier een goed voorbeeld van. Zij kijken gewoon naar je schadevrije jaren.

gvbgvb
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2021 17:31

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door gvbgvb »

Klacht indienen bij het KIFID.

NL-Toontje
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door NL-Toontje »

Wat TS moet gaan inzien is dat bedrijven tegenwoordig helemaal niet meer geinteresseerd zijn in een enkele, individuele, klant (en al helemaal niet meer in de induviduele belangen van die klant).
Het gaat alleen om massa. Persoonlijk advies of een persoonlijk aanbond krijg je niet meer, onafhankelijk of je een potentiele nieuwe klant bent of dat je al 25 jaar klant bent. In beide gevallen ben je gewoon een (gelijkwaardig) nummertje.

Het enige dat, in mijn ogen, werkt, is weggaan bij een bedrijf en een nieuwe leverancier zoeken. Of dat nu gaat om een bank, een verzekeraar, een internetprovider of een leverancier van iets anders, een klant die vertrekt doet pijn (en zeker als klanten massaal weggaan).

Maar bedrijven weten dat mensen honkvast zijn. Men kan dus klanten schofferen en ze schden in het vertrouwen dat de klant in het bedrijf heeft zonder dat dit gevolgen heeft.
Klanten gaan niet zomaar weg en zo lang dat niet (massaal) wel gebeurt zal een bedrijf zijn arrogante houding niet veranderen.

V.w.b. de autoverzekering - het is al genoemd -, maar ga naar een tussenpersoon. Ikzelf heb 6 auto's en het wordt allemaal prima uitgezocht en geregeld. Ik ben niet zo van het maken van reclame, maar Google eens op 'joost verzekerd oldtimer' (verzekerd idd met een D)

ErwinvB
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024 14:14

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door ErwinvB »

ciajan schreef:
05 apr 2024 08:53
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met een Autoverzekering. Omdat ik gebruik had gemaakt van mijn reisverzekering, annuleringsverzekering en rechtsbijstandsverzekering ( bij een andere verzekeringsmaatschappij) kreeg ik een registratie bij het CIS en werd mij een autoverzekering geweigerd bij ASR.
Ik heb nog nooit een autoschade geclaimd en heb 20 schadevrije jaren.
Blijkbaar mag je je wel verzekeren, maar ze hebben liever dat je er geen gebruik van maakt.
Ook navraag doen levert je al een aantekening op zag ik in het rapport van het CIS wat ik op vroeg.
Jan Meijer
Het is echt te gek voor woorden, ik hoop dat Tros Radar hier een item aan gaat wijden, ik wil de confrontatie met de directeur ING wel aan op tv.

witte angora
Berichten: 30842
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door witte angora »

Joh, waarom zou je er zoveel moeite, tijd en geld in steken? Wordt je er gelukkig van? En denk je nu echt dat de directie op komt draven? Kijk bijvoorbeeld eens naar deze link, en vraag je dan eens af hoeveel invloed je nu daadwerkelijk gaat hebben op het beleid. :wink:

https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/beleidsscores/

ErwinvB
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024 14:14

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door ErwinvB »

witte angora schreef:
05 apr 2024 10:55
Joh, waarom zou je er zoveel moeite, tijd en geld in steken? Wordt je er gelukkig van? En denk je nu echt dat de directie op komt draven? Kijk bijvoorbeeld eens naar deze link, en vraag je dan eens af hoeveel invloed je nu daadwerkelijk gaat hebben op het beleid. :wink:

https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/beleidsscores/
Klopt, ik maak mij ook geen illusie dat ik een bank kan wijzigen, het gaat mij er nu om dat mijn gegevens in CIS kloppen.

Moneyman
Berichten: 30151
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien heb ik iets gemist in de vorige pagina's, maar heb je nu concreet duidelijk welke informatie voer jou in het CIS staat en wat daar fout aan is?

witte angora
Berichten: 30842
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik haal even een eerder bericht naar boven. Denk je dat je iets aan de werkwijze van het CIS kan veranderen? En zo ja, welk pad zou je willen volgen om dit te bereiken? Is het je de tijd, moeite en energie waard, aangezien er bij veel verzekeraars geen probleem is? Je hebt nu twee voorbeelden (ING en ASR) waar de registratie een probleem is en een aantal maatschappijen waar het geen probleem is.
witte angora schreef:
04 apr 2024 19:55
Even in de link van Lady gekeken, ik denk dat hier de clou wel eens kan liggen.
Wat kunnen verzekeraars inzien in CIS?

In CIS kunnen verzekeraars schadeclaims bekijken, maar geen zorgdeclaraties. Fraudegevallen blijven tot maximaal 8 jaar in CIS staan. Schademeldingen en opzeggingen tot 5 jaar. De schuldvraag staat niet in CIS, maar die informatie kunnen verzekeraars wel bij elkaar opvragen. Heb je een schade gemeld maar betaal je deze (toch) zelf, dan kan hiervan een registratie zijn.

Moneyman
Berichten: 30151
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zat zelf ook even naar het CIS te kijken. Wat heel irritant is, is dat je voor digitale toegang een app (Yivi), nooit van gehoord...) moet downloaden en al je gegevens (incl. BSN) moet invullen om toegang te krijgen. Laat maar.

Speedy123
Berichten: 1231
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
05 apr 2024 11:08
Misschien heb ik iets gemist in de vorige pagina's, maar heb je nu concreet duidelijk welke informatie voer jou in het CIS staat en wat daar fout aan is?
TS heeft net zijn gegevens opgevraagd uit het CIS. Duurt een maand voordat hij ze krijgt dus hij weet niet wat er geregistreerd staat.

Het enige wat TS weet is dat ING hem een autoverzekering geweigerd heeft met als reden dat hij afgelopen vijf jaar:
- 4x aanspraak gemaakt heeft op zijn autoverzekering
- 3x aanspraak gemaakt heeft op zijn woonhuisverzekering
- 1x aanspraak gemaakt heeft op zijn aansprakelijkheidsverzekering

Volgens TS heeft hij:
- 3x een schade aan zijn auto gehad waarbij een derde partij aansprakelijk was en waarop de schade dan ook op verhaalt is.
- 1x een schade-expert over de vloer gehad voor schade aan het plafond na lekkage van de bovenburen. Ts heeft afgezien van een claim.
- 1x geïnformeerd of schade aan de auto van de buurman door een omvallende fiets van een vriendje van zijn zoon die op bezoek was, ook gedekt is door zijn WA gezin polis. Dit bleek niet het geval te zijn.

Er zit dus een discrepantie tussen het aantal registraties dat ING meldt en het aantal zaken waarvan TS weet van heeft.

TS is van mening dat in de gevallen dat hij geen schade claimt, alleen informatie opvroeg of dat de schade verhaalt is op een derde partij, hem niet aan te rekenen zijn en geen invloed zouden mogen hebben op de aanvraag voor een nieuwe verzekering.

Moneyman
Berichten: 30151
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vandaar juist mijn vraag. TS lijkt er vanuit te gaan dat zijn gegevens bij het CIS niet kloppen, maar dat is nog maar de vraag.

witte angora
Berichten: 30842
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ook al kloppen de gegevens wel, dan zou het dus geen reden moeten zijn voor ING om een autoverzekering te weigeren. Het CIS houdt namelijk niet de schuldvraag bij, enkel een melding.

Speedy123
Berichten: 1231
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
05 apr 2024 11:57
Maar ook al kloppen de gegevens wel, dan zou het dus geen reden moeten zijn voor ING om een autoverzekering te weigeren. Het CIS houdt namelijk niet de schuldvraag bij, enkel een melding.
En dat is dan ook meteen het probleem. 'Hallo verzekeraar, met Piet Jansen. Ik wilde weten of de WA gezin polis ook de schade denkt van vriendjes van mijn kinderen die op bezoek zijn. Er is namelijk net een fietsje omgevallen en nu heeft de buurman een kras op zijn auto.'

'Ik kijk het voor u na, heeft u een polis nummer.'

'jazeker, polis 123456789'

'Ik heb het even nagekeken, schade veroorzaakt door niet gezinsleden is niet gedekt.'

'ok, dank u wel'.

Dan verwacht je geen melding bij het CIS, je hebt niets geclaimd. Alleen informatie ingewonnen m.b.t. de polisvoorwaarden van een lopende verzekering.

NL-Toontje
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door NL-Toontje »

Moneyman schreef:
05 apr 2024 11:33
Ik zat zelf ook even naar het CIS te kijken. Wat heel irritant is, is dat je voor digitale toegang een app (Yivi), nooit van gehoord...) moet downloaden en al je gegevens (incl. BSN) moet invullen om toegang te krijgen. Laat maar.
IK ook. Apps installeren voor zoiets doe ik nooit, dus ik wijd er wel een postzegel aan. Ik ben benieuwd naar het antwoord dat gaat komen.

ErwinvB
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024 14:14

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door ErwinvB »

Moneyman schreef:
05 apr 2024 11:08
Misschien heb ik iets gemist in de vorige pagina's, maar heb je nu concreet duidelijk welke informatie voer jou in het CIS staat en wat daar fout aan is?
Nog niet, ik heb een inzage aanvraag ingediend, het kan tot 1 maand duren voordat ik het resultaat krijg maar ze proberen het binnen 10 werkdagen op te lever.

Search naam + adres
Select All
Copy
Paste
Send

Hoe moeilijk kan het zijn.

kerjo
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2019 14:28

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door kerjo »

Misschien 1 tip : Ik heb altijd alle verzekeringen bij een Adviesgroep ondergebracht, auto, WA. Inboedel enz. Krijg pakketkorting, betaal wel € 4,28 bemiddelingskorting per maand. Maar krijg alle hulp van hen bij schade enz. Banken enz. hebben me meerdere keren gevraagd verzekeringen bij hun af te sluiten, maar dan zit je met zulke problemen als je rechtstreeks met hun te maken hebt. Alle informatie is bij mijn Adviesgroep, betaal misschien iets meer, maar uiteindelijk altijd goed hulp.

Erthanax
Berichten: 9710
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn ervaringen met tussenpersonen zijn aanzienlijk minder gunstig. Altijd gedoe, vertraging en onduidelijkheid. Direct writers zoals FBTO en CB bevallen me stukken beter.
Pakketkorting vind ik niet zo bijzonder. Volgens mij krijgt iedereen dat, die verschillende verzekeringen heeft afgesloten bij dezelfde verzekeraar.

Plaats reactie