Dagwaarde laminaat verrekend op verwijderde ondervloer, mag dit?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MiekeS1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2022 16:49

Dagwaarde laminaat verrekend op verwijderde ondervloer, mag dit?

Ongelezen bericht door MiekeS1978 »

Goedemiddag,

Na een lekkage hebben we onder andere schade aan ons laminaat. Het laminaat is meer dan 6 jaar oud en daarover krijgen we de dagwaarde. Dat is jammer, maar beter dan niets.
Maar in de schade rapportage van de schade expert is het dagwaarde percentage ook verrekend op het verwijderen van de beschadigde (onder)vloer en het leggen van een nieuwe vloer en dus niet alleen op het materiaal. Klopt dit wel?

Alvast bedankt.

J. Deltoer
Berichten: 3115
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Dagwaarde laminaat verrekend op verwijderde ondervloer, mag dit?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lijkt me niet. De ondervloer slijt niet of nauwelijks en zou tegen vervangingswaarde vergoed moeten worden.

Schrijf de verzekeraar een mail en geef hun 7 dagen de tijd om op hun beslissing terug te komen.. Eis ook dat de overige schade opgelost gaat worden.
Eventueel kan je overleggen met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies

Moneyman
Berichten: 30208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dagwaarde laminaat verrekend op verwijderde ondervloer, mag dit?

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
30 mar 2022 16:36
Lijkt me niet. De ondervloer slijt niet of nauwelijks en zou tegen vervangingswaarde vergoed moeten worden.

Schrijf de verzekeraar een mail en geef hun 7 dagen de tijd om op hun beslissing terug te komen.. Eis ook dat de overige schade opgelost gaat worden.
Jij loopt wel héél hard van stapel....

Ik lees nergens dat TS uberhaupt al een vraag hierover aan de verzekeraar heeft gesteld. Ook lees ik niet wat de voorwaarden van de verzekering hierover denken.

Om dat op basis van het "lijkt me niet" van een forumdeelnemer eisen en termijnen te gaan stellen, lijkt me nogal voorbarig.

Begin bij het begin (dus: bij je overeenkomst + voorwaarden en je verzekeraar), laat je indien nog nodig juridisch adviseren en ga dán pas dat gestrekte been gebruiken.

Lady1234
Berichten: 27199
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dagwaarde laminaat verrekend op verwijderde ondervloer, mag dit?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard geld die dagwaarde voor de hele vervanging van de vloer, inclusief leggen.

U zou ook zelf die beschadigde vloer en ondervloer er uit kunnen halen. Veel mensen kunnen ook zelf een laminaat vloer leggen.

Gesloten