LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerende uitvaartpolis bij Ardanta?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
robjjschoenmaekers
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2019 10:22

Woekerende uitvaartpolis bij Ardanta?

Ongelezen bericht door robjjschoenmaekers »

Ik heb een uitvaartpolis afgesloten bij NIVO verzekeringen. Ik krijg nu mijn nieuwe polisblad van Ardanta die deze polis hebben overgenomen. Toevallig zie ik ook de polis van 1-1-2016. Ik constateer dat de indexatie sindsdien is toegenomen met 6,19% maar de premie met 52%. Ik vermoed dat bij overname van de polis Ardanta de premie heeft berekend op basis van onze toenmalige leeftijd maar weet dat niet zeker. Is dat een onderwerp waar jullie belangstelling voor hebben want dit riekt toch naar een woekerende verzekeraar.

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woekerende uitvaartpolis bij Ardanta?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien verstandiger eerst contact op te nemen met Ardanta?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Woekerende uitvaartpolis bij Ardanta?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt er ook vanaf wat voor verzekering je hebt afgesloten. Er zijn verzekeringen met een constante premie gedurende de looptijd en er zijn verzekeringen met een leeftijdafhankelijke premie. Die laatste variant lijkt in eerste instantie veel goedkoper, maar de premie daarvan stift al snel naar een veel hoger peil. Als bij de overname de vorm ook veranderd is maar een gelijkblijvende premie, dan kan het maar zo zijn dat er eenmalig een forse stijging is, maar dat je dat in de loop der jaren weer inloopt.

Gesloten