LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevallenverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Bazinga
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2019 14:25

ongevallenverzekering

Ongelezen bericht door Bazinga »

1 jaar geleden een ernstig motorongeluk gehad. Schade is erkent door de verzekering van de tegenpartij en dit is nu een letselschadezaak.

Ik had ook een ongevallenverzekering via mijn eigen verzekeraar. Medische eindstand is nu bereikt en mijn arm is beperkt inzetbaar. heb een prothese in mijn elleboog en in mijn boven en onderarm een fractuur. Ben zeer beperkt in rek en strek. Kan niet boven de 2 kg tillen. zeer snel overbelast. Mijn vraag is nu, valt dit onder blijvend invaliditeit en over welk percentage hebben we het dan ongeveer. Bij unive stelt een arts dit samen, maar heeft iemand een idee rond welk percentage dit zal zijn? Dit soort kwesties worden die over het algemeen wel snel afgerond?

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ongevallenverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als voorzien wordt dat de situatie van uw arm niet verbeterd, dan valt dat onder blijvende invaliditeit.

De invaliditeit wordt vastgesteld volgens de Gliedertaxe. Kijk eens hier als, voorbeeld, stuk naar beneden scrollen, meeste verzekeraars houden die percentages aan.

https://cdn.fbto.nl/-/media/documenten/ ... 2A64B21980

Bazinga
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2019 14:25

Re: ongevallenverzekering

Ongelezen bericht door Bazinga »

dank je,

had die ook al gezien inderdaad.
Mijn vraag is dan, er staat verlies van onderarm of uw kunt uw onderarm niet meer gebruiken. Ik kan mijn arm/onderarm nog wel gebruiken alleen zeer beperkt. Nemen ze dan weer een percentage van het percentage wat voor volledig verlies staat? En het percentage wat er dan uitkomt is dat het percentage wat je krijgt van het verzekerde bedrag?

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ongevallenverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u de rest van die polisvoorwaarden ook leest, dan ziet u daarin ook het voorbeeld staan van “u mist een vinger, zoveel procent zie de Gliedertaxe, u mist een halve vinger, staat niet in die Gliedertaxe, maar dan krijgt u de helft.

En dat is dan nog simpel aan te wijzen. U hebt beperkingen in die arm , wordt dus moeilijker, lastiger en duurt langer voordat het rond is.

Maar uw letselschade advocaat moet u daar alles over kunnen vertellen.

Bazinga
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2019 14:25

Re: ongevallenverzekering

Ongelezen bericht door Bazinga »

duidelijk,

dank je

kptw
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2020 13:55

Re: ongevallenverzekering

Ongelezen bericht door kptw »

Je zit pas in het begin van de ellende, het ergste moet nog komen.
De tegenpartij (verzekering) gaat je medische gegevens tot heel ver terug opvragen.
Mocht daar uitkomen dat je ooit problemen hebt gehad met je arm dan gaan ze dat gebruiken om het proces te vertragen.
Daar moet je letselschadeadvocaat je op gewezen hebben, je moet namelijk toestemming geven om in jou medische geschiedenis te mogen spitten.
Bij mij zijn ze zelfs op iets uitgekomen wat in mijn diensttijd gebeurd was dus (toen had je nog dienstplicht) en daarmee wilden ze alles afzwakken. Gelukkig heb ik een goede letselschade advocaat, maar ben in de ruim 6 jaar dat ik bezig ben al bij een onafhankelijke orthopedische arts geweest. Die stelt dan vast voor hoeveel % je invalide bent, daarnaast ben ik ook bij een mediator geweest omdat we er niet uit kwamen. Die stelt ook een heel rapport op, en ook dat wordt meegenomen in de hele schade zaak. Ik ben nu in de fase gekomen of er een arbeidsdeskundige geraadpleegd dient te worden. Aangezien dit heel veel tijd maar ook voor de tegenpartij heel veel geld kost zitten we daar beide (nog) niet op te wachten. Maar wanneer het moet dan is het niet anders, vraag en aanbod liggen (nog) te ver uit elkaar v.w.b. het uit te keren bedrag.
Je hebt dus nog heel lang te gaan, tenzij je genoegen neemt met een laag bedrag, gelukkig ben ik volledig afgekeurd en kan me dus goed bedruipen. Wanneer ik dat niet was geweest dan was ik financieel helemaal uitgeput (daar hopen ze ook op) dan ben je eerder geneigd om alles wat ze aanbieden aan te nemen. Maar zoals gezegd ben ik nu financieel onafhankelijk en kan het makkelijker behappen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ongevallenverzekering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

2 kg tillen?
Wegens reuma kan ik rechts ook niet meer dan 1 biertje tillen, maar Links moeiteloos hele krat!

Wel kan ik hier berichten plaatsen dus helpdesk of kantoorwerk kan nog prima.
Met Uw handen een bericht plaatsen kan lastiger geworden zijn, maar praten, de helpdesk van Wehkamp heeft mensen nodig en zolang dit werk mogelijk is zullen ze bij UWV niet snel een deel afkeuren.

Niet kijken wat je niet meer kan.... maar wat er nog wel kan... dat doet UWV.

Gesloten