Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
FredA
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2022 12:20

Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door FredA »

Ik heb een Gift for You Restaurant belevenissen cadeau bon met een waarde van €100,- gekregen.
De Cadeau card heeft zoveel problemen gebracht dat ik bang ben dat de waarde verloren gaat.
Ten eerste komt er totaal geen contact tot stand, telefonisch zijn ze niet te bereiken en mail duurt bijzonder lang voor er een reactie komt en dan is het ook nog een algemeen bericht zonder specifieke antwoorden.
De website om te kijken waar de kaart inwisselbaar is werkt zo moeilijk dat er een studie voor nodig is het te begrijpen.(zou dit opzet zijn?)
Als er dan eindelijk een restaurant is gevonden waar de kaart inwisselbaar is geeft het problemen.
We zijn bij restaurants geweest die ondanks ze wel in de lijst voorkwamen toch de kaart niet accepteren omdat zij moeite hebben of zij ooit het bedrag wat besteed is terug krijgen van de organisatie achter de kaart.
Bij besteding van een lager bedrag dan de waarde van de kaart is er geen restitutie en gaat het restant verloren.
We hebben op de website restaurants gevonden die meedoen aan de actie/ belevenis en helemaal niet of niet meer bestaan.
Verder staan er tal van klachten bij reviews over de Gift for You restaurant belevenissenkaart op websites of gegoogelde trefwoorden.
Op de aankoop bon van de Card bij "het Kruidvat" staat duidelijk dat cadeau kaarten niet worden geruild of retour genomen worden.
Mogelijk zijn er meer mensen die ervaringen hebben met deze Gift for you restaurant kaart of kan het programma Meldpunt hier aandacht aan besteden.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2022 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel gewijzigd voor duidelijkheid

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door bennie02 »

waarom blijven mensen geld uitgeven aan die stomme bonnen
50 euro in een leuke kaart en klaar.
kan je overal inleveren en niemand die moeilijk doet over verlopen

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door thecure »

Nou deze reactie helpt TS echt... :roll:

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Inderdaad. TS heeft de kaart ontvangen en moet er van af.
Overigens is dit de TROS en niet MAX Meldpunt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is zelfs Avrotros, Jules ;-)

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zou het probleem toch bij Kruidvat neerleggen, zij zijn immers de verkopende partij en moeten instaan voor de deugdelijkheid van het product.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik_weet_niet_alles schreef:
11 mei 2022 08:01
Ik zou het probleem toch bij Kruidvat neerleggen, zij zijn immers de verkopende partij en moeten instaan voor de deugdelijkheid van het product.
Dat heeft geen zin want volgens TS staat het volgende op de bon
Op de aankoop bon van de Card bij "het Kruidvat" staat duidelijk dat cadeau kaarten niet worden geruild of retour genomen worden.
Dus wat zou het Kruidvat gaan doen?

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De vraag is of het Kruidvat daarmee wegkomt als het product bewijsbaar ondeugdelijk is

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
11 mei 2022 10:03
De vraag is of het Kruidvat daarmee wegkomt als het product bewijsbaar ondeugdelijk is
De belangrijker vraag is aan wie de issues te wijten zijn: Kruidvat, TS, Gift for you of de restaurants. Ik lees in het relaas van TS nog niet direct iets waarin Kruidvat haar verplichtingen niet is nagekomen.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat denk ik niet. Het is niet aan de consument om de achterliggende schuldvraag uit te zoeken. Die heeft daar ook helemaal niet de macht toe want dat wordt toch wijzen naar elkaar. De gang naar de verkoper lijkt me de enige weg.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als je een cadeaubon krijgt waar je niks mee doet, kun je altijd kijken of je hem kunt inwisselen voor geld.
https://www.wissel.nl/

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
11 mei 2022 10:21
Dat denk ik niet. Het is niet aan de consument om de achterliggende schuldvraag uit te zoeken. Die heeft daar ook helemaal niet de macht toe want dat wordt toch wijzen naar elkaar. De gang naar de verkoper lijkt me de enige weg.
Nou, nee. De verkoper is het aanspreekpunt als het product nonconform is. Daarvan is nog niets gebleken. Als één van de andere partijen in de keten in gebreke is, moet je je pijlen daarop richten. Als ik mijn bij de AH gekochte simkaart van Vodafone niet kan gebruiken omdat Vodafone steken laat vallen, heeft het weinig nut om bij AH aan de balie te gaan staan.

Op zich is deze diffuusheid an sich al een reden om niet met dergelijke kaarten te werken, want het levert alleen maar gezeik op.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Site van Lowieze uitgeprobeerd. Bod voor een giftforyou bon van 100 euro is 40 euro. Niet echt om blij van te worden.

@moneyman, met uw laatste opmerking ben ik het eens, koop die bonnen niet, maar als je zo'n bon hebt gekregen moet je iets

Wat uw eerste opmerking betreft blijf ik het met u oneens. Het zij zo

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
11 mei 2022 13:10
Site van Lowieze uitgeprobeerd. Bod voor een giftforyou bon van 100 euro is 40 euro. Niet echt om blij van te worden.

@moneyman, met uw laatste opmerking ben ik het eens, koop die bonnen niet, maar als je zo'n bon hebt gekregen moet je iets

Wat uw eerste opmerking betreft blijf ik het met u oneens. Het zij zo
Natuurlijk lever je er op in als je een bon inwisselt, maar als ik het gedoe van TS lees, ben je toch blij dat je er vanaf bent. Al die ergernis om zo’n bon ingewisseld te krijgen.
Ik weet dat veel mensen, die via hun werk een cadeaubon als kerstgeschenk krijgen, gebruik maken van deze wissel site.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.giftforyou.nl/experience/eten-drinken/c/2338335 staat een overzicht van de aanbieders. Op de eerste gezicht zie ik geen rare dingen.

Als 1 restaurant niet mee doet wilt niet zeggen dat het een nonconform product is. Het beste kan je bij je volgende restaurant bezoek eerst bellen of mailen naar de restaurant.

Mocht je problemen hebben, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... deaubonnen of www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
11 mei 2022 13:17
Natuurlijk lever je er op in als je een bon inwisselt, maar als ik het gedoe van TS lees, ben je toch blij dat je er vanaf bent. Al die ergernis om zo’n bon ingewisseld te krijgen.
Ik weet dat veel mensen, die via hun werk een cadeaubon als kerstgeschenk krijgen, gebruik maken van deze wissel site.
Ik heb het ook geprobeerd: echter met een bon met een einddatum ( maximale geldigheidsduur) lukt dit uiteraard niet.
Mijn DINERBON loopt 22 juni af, vóór die tijd maar zien of ik nog ergens een hapje kan eten.
Gaat wel lukken !

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
11 mei 2022 13:17
Ik weet dat veel mensen, die via hun werk een cadeaubon als kerstgeschenk krijgen, gebruik maken van deze wissel site.
Hou voor de grap Marktplaats in de gaten rond de kerstpakkettentijd, massaal worden dan bonnen aangeboden.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
11 mei 2022 13:25
Lowieze schreef:
11 mei 2022 13:17
Ik weet dat veel mensen, die via hun werk een cadeaubon als kerstgeschenk krijgen, gebruik maken van deze wissel site.
Hou voor de grap Marktplaats in de gaten rond de kerstpakkettentijd, massaal worden dan bonnen aangeboden.
Daar zou ik zelf niet zo snel een aankoop doen, teveel oplichters in dat genre.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
11 mei 2022 14:01
NeoDutchio schreef:
11 mei 2022 13:25
Lowieze schreef:
11 mei 2022 13:17
Ik weet dat veel mensen, die via hun werk een cadeaubon als kerstgeschenk krijgen, gebruik maken van deze wissel site.
Hou voor de grap Marktplaats in de gaten rond de kerstpakkettentijd, massaal worden dan bonnen aangeboden.
Daar zou ik zelf niet zo snel een aankoop doen, teveel oplichters in dat genre.
Maar als je in korte tijd een hoop dezelfde bonnen voorbij ziet komen, dan weet je ook dat al die mensen niet zaten te wachten daar op.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervelende belevenissen met de Gift for You Restaurant cadeaukaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
11 mei 2022 13:10
Site van Lowieze uitgeprobeerd. Bod voor een giftforyou bon van 100 euro is 40 euro. Niet echt om blij van te worden.
Het geboden percentage hangt af van de courantheid van de bon. Hoe couranter, hoe beter uiteraard: oplopend tot 85%.

Aan de andere kant: beter 40 euro in de pocket dan 100 euro die je niet kunt besteden.

Plaats reactie