LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn jas is kwijt

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
rlnb
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2006 22:02

Mijn jas is kwijt

Ongelezen bericht door rlnb »

Gisteren ben ik met mijn werk naar een duur restaurant geweest om de kerst te vieren. Bij binnenkomst werd direct om mijn jas gevraagd (mijn kasjmier jas van 450 euro) en deze werd dus door een medewerker van het restaurant weggehangen op een stuk waar geen bezoekers kunnen komen.

Bij het verlaten van het restaurant werd mij een jas aangeboden welke niet van mij was. Dit heb ik toen ook kenbaar gemaakt. Direct is het personeel toen gaan zoeken maar konden mijn jas niet vinden. Als eerst werd niet gezegd dat ze het erg vonden of zoiets maar dat ze niet aansprakelijk waren. Echter, ze wisten wel het telefoonnummer van tafel van wie de jas was welke nog over was. Waarschijnlijk hadden ze dus aan die tafel mijn jas meegegeven.

Vandaag werd ik dus opgebeld dat mijn jas gevonden was. Ik weer naar het restaurant. Bleek het dus niet mijn jas te zijn, maar die vrouw had wel de verkeerde jas meegekregen. Nu gaan ze alle gereserveerde tafels afbellen om te kijken of iemand mijn jas heeft. Echter heb ik er nog maar weinig hoop in.

Nu wil ik graag weten, zijn ze aansprakelijk te houden. Volgens mij namelijk wel. Waarom:

1 Er hing geen bord dat ze niet aansprakelijk zijn

2 Mijn jas werd bij binnenkomst gevraagd aan mij en derhalve namen zij dus de verantwoording over. Ik heb dus niet gevraagd of ik mijn jas ergens kon ophangen.

3 Aangezien dit een niet op zich staand incident is (lees mijn verhaal maar goed) is gebleken dat het restaurant niet zorgvuldig met mijn jas (en die van anderen) is omgegaan.

Ik weet dat een soortgelijke vraag reeds eerder gesteld is echter hier spelen (naar mijn mening) nog een aantal andere factoren mee. Indien een antwoord gegeven wordt graag dan wel een onderbouwd, dus geen dat is pech maar ook vermelden waarom dit dan pech zou zijn.

Alvast bedank voor jullie moeite.

Groetjes,

Richard

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Mijn jas is kwijt

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Was uw jas opgeborgen in een afsluitbare garderobe of in bewaring gegeven?
Hoe dan ook, u kunt in beide gevallen een beroep doen op uw WA-verzekering.

rlnb
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2006 22:02

Re: Mijn jas is kwijt

Ongelezen bericht door rlnb »

Maar ik wil eigenlijk geen aanspraak maken op mijn WA verzekering maar ik ben van mening dat het restaurant aansprakelijk is en dat zij er maar voor op moeten draaien (of hun verzekering). Er zit ook een gedeelte principe bij.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Mijn jas is kwijt

Ongelezen bericht door NAK »

In deze tijd van het jaar met zo'n dure jas aan naar een openbare gelegenheid gaan is in feite vragen om problemen.

Raadpleeg het juridichs loket eens, http://www.hetjl.nl/hetjl/,
mogelijk dat zij weten hoe je dit kunt aan pakken en de restaurateur verantwoordelijk kunt stellen.

rlnb
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2006 22:02

Re: Mijn jas is kwijt

Ongelezen bericht door rlnb »

Pardon, waar slaat zo'n opmerking op. :evil: :shock: :twisted:

Ik ben met mijn dure jas niet naar de kroeg op de hoek gegaan hoor. En daar komt nog bij dat de jassen regelt werden door het restaurant. Deze hebben er een zooi van gemaakt. Het valt volgens mij zelfs on nalatigheid.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Mijn jas is kwijt

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Geplaatst op 23 Dec 2006 18:07 door NAK




In deze tijd van het jaar met zo'n dure jas aan naar een openbare gelegenheid gaan is in feite vragen om problemen.
Dat is klinkklare onzin NAK, je moet gewoon met elke willekeurige jas naar zo'n gelegenheid kunnen gaan zonder bang te moeten zijn voor diefstal.

Aan benadeelde; U moet aantonen dat u die jas op dat moment in bewaring hebt gegeven. U kunt namelijk wel van alles beweren maar twee maal in die korte tijd is ongeloofwaardig.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Mijn jas is kwijt

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is in gen geval een zaak van de WA-verzekering van de benadeelde partij. Een WA-verzekering heb je, wanneer jezelf schade of letsel hebt veroorzaakt aan (het eigendom van) iemand anders. Het zou in dit geval de verzekering van het restaurant moeten zijn.

Het probleem is niet zozeer het wel of niet aanwezig zijn van een bordje waarop staat dat met niet aansprakelijk is, maar het wel of niet betalen voor het in bewaring geven van je eigendom.

Wanneer er geld moet worden gegeven voor het in bewaring afgeven van je jas, neemt de bewaarder de aansprakelijkheid op zich. Die mag er zich ook niet vanaf maken, door te zeggen dat ie niet aansprakelijk is voor vermissing van je jas. Jij betaalt namelijk voor een dienst, en die dienst is dat de garderobebeheerder ervoor zorgt dat er niets gebeurt met je eigendom.

Lastiger is het, om aan te tonen dat je inderdaad een heel dure jas in bewaring hebt gegeven.

Gesloten