LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld later terug bij Ticketmaster

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Pettersson
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2016 20:07

Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door Pettersson »

Via Ticketmaster heb ik kaartjes besteld voor het concert van Atif Aslam op 15 mei jongst leden. Op 13 mei kwam er een e-mail van Ticketmaster, dat het concert verschoven is naar een nader te bepalen datum, inclusief link om het geld terug te vragen. Direct heb ik via die link mijn geld terug gevraagd, omdat mijn familie uit Suriname is gekomen (o.a. voor dit concert) en zeker niet aanwezig zal zijn bij een eventueel volgend concert.

Op het teruggave-formulier kwam direct een automatische reactie dat er binnen 5 dagen een persoonlijke reactie zou komen. En toen werd het stil. Zowel via Facebook, Twitter, telefonisch als per mail contact gezocht, maar allen zonder enkel resultaat. De klantenservice van Ticketmaster is echt schrikbarend. Tot ik afgelopen week onderstaande mail ontving, waar ik van achterover viel:

Je hebt kaarten gekocht voor het event “Atif Aslam en/of Manu Dibango”. Deze shows hebben beide helaas niet plaatsgevonden.

Zodra er een vervangende datum bekend is, kan je er voor kiezen hiervoor jouw reeds aangeschafte kaartje(s) te gebruiken of je kan jouw geld terug krijgen.

Alleen in opdracht van de organisatie is Ticketmaster gerechtigd om geld terug te betalen.

De organisatie van deze shows heeft Ticketmaster aangegeven met vervangende data te komen. Helaas heeft Ticketmaster nog niet vernomen of en wanneer er een vervangende datum zal plaatsvinden.

Indien je vragen hebt, verzoekt Ticketmaster om direct contact op te nemen met de organisatie.

http://saakaarworldwide.com
[email protected]

Met vriendelijke groeten,

Team Ticketmaster


We krijgen ons geld dus niet terug, omdat het concert verplaatst wordt. Of en wanneer het concert plaats gaat vinden, dat is echter nog niet bekend. Natuurlijk onacceptabel, dus ik heb meteen contact gezocht met Saakaarworldwide.com...u raadt het al: zowel telefonisch, als per mail niet te bereiken.

Mijn vraag: wij hebben de kaarten bij Ticketmaster besteld en in de voorwaarden van Ticketmaster staat dat je je geld terug kan vragen, als het concert verschoven is naar een datum waarop je niet beschikbaar bent. Echter is de datum nog niet bekend, dus krijgen we ons geld niet terug. Dat is toch van de zotte?! Maar ja, hoe nu verder?
Laatst gewijzigd door Pettersson op 16 jun 2016 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door sjohie »

Pettersson schreef:Via Ticketmaster heb ik kaartjes besteld voor het concert van Atif Aslam op 15 mei jongst leden. Op 13 mei kwam er een e-mail van Ticketmaster, dat het concert verschoven is naar een nader te bepalen datum, inclusief link om het geld terug te vragen. Direct heb ik via die link mijn geld terug gevraagd, omdat mijn familie uit Suriname is gekomen (o.a. voor dit concert) en zeker niet aanwezig zal zijn bij een eventueel volgend concert.

Op het teruggave-formulier kwam direct een automatische reactie dat er binnen 5 dagen een persoonlijke reactie zou komen. En toen werd het stil. Zowel via Facebook, Twitter, telefonisch als per mail contact gezocht, maar allen zonder enkel resultaat. De klantenservice van Ticketmaster is echt schrikbarend. Tot ik afgelopen week onderstaande mail ontving, waar ik van achterover viel:

Je hebt kaarten gekocht voor het event “Atif Aslam en/of Manu Dibango”. Deze shows hebben beide helaas niet plaatsgevonden.

Zodra er een vervangende datum bekend is, kan je er voor kiezen hiervoor jouw reeds aangeschafte kaartje(s) te gebruiken of je kan jouw geld terug krijgen.

Alleen in opdracht van de organisatie is Ticketmaster gerechtigd om geld terug te betalen.

De organisatie van deze shows heeft Ticketmaster aangegeven met vervangende data te komen. Helaas heeft Ticketmaster nog niet vernomen of en wanneer er een vervangende datum zal plaatsvinden.

Indien je vragen hebt, verzoekt Ticketmaster om direct contact op te nemen met de organisatie.

http://saakaarworldwide.com
[email protected]

Met vriendelijke groeten,

Team Ticketmaster


We krijgen ons geld dus niet terug, omdat het concert verplaatst wordt. Of en wanneer het concert plaats gaat vinden, dat is echter nog niet bekend. Natuurlijk onacceptabel, dus ik heb meteen contact gezocht met Saakaarworldwide.com...u raadt het al: zowel telefonisch, als per mail niet te bereiken.

Mijn vraag: wij hebben de kaarten bij Ticketmaster besteld en in de voorwaarden van Ticketmaster staat dat je je geld terug kan vragen, als het concert verschoven is naar een datum waarop je niet beschikbaar bent. Echter is de datum nog niet bekend, dus krijgen we ons geld niet terug. Dat is toch van de zotte?! Maar ja, hoe nu verder?

Het is in mijn ogen niet "van de zotte". De voorwaarden, waar je bij aanschaf van de tickets akkoord mee bent gegaan, zeggen zoals je zelf ook schrijft, dat je pas geld terug kan vragen als de vervangende datum bekend is. Die is nog niet bekend, dus kan je nog geen geld terug vragen. Ze doen precies wat ze zeggen in de algemene voorwaarden, niks meer, niks minder. Ik vind dat je de titel van het topic dan ook eigenlijk aan moet passen in geld nog niet terug bij ticketmaster, en pas moet gaan wijzen en stampvoeten naar Ticketmaster als ze als die datum wél bekend is, nog steeds geen geld terug willen geven.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het lijkt me ook niet een veelvoorkomende situatie dat mensen uit Suriname komen voor een concert in Nederland. Niet zo gek dat ze met dit soort uitzonderlijke situaties geen rekening houden. Maar dat doet verder niets af aan de voorwaarden: zodra er een nieuwe datum bekend is, kan je je gewoon je geld terugkrijgen. Maar misschien is de nieuwe datum wel op een moment dat je familie weer of nog steeds hier is.... Ik zou vandaag eerder gaan genieten van het mooie weer dan je er nu zo boos over te maken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door Brahms »

Zo' n regeling is ook logisch, immers je boekt een event om er naar toe te gaan. Dat is de hoofdreden om de kaartjes te kopen. Het event komt alsnog, dus dat is ook het probleem niet.
Mocht je onverhoopt niet kunnen op die datum, dan krijg je geld terug, immers met deze nieuwe datum had je geen rekening kunnen houden. Zolang deze nieuwe datum nog niet bekend is, is er dus ook nog geen reden te annuleren.
Zie ook de voorwaarden waar dit netjes en duidelijk in staat.

Dat mensen uit een ander land komen voor een event, komt meer voor dan dat je denkt.

De topictitel zet Ticketmaster onnodig in een kwaad daglicht !

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brahms schreef:
Dat mensen uit een ander land komen voor een event, komt meer voor dan dat je denkt.
Ja, uit omliggende landen waar je eigenlijk dezelfde flexibiliteit hebt dan als je uit Nederland komt. Ik ga ook regelmatig naar concerten in Londen of Parijs. Maar als een concert dan een maand wordt uitgesteld kan ik daar gewoon heen. Er zullen niet zoveel mensen van de andere kant van de wereld komen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:
Brahms schreef:
Dat mensen uit een ander land komen voor een event, komt meer voor dan dat je denkt.
Ja, uit omliggende landen waar je eigenlijk dezelfde flexibiliteit hebt dan als je uit Nederland komt. Ik ga ook regelmatig naar concerten in Londen of Parijs. Maar als een concert dan een maand wordt uitgesteld kan ik daar gewoon heen. Er zullen niet zoveel mensen van de andere kant van de wereld komen.
Ik was dinsdag bij Bruce Springsteen (top concert trouwens!) en daar waren ook mensen uit Amerika voor over komen vliegen, volgens mij zijn zulke die-hard fans wat dat betreft wel vaker bereidt om een stuk te vliegen. Overigens ga ik net zo lief, of zelfs liever dankzij het bestaan van Front of stage kaarten (beste uitvinding sinds stromend water!) naar zijn Duitse concerten, ipv hier in Nederland. Bijkomend voordeel is dan het kaarten kopen bij het altijd vlot werkende Eventim ipv ticketprutsers, waar de site en telefooncentrale altijd plat gaat bij de verkoop van grote namen.

Pettersson
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2016 20:07

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door Pettersson »

Heldere reacties, dank daarvoor. Mijn frustratie zit hem met name in dr trage reacties en de beroerde (on)bereibaarheid van Ticketmaster en de organisatie daar achter. Want wat als de nieuwe datum pas volgend jaar bekend wordt? Dan moet ik maanden wachten op mijn 250 euro...

Daarnaast blijf ik het merkwaardig vinden: als ik een vliegticket boek voor vandaag en de vlucht wordt gecancelled en het is onduidelijk wanneer de vlucht wel gaat kan ik ook mijn geld terug krijgen. Maar goed, blijkbaar is dat bij concerten anders :).

Ik zal trouwens titel aanpassen, zoals wordt aanbevolen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door sjohie »

Pettersson schreef:Heldere reacties, dank daarvoor. Mijn frustratie zit hem met name in dr trage reacties en de beroerde (on)bereibaarheid van Ticketmaster en de organisatie daar achter. Want wat als de nieuwe datum pas volgend jaar bekend wordt? Dan moet ik maanden wachten op mijn 250 euro...

Daarnaast blijf ik het merkwaardig vinden: als ik een vliegticket boek voor vandaag en de vlucht wordt gecancelled en het is onduidelijk wanneer de vlucht wel gaat kan ik ook mijn geld terug krijgen. Maar goed, blijkbaar is dat bij concerten anders :).

Ik zal trouwens titel aanpassen, zoals wordt aanbevolen.
Voor reizen/vluchten zijn er door de Europese Unie een aantal dingen geregeld in wetgeving, oa die vergoedingen bij x uur vertraging, en in datzelfde pakket wetgeving wordt volgens mij ook iets gezegd over je rechten als een vlucht niet doorgaat. Dat is spijtig genoeg niet het geval bij concertkaarten. Ze kunnen ook al jaren geen ei leggen over al die grijze/zwarte handel in kaartjes, iets waar ook veel fans zich mateloos over opwinden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door olaf79 »

Pettersson schreef:Heldere reacties, dank daarvoor. Mijn frustratie zit hem met name in dr trage reacties en de beroerde (on)bereibaarheid van Ticketmaster en de organisatie daar achter. Want wat als de nieuwe datum pas volgend jaar bekend wordt? Dan moet ik maanden wachten op mijn 250 euro...

Daarnaast blijf ik het merkwaardig vinden: als ik een vliegticket boek voor vandaag en de vlucht wordt gecancelled en het is onduidelijk wanneer de vlucht wel gaat kan ik ook mijn geld terug krijgen. Maar goed, blijkbaar is dat bij concerten anders :).

Ik zal trouwens titel aanpassen, zoals wordt aanbevolen.
De voorwaarden van Ticket master zijn ongeldig wat dit betreft. Als een bedrijf niet kan leveren is het niet aan dit bedrijf om jouw op te leggen dat ze alsnog naar hun goeddunken op een later tijdstip kunnen leveren. Een dergelijk beding is ongeldig. Zie art. 6:233(a) BW.

Ticketmaster pleegt contractbreuk door niet te leveren waarvoor jij hebt betaald. Alsnog komen op een andere datum is een gunst die jij aan hun verleend. Ticketmaster moet gewoon, binnen de wettelijke termijn van 14 dagen de aanschafprijs op jouw rekening storten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Voor reizen/vluchten zijn er door de Europese Unie een aantal dingen geregeld in wetgeving, oa die vergoedingen bij x uur vertraging, en in datzelfde pakket wetgeving wordt volgens mij ook iets gezegd over je rechten als een vlucht niet doorgaat. Dat is spijtig genoeg niet het geval bij concertkaarten. Ze kunnen ook al jaren geen ei leggen over al die grijze/zwarte handel in kaartjes, iets waar ook veel fans zich mateloos over opwinden.
Luchtreizen zijn een speciale categorie binnen de wet. Een concert valt gewoon binnen de consumentenkoop en als een bedrijf dan niet kan leveren moet hij het geld terugbetalen.

Pettersson
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2016 20:07

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door Pettersson »

olaf79 schreef:
sjohie schreef:Voor reizen/vluchten zijn er door de Europese Unie een aantal dingen geregeld in wetgeving, oa die vergoedingen bij x uur vertraging, en in datzelfde pakket wetgeving wordt volgens mij ook iets gezegd over je rechten als een vlucht niet doorgaat. Dat is spijtig genoeg niet het geval bij concertkaarten. Ze kunnen ook al jaren geen ei leggen over al die grijze/zwarte handel in kaartjes, iets waar ook veel fans zich mateloos over opwinden.
Luchtreizen zijn een speciale categorie binnen de wet. Een concert valt gewoon binnen de consumentenkoop en als een bedrijf dan niet kan leveren moet hij het geld terugbetalen.
Laat heel duidelijk zijn dat ik juridisch niet onderlegd ben, maar bovenstaande klinkt voor mij ook veel logischer dan dat ik maar moet wachten, totdat Ticketmaster de reeds betaalde dienst wel kan leveren. Vandaar ook het aanmaken van dit topic. Dank voor je reactie en ik ga dit eens voorleggen bij Ticketmaster.

Evelienmeer
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:59

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door Evelienmeer »

ik heb dezelfde ervaringen met tickets voor een wél afgelast concert. Tickets gekocht via Ticketmaster maar die geven aan niet tot restitutie over te kunnen gaan omdat organisator Saakar Worldwide (goh, hoe toevallig...) in een procedure verwikkeld is! Ik krijg dus gewoon mijn geld nog niet terug. En dat terwijl ik toch bij Ticketmaster kaartjes heb gekocht en in principe dus niets te maken heb met die Saakar! Voelt heel onrechtvaardig en van Ticketmaster vind ik het ook écht geen service! Op internet zie je ook allerlei klachtenverhalen over die Saakar, dat belooft dus niet veel goeds voor mijn centjes :-(

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geld later terug bij Ticketmaster

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
sjohie schreef:Voor reizen/vluchten zijn er door de Europese Unie een aantal dingen geregeld in wetgeving, oa die vergoedingen bij x uur vertraging, en in datzelfde pakket wetgeving wordt volgens mij ook iets gezegd over je rechten als een vlucht niet doorgaat. Dat is spijtig genoeg niet het geval bij concertkaarten. Ze kunnen ook al jaren geen ei leggen over al die grijze/zwarte handel in kaartjes, iets waar ook veel fans zich mateloos over opwinden.
Luchtreizen zijn een speciale categorie binnen de wet. Een concert valt gewoon binnen de consumentenkoop en als een bedrijf dan niet kan leveren moet hij het geld terugbetalen.
Hmm, als dat zo is, vraag ik me af waarom daar dan niet vele gevallen van bekend zijn? Ik bedoel, concerten gaan wel vaker niet door, en met de grote aantallen bezoekers, en dus getroffenen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat een aantal van die mensen dit (via een rechtsbijstandverzekering) niet al lang zo voor elkaar heeft gekregen, en van de toren hebben geblazen?

Gesloten