Tickets retourneren via Paylogic gaat heel lastig

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Markoo67
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2022 13:48

Tickets retourneren via Paylogic gaat heel lastig

Ongelezen bericht door Markoo67 »

In 2019 heb ik 6 weekendkaarten gekocht voor Concert at Sea. Door corona is dit evenement verplaatst van 2020 naar 2021 en vervolgens 2022.
Helaas kunnen we dit jaar niet.
De kaarten kunnen niet verkocht worden via een site als ticketswap. Daar ik in mijn directe omgeving geen mensen heb dit zoeken naar kaarten voor CAS heb ik de kaarten teruggegeven aan Paylogic.
Hierbij ging ik ervanuit dat ik dan direct mijn geld terug zou krijgen. Helaas blijkt het anders te werken. Als iemand nog opzoek is naar kaarten, dan kan je je op een lijst zetten om alsnog kaarten te kopen indien iemand kaarten retour geeft. Zodra de kaarten verkocht zijn krijg ik dan mijn geld.

Dit vind ik nogal krom. Er is een systeem bedacht waarbij je zelf geen kaarten door kan verkopen om misbruik te voorkomen, dit is op zich prima. Echter verwacht ik dat ik niet verantwoordelijk word gehouden voor de herverkoop van de kaarten. Hier heb ik immers geen invloed op. Daarbij heb ik de kaarten gekocht voor 2020 en niet voor 2022.

CAS begint op 30 juni, de kaarten kunnen tot 23 juni op naam gezet worden. Hierdoor wordt het spannend of de kaarten als nog verkocht kunnen worden. Het gaat om een bedrag van bijna 900 euro. Serieus geld dus.

Om te toetsen of het doorverkopen werkt heb ik mij op een ander e-mail adres op de lijst geplaatst voor het zoeken naar 6 weekend kaarten. Dit heb ik op 9 juni gedaan, hierop is een bevestigingsmail van Paylogic gekomen. Echter heb ik verder niets meer gehoord. Dit geeft me te denken of het systeem van Paylogic wel werk.

Ik heb zowel CAS als Paylogic aangeschreven. Beide organisaties leggen de verantwoordelijkheid bij mij.

Heeft iemand ervaring hiermee of suggesties om zeker te stellen dat ik mijn geld als nog ontvang?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Tickets retourneren via Paylogic gaat heel lastig

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien het concert is geannuleerd of wordt verplaatst had u op dat moment u geld terug kunnen vragen aan de organisatie. Zie www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... t-afgelast.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl om te vragen of dit nog steeds mogelijk is. Indien betaald met uw creditcard kunt u ook met uw creditcard maatschappij contact opnemen.

Plaats reactie