Kunst & Cultuur Cadeaukaart van Cadeaukaart.nl

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
susan1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2019 11:48

Kunst & Cultuur Cadeaukaart van Cadeaukaart.nl

Ongelezen bericht door susan1960 »

Ik ben in het bezit van een Kunst & Cultuur Cadeaukaart van € 25,--, met een verloopdatum van augustus 2020. Op het moment dat ik ‘m dus op kon maken waren de theaters gesloten. Veel bedrijven geven in dat soort gevallen een gratis verlenging. Denk aan de 1,4 miljoen Museumkaarten die door de coronacrisis automatisch verlengd werden. Zij houden rekening met het feit dat er al genoeg ellende ontstaan is door corona.

Maar het Team Kunst & Cultuur Cadeaukaart laat weten: Conform onze algemene voorwaarden vervalt het saldo van de cadeaukaart na de geldigheidsduur, hier worden geen uitzonderingen op gemaakt.
En:
Onze en in de cadeaukaartenbranche gebruikelijke handelswijze, is volledig in lijn met de geldende wet- en regelgeving.

Ja natuurlijk, terwijl om mij heen mensen corona krijgen en ziek zijn en de pandemie in Nederland om zich heen grijpt, had ik eraan moeten denken om ‘m te verlengen. Maar ik had even andere dingen aan mijn hoofd.

De organisatie heeft dus over de ruggen van cultuurliefhebbers geld verdiend zonder een tegenprestatie te hoeven leveren. Dat doet men liever dan er wat coulanter mee omgaan en hierdoor goodwill kweken bij de gevers en ontvangers van de kaarten, de theaters (die hier ook de dupe van zijn) en de hele cultuursector.

Een erg slechte service, geheel gericht op eigen belang.

rvjapio
Berichten: 1003
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Kunst & Cultuur Cadeaukaart van Cadeaukaart.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

Tsja...goed dat u uw verhaal even kwijt kon. En nu maar genieten van alle nieuwe mogelijkheden:)

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kunst & Cultuur Cadeaukaart van Cadeaukaart.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al die cadeaukaarten zijn een ramp. Vraag of geef voortaan geld.

Moneyman
Berichten: 30212
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kunst & Cultuur Cadeaukaart van Cadeaukaart.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
30 jun 2021 13:37
De kunst &cultuurkaart is een of twee jaar geldig. Dus voordat COVID19 Nederland in zijn greep hield kon TS een museum, theater of monument bezoeken.
Da's leuk, maar heeft natuurlijk niets te maken met het probleem wat TS aankaart.
susan1960 schreef:
30 jun 2021 08:59
Onze en in de cadeaukaartenbranche gebruikelijke handelswijze, is volledig in lijn met de geldende wet- en regelgeving.
Op dit argument valt prima te schieten. Allereerst is het in de branche juist (sinds Corona) gebruikelijk om de geldigheidsduur wél te verlengen. Daarnaast kan je ook nog wel wat juridische argumenten inbrengen. Denk bijvoorbeeld aan een beroep op overmacht en/of redelijkheid en billijkheid. Je bent echt niet kansloos. Alleen ga je voor die 25 euro natuurlijk nooit procederen.

Ook dit topic bewijst maar weer dat cadeaubonnen geven een slecht idee is.

Gesloten