Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Judith555
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2021 21:22

Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door Judith555 »

In de week tussen Kerst en Oud en Nieuw wilden we met de hele familie naar de Efteling. Helaas kreeg mijn zus kort voor de Kerst een hersenbloeding. Corona speelde mee in die tijd en de kaarten werden 2 maanden verlengd. De kaarten werden vervolgens net als bij iedereen nogmaals verlengd tot en met 13 mei.

Maar dat is veel te snel voor mijn zus die nu volop in een traject zit om haar leven weer op de rit te krijgen. Zij is snel vermoeid en kan slecht tegen drukte en prikkels. De Efteling geeft echter niet thuis. Je kunt alleen een verzoek tot verlenging indienen nadat de kaarten verlopen zijn. Ook na diverse verzoeken met uitleg over de medische situatie en de mogelijkheid om een doktersverklaring te overleggen.

De Efteling verwacht dat we totaal 442,50 euro(!) (10 kaarten+een parkeerkaart) in de waagschaal zetten door onze kaarten te laten verlopen om dan af te wachten of de kaarten nog verlengd kunnen worden. Ze tonen totaal geen begrip en tonen eveneens dat er achter dat gezellig ogende bedrijf een koude, kille en snoeiharde zakelijke kant zit.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hele nare situatie voor u allen, en ik begrijp dat er voor nu even een bezoek niet inzet. Maar misschien maakt u zich te vroeg zorgen. Het zou toch kunnen zijn dat de Efteling daadwerkelijk na 12 mei coulance biedt? Misschien nog even afwachten? Maar het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

10 personen en 1 parkeerkaart? Dat wordt proppen.

Ook ik vind de situatie heel vervelend. Echter, ik denk dat er niks te doen valt.

Efteling kan nu het product leveren. Daarom hoeven hun niet het geld terug te geven. Jullie besluiten zelf om niet heen te gaan (ongeacht de oorzaak), en daardoor zijn jullie geld kwijt.
Ik denk niet dat je nu nog een beroep kunt doen op de sluiting van de park.


Een enkele annulering verzekering (heel weinig) vergoeden ook concert kaartjes en pretpark kaartjes. Neem met hun contact op.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoewel ik het gevoel van TS snap, is er natuurlijk een andere kant: namelijk dat 9 van de 10 personen gewoon kunnen gaan. Het is, hoe begrijpelijk ook, jullie keuze om niet te gaan als je niet met z'n allen kunt. Waarom moet de Efteling verantwoordelijk zijn voor die keuze?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Anderzijds is er natuurlijk wel gewoon betaald voor entree. Wanneer de Efteling toestaat dat de kaartjes langer geldig zijn is er voor het park geen schade of verantwoordelijkheid.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De opties om met 9 personen te gaan (of de kaarten aan anderen over te doen) onderschrijf ik. Wel vind ik de werkwijze van de Efteling om alleen na het verlopen van de kaarten om coulance te kunnen vragen absurd. Als ze coulance willen verlenen dan kunnen ze daar nu al toe besluiten; aangezien het geen recht is is het heel stom om te wachten met vragen om coulance tot 13 mei.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt kaartjes gekocht voor de winterefteling. Deze kaartjes zijn goedkoper dan regulier, maar daar staat tegenover dat er ook minder attracties open zijn. De winterefteling kent een einddatum waarna het reguliere seizoen weer begint.
Vragen om coulance mag altijd, maar dat is geen recht. 9 van de 10 personen kunnen we gewoon gaan, dat is dus een afweging. Natuurlijk zal iedereen zich verheugd hebben om met z’n allen te gaan, maar accepteren dat het komende jaar veel anders zal lopen door de hersenbloeding is ook iets om niet te vergeten.

Soms is zaken accepteren die buiten de eigen invloedssfeer gebeuren accepteren beter dan een gevecht aangaan die wettelijk gezien niet te winnen is.
Sterkte met uw zus en vergeet vooral niet te genieten van de zaken die wel kunnen.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door criticus2 »

persoonlijk zou ik zelf , wanneer zo iets mij zou overkomen (en dan bedoel ik die hersenbloeding) niet verwachten dat anderen hun leven daar drastisch voor moeten aanpassen, en zij zouden zeker door moeten gaan met het doen van leuke dingen. dan maar zonder mij.
Maar dat is een persoonlijke keuze. Maar precies daarom niet iets waarvoor de oplossing van de kant van de Efteling hoeft te komen. Lijkt mij in ieder geval.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
13 apr 2022 12:04
Wel vind ik de werkwijze van de Efteling om alleen na het verlopen van de kaarten om coulance te kunnen vragen absurd. Als ze coulance willen verlenen dan kunnen ze daar nu al toe besluiten; aangezien het geen recht is is het heel stom om te wachten met vragen om coulance tot 13 mei.
De vraag is waarom ze die eis stellen, en daarover geeft dit topic geen duidelijkheid. Zoals NeoDutchio al aangeeft is er sprake van goedkopere kaarten dan de kaarten die nu geldig zijn. Dat zou zomaar een rol kunnen spelen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik vraag me af of de trip in december niet door is gegaan omdat de Efteling deze heeft geannuleerd (uitgesteld) of door TS. Als de Efteling er zelf voor heeft gezorgd dat de trip niet door kon gaan (mogelijk vanwege overheidsmaatregelen) dan lijkt het mij dat TS gewoon recht heeft op geld terug. Dan is coulance helemaal geen issue meer.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het gaat ook niet om gereserveerde plaatsen zoals in een vliegtuig of in een theater. De Efteling wordt niet gedupeerd wanneer ze de kaarten verlengen. Uiteraard als het om goedkopere kaarten gaat lijkt mij een bijbetaling terecht.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
13 apr 2022 14:15
Het gaat ook niet om gereserveerde plaatsen zoals in een vliegtuig of in een theater. De Efteling wordt niet gedupeerd wanneer ze de kaarten verlengen.
Er moet wel degelijk nog (binnen een tijdslot) gereserveerd worden. Dat zal ook juist de reden van de houding van de Efteling zijn.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
13 apr 2022 13:50

De vraag is waarom ze die eis stellen, en daarover geeft dit topic geen duidelijkheid. Zoals NeoDutchio al aangeeft is er sprake van goedkopere kaarten dan de kaarten die nu geldig zijn. Dat zou zomaar een rol kunnen spelen.
Duidelijk, maar dat kan de Efteling toch naar TS communiceren?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
13 apr 2022 18:33
Duidelijk, maar dat kan de Efteling toch naar TS communiceren?
Dat zou ik wel logisch vinden inderdaad. Uit de OP blijkt ook niet dat dat niet gebeurt is, enkel dat ze niet meegaan in het verzoek van TS.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
13 apr 2022 09:57
Anderzijds is er natuurlijk wel gewoon betaald voor entree. Wanneer de Efteling toestaat dat de kaartjes langer geldig zijn is er voor het park geen schade of verantwoordelijkheid.
Dat is niet helemaal waar. Als gekocht tickets tot in lengte van dagen geldig moeten blijven blijft het drukken op de financiële cijfers van de Efteling. De Efteling blijft verplichtingen houden. Het gaat niet om 1 ticket als deze oneindig lang geldig blijven, dat zullen er dan veel meer worden. Vergelijk het met de bekende stuwmeren aan verlofdagen bij veel bedrijven. Die moeten op een gegeven moment ook worden afgeschreven.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beperkte verlenging toegangskaarten Efteling.

Ongelezen bericht door 16again »

J. Deltoer schreef:
13 apr 2022 14:15
De Efteling wordt niet gedupeerd wanneer ze de kaarten verlengen.
Als je de kaarten laat verlopen, en een half jaar later nieuwe koopt, betaal je 2 keer, en heeft de Efteling extra inkomsten.

Centrale vraag hier: Waarom moeten risicos voor allerlei externe factoren (hier gezondheidstoestand familielid TS) bij de Efteling worden gelegd?

Gesloten