LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topticketshop geen terugbetaling

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
ErnestNotermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2020 09:22

Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door ErnestNotermans »

Ik heb voor maart 2 tickets voor de PDC in Rotterdam besteld en betaald.
Logisch natuurlijk dat dit niet door kon gaan. Nu zijn wij echter verhinderd op de nieuwe data in september. Topticketshop wil echter het bedrag niet terug betalen en beroept zich op artikel 6:75 BW.
Volgens de autoriteit consument en markt in de uitzending van Radar moet men echter geld terug betalen! Hoe nu verder?

Nijogeth
Berichten: 10072
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Nijogeth »

U koopt via een doorverkoopsite, dat is al een probleem. Als u nu bij Ticketmaster (de officiële verkoper van de tickets) had gekocht, dan had u daar uw geld nu terug kunnen krijgen. Topticketshop heeft als beleid dat men het laat afhangen van de beslissing van de organisator. In dit geval is dat verzetten en worden de tickets automatisch daarvoor beschikbaar. Het idee van Topticketshop is dat wanneer u niet kunt op die datum dat u dan uw tickets te koop zet, bijvoorbeeld op Topticketshop.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door berndv »

ErnestNotermans schreef:
08 apr 2020 14:22
Topticketshop wil echter het bedrag niet terug betalen en beroept zich op artikel 6:75 BW.
Dat is heel mooi voor hun, maar dat betekent niet dat ze niet terug hoeven te betalen. Dat artikel bepaalt alleen dat ze geen schade hoeven te vergoeden. Schade kan bijvoorbeeld een niet-annuleerbare hotelovernachting zijn. Wat dit artikel zegt is dat de ondernemer niet hoeft na te komen, en dus de overeenkomst ontbonden mag worden, wat betekent dat ze u in ieder geval de kosten van de kaarten moeten vergoeden. Zie in hetzelfde boek artikel 78 lid 1:
Indien een tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend, maar hij in verband met die tekortkoming een voordeel geniet dat hij bij behoorlijke nakoming niet zou hebben gehad, heeft de schuldeiser met toepassing van de regels betreffende ongerechtvaardigde verrijking recht op vergoeding van zijn schade tot ten hoogste het bedrag van dit voordeel.
Hij zou dus moeten aantonen welke kosten er daadwerkelijk zijn.

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

"Geachte heer, mevrouw,

Op [datum] heb ik bij u kaartjes besteld voor [show] op [datum]. U heeft aangegeven dat u niet zult leveren en ook het betaalde bedrag niet zult terugbetalen.

Ik ontbind hierbij de overeenkomst. De ontbinding van de overeenkomst brengt een ongedaanmakingsverplichting met zich mee. Ik beroep mij daarbij op art. 6:265 e.v. BW. Ik verzoek u vriendelijk en sommeer u voor zover noodzakelijk om het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen te doen bijschrijven op bankrekening [nummer] ter namen van [uw naam].

Met vriendelijke groet,
[Uw naam]"


Overigens, als zij beginnen over bemiddelingsovereenkomst, dan begin jij over dat deze overeenkomst hetzelfde lot deelt als de andere overeenkomst, omdat er tussen beide overeenkomst een belangrijke samenhang bestaat. Dit in het licht van HR Jans/FCN (NJ 1999, 97).

jantjebas
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2018 12:15

Re: Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door jantjebas »

Ook ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering 2 tickets gekocht bij Topticketshop. Oké, het prijsverschil tussen het te betalen bedrag en de originele tickets (€ 50,--, meer dan 2 x de ticketprijs !!) heb ik na enig slikken voor lief genomen, met het voornemen nooit meer met deze onderneming zaken te doen.

Maar ja, de voorstelling was op 4 april en ging dus niet door. Tot op het geplande moment van het begin van de voorstelling verwachtte ik de tickets nog, maar het bleef stil. Tot op heden (10 april) heb ik de tickets nog steeds niet ontvangen. Inmiddels natuurlijk diverse malen met Topticketshop gecorrespondeerd: het enige dat men daar doet is afwachten wat de organisator van de voorstelling gaat doen en vragen om mijn geduld. Mijn vraag om toezending van de tickets, die bij Topticketshop op het bureau zouden moeten liggen (?), om een voucher voor of terugbetaling van het door mij betaalde bedrag, werden zonder enig commentaar terzijde geschoven.

Ik heb er geen probleem mee om mijn betaling voor de tickets te beschouwen als een donatie aan de betreffende cabaretier c.q. het theater, maar om te betalen voor de opslag op de prijs en de administratiekosten van het in mijn ogen malafide bedrijf stuit mij toch wel ernstig tegen de borst.

Ben ik de enige met deze ervaringen ?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door mahadma »

Zou Nederland dan e i n d e l i j k wakker worden en stoppen met hier te kopen?

NeoDutchio
Berichten: 12351
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mahadma schreef:
10 apr 2020 12:57
Zou Nederland dan e i n d e l i j k wakker worden en stoppen met hier te kopen?
Eerst zal Hema nog failliet gaan waar we huilend bij gaan zeggen dat we het zo gaan missen. Wellicht gaan er nog andere ketens verdwijnen. Ik denk niet dat mensen wakker gaan worden en blind zullen blijven bestellen bij de foute bedrijven.
Van de malafide webshops van 2 jaar geleden is ook niets geleerd gezien de aantallen topics over dropshippers. En ook slotenmakers vieren nog steeds feest.

Lady1234
Berichten: 27210
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En vergeet de rioolontstoppers niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door moederslink »

En de sleutelboeren

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Topticketshop geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Revoked »

En de Italianen.

Gesloten