LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rangindeling lion king

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
snuutje74
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2013 18:57

rangindeling lion king

Ongelezen bericht door snuutje74 »

Ik wil jullie een vraag voorleggen. Ik wilde kaartjes boeken voor de Lion King. Ik heb op verschillende data gekeken. Wat opvalt is het verschil. Precies dezelfde plek op een week eerder is de ene week een premium plaats (dus de duurste) en een week later een 1e rangs plaats (20 euro goedkoper)
Ik heb navraag gedaan bij stage entertainment die de kaartverkoop verzorgd en zij geven als antwoord, dat dit heeft te maken met vraag en aanbod.
Nu kan ik nog wel begrijpen, dat de prijs op bepaalde dagen hoger ligt, omdat daar meer vraag naar is. Maar dit heeft toch niet met de rangindeling te maken. De plaats waar je zit blijft hetzelfde, je zicht dus ook, dus m.i. verandert je rang dan dus ook niet. Het geeft mij het gevoel van misleiding. Wat is jullie mening hierin.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: rangindeling lion king

Ongelezen bericht door newmikey »

Dat het géén misleiding is en dat het antwoord wat u gegeven is volstrekt afdoende is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: rangindeling lion king

Ongelezen bericht door kweenie »

Beetje vreemd inderdaad om het dan een andere rang te noemen. Maar wellicht werken ze met een bepaalde prijs voor elke rang en dan zullen ze een duurder kaartje dus ook een andere rang moeten geven.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: rangindeling lion king

Ongelezen bericht door mahadma »

"Het geeft mij het gevoel van misleiding", tja dat is uw gevoel. Maar vraag en aanbod bepaald de prijs, dus.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: rangindeling lion king

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind het wél raar. Heb er toevallig zelf van t weekend naar gekeken toen ik een paar Premium kaarten wilde boeken. Ik verwacht dat de rangindeling “hard” is, want het zegt iets over de stoeleigenschappen. Die veranderen niet. De prijzen zijn wél afhankelijk van vraag en aanbod, en dat veranderen ze ook gewoon. Je kunt die premium stoelen voor rond de 80 euro boeken, maar ook voor rond de 120 euro. Dezelfde stoel dus, wel te verstaan....

Ik vind de gegeven argumentatie niet valide. Maar goed, last heb je er verder niet van, als je een beetje oplet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: rangindeling lion king

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:Ik vind het wél raar. Heb er toevallig zelf van t weekend naar gekeken toen ik een paar Premium kaarten wilde boeken. Ik verwacht dat de rangindeling “hard” is, want het zegt iets over de stoeleigenschappen. Die veranderen niet. De prijzen zijn wél afhankelijk van vraag en aanbod, en dat veranderen ze ook gewoon. Je kunt die premium stoelen voor rond de 80 euro boeken, maar ook voor rond de 120 euro. Dezelfde stoel dus, wel te verstaan....

Ik vind de gegeven argumentatie niet valide. Maar goed, last heb je er verder niet van, als je een beetje oplet.
Maar stel dat de vraag naar Rang 2 kaartjes heel erg groot is en de vraag naar Rang 1 erg klein (even een extreem voorbeeld). Moeten dat de Rang 1 kaartjes ook duurder worden omdat Rang 2 duurder wordt?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: rangindeling lion king

Ongelezen bericht door scontra »

snuutje74 schreef:Ik wil jullie een vraag voorleggen. Ik wilde kaartjes boeken voor de Lion King. Ik heb op verschillende data gekeken. Wat opvalt is het verschil. Precies dezelfde plek op een week eerder is de ene week een premium plaats (dus de duurste) en een week later een 1e rangs plaats (20 euro goedkoper)
Ik heb navraag gedaan bij stage entertainment die de kaartverkoop verzorgd en zij geven als antwoord, dat dit heeft te maken met vraag en aanbod.
Nu kan ik nog wel begrijpen, dat de prijs op bepaalde dagen hoger ligt, omdat daar meer vraag naar is. Maar dit heeft toch niet met de rangindeling te maken. De plaats waar je zit blijft hetzelfde, je zicht dus ook, dus m.i. verandert je rang dan dus ook niet. Het geeft mij het gevoel van misleiding. Wat is jullie mening hierin.

Waarom betaal ik bij de 'warme' bakker op alle dagen (m.u.v. de dinsdag) voor 4 broden € 11,92 en op dinsdag € 9.50 voor 5 broden.
Dit heeft toch echt met de 'vraag' op die dag te maken.
Waarom zou je duurdere plaatsen niet voor een lagere prijs aanbieden als deze plaatsen daardoor wel bezet raken en daarmee dus omzet gegenereerd wordt.
M.a.w. de gewiekste klant, en u bent er daarvan blijkbaar één, zal voor een prikkie op een normaal duurdere plaats kunnen zitten zonder daarvoor meer te hoeven uitgeven.
Dus een 'win-win' situatie aangezien u het gevoel hebt meer 'waar' voor uw geld te krijgen en de exploitant omdat hij toch nog verdient aan die, anders misschien leeg gebleven, stoel.

Gesloten