LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paylogic; hoe werkt een ticketsale met wachtwoord?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
BMK
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2021 11:56

Paylogic; hoe werkt een ticketsale met wachtwoord?

Ongelezen bericht door BMK »

Goedemiddag iedereen,

Een tijdje geleden heb ik met pijn en moeite kaartjes kunnen bemachtigen voor een concert. Helaas is het aantal toegestane bezoekers vanwege covid flink gedaald, en zijn deze kaartjes inmiddels weer ingenomen. Wel zouden we een link en wachtwoord opgestuurd krijgen voor de nieuwe, gelimiteerde ticketsale die binnenkort opengaat (deze is exclusief voor mensen die eerder al een ticket hadden).

Nu ben ik heel onzeker over hoe dit "link en wachtwoord" systeem nu precies werkt. Dus mijn vraag is, weet iemand hoe dit gewoonlijk in zijn werk gaat bij Paylogic?
Krijg je je wachtwoord pas als de sale is opgestart, of ruim daarvoor al? Zijn wachtwoorden meestal uniek per persoon, of uniek per wachtrij (niet aangegeven in de mail namelijk)? En in het laatste geval, mocht het wachtwoord onverhoopt gelekt worden, kan dan niet iedereen er gewoon weer bij? :(

Meer informatie dan wat ik hierboven al gegeven heb, heb ik helaas niet, dus ik hoop dat er een soort 'gebruikelijke' gang van zaken is met dit soort ticketsales. Ik kon niets vinden op internet. Het laatste wat ik wil is mijn ticket niet meer terug kunnen krijgen omdat ik mezelf niet goed geinformeerd heb..

Alvast bedankt!

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paylogic; hoe werkt een ticketsale met wachtwoord?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom vraag je het niet gewoon aan Paylogic?

BMK
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2021 11:56

Re: Paylogic; hoe werkt een ticketsale met wachtwoord?

Ongelezen bericht door BMK »

Het simpele antwoord daarop is dat ik eigenlijk niet precies weet waar ik heen moet met deze vraag.. Paylogic heeft voor zover ik heb gevonden alleen een klantenservice chat, maar zodra ik daar iets in typ verdwijnt het hele scherm weer. Ik weet niet of ze uberhaupt mijn berichten binnen krijgen.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paylogic; hoe werkt een ticketsale met wachtwoord?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even twee seconden gegoogeld:

Paylogic:
Telefoon: 0900-1353
Twitter https://twitter.com/paylogic
Facebook https://www.facebook.com/Paylogic/

See tickets (moederbedrijf):
Telefoon: 0900-1353
Twitter https://twitter.com/seetickets
Facebook https://www.facebook.com/seetickets

BMK
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2021 11:56

Re: Paylogic; hoe werkt een ticketsale met wachtwoord?

Ongelezen bericht door BMK »

Oh. Nouja. Dan ben je competenter in googlen dan ik.
Ga het daar even proberen, dankjewel!

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paylogic; hoe werkt een ticketsale met wachtwoord?

Ongelezen bericht door Moneyman »

BMK schreef:
16 feb 2021 16:38
Oh. Nouja. Dan ben je competenter in googlen dan ik.
Om heel eerlijk te zijn is het slechts een kwestie van op de homepage naar beneden scrollen. Eigenlijk precies op de eerste plek waar je het zou zoeken ;)
https://www.paylogic.com/nl/

Succes!

BMK
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2021 11:56

Re: Paylogic; hoe werkt een ticketsale met wachtwoord?

Ongelezen bericht door BMK »

Net contact met Paylogic gehad, probleem is opgelost! De klantenservice chat werkt momenteel inderdaad niet, daar zijn ze mee aan de slag.

Mocht iemand dezelfde vraag hebben als ik: enige tijd voor aanvang van de ticketverkoop zal de link plus het wachtwoord via email opgestuurd worden. Deze combinatie werkt als een soort voucher, en stuurt de gebruiker vervolgens gewoon door naar de verkooppagina of wachtrij waar dezelfde tickets als voorheen teruggekocht kunnen worden. Deze 'voucher' zal sowieso uniek zijn voor het evenement; of de wachtwoorden ook persoonsgebonden zijn is, in dit geval (betreffende het Eurovisie Song Festival 2021) nog onduidelijk. Hier zal later meer informatie over beschikbaar zijn.
In het algemeen kan een eventuele indicatie ook in het wachtwoord zelf zitten: is het e.g. earlybird1, dan is het zeer waarschijnlijk een algemeen wachtwoord, maar als het een ingewikkelde mix van letters en cijfers is is de kans groot dat het persoonsgebonden is.

Of de code met zekerheid toegang geeft tot dezelfde hoeveelheid tickets die je in eerste instantie gekocht hebt, is mede afhankelijk van de wensen van de organisator, en verschilt dus per evenement. Wat Eurovisie betreft zal ook daar later pas meer informatie over beschikbaar zijn.

Erg fijn en duidelijk antwoord gekregen, kudos voor de klantenservice :). Hopelijk is deze informatie ook nuttig voor anderen!

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Paylogic; hoe werkt een ticketsale met wachtwoord?

Ongelezen bericht door Jablan »

Oh ... het gaat om het ESC2021. Dat wordt eind april duidelijk. Je krijgt of je geld terug of een nieuw kaartje.

Gesloten