LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
mauriceb
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2011 00:22

Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door mauriceb »

Voor het Pal mundo festival 2016 op 26 maart 2016 in Rotterdam hadden wij twee tickets gekocht voornamelijk om Carlos Vives te zien. Nadat last minute werd aangekondigd dat Carlos Vives niet kwam ( http://www.palmundo.nl/palmundo2016/official-statement/ ) hebben wij besloten om niet te gaan en hebben wij comform de algemene voorwaarden (geld terug bij annulering hoofdartiest, http://www.palmundo.nl/terms-and-conditions-events/) ons geld teruggevraagd voor de tickets.

Pal mundo vroeg ons vrij snel om ons rekeningnummer voor het terugstorten van het aankoopbedrag van de tickets. Na enkele weken vroegen wij om een update van de status er werd toen verteld dat het nog 14 werkdagen ging duren. Inmiddels is deze termijn ruimschoots verstreken en reageert Pal Mundo niet meer op onze e-mails. Berichten die ik hiervoor achter liet op hun facebook pagina werden direct verwijderd.

Inmiddels zijn we dus bijna 11 weken verder en na de radiostilte van Pal Mundo begin ik te vrezen dat we het geld voor onze tickets niet meer terug gaan zien.

Zijn er wellicht meer mensen met dit probleem of heeft iemand nog tips hiervoor?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2016 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gecorrigeerd

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door Brahms »

Even voor de beeldvorming, ik ben niet zo van de festivals, was deze Carlos Vives de hoofdartiest van dit festival.
Misschien voor jullie wel, maar ook voor de organisatie ?

mauriceb
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2011 00:22

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door mauriceb »

Gezien het tijdstip van het optreden betrof dit inderdaad een hoofdartiest. Overigens heeft Palmundo in de eerste e-mail die wij van hen ontvingen bevestigd dat wij het geld voor de tickets zouden terugkrijgen n.a.v. de annulering van deze artiest.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door Brahms »

Dan zou ik Pal mundo nog maar eens benaderen, evt via een ander mailadres (dat wil nog wel eens helpen).....

Liliche
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2016 10:44

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door Liliche »

Hier hetzelfde. Tot tweemaal toe per mail bevestigd gekregen dat we het geld zouden krijgen maar nu ruim twee maanden later nog steeds niks ontvangen. Ook geen reactie meer via mail of Facebook.

geljon
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2016 17:32

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door geljon »

Ook bij mij geldt hetzelfde. De laatste reactie van Pal Mundo is van 6 juni 2016, met daarin de belofte dat het bedrag binnen 14 werkdagen teruggestort zou worden. Sindsdien heb ik nog twee emails gestuurd met het vriendelijke verzoek om een update van de stand van zaken (elke twee weken ongeveer). Daarop is nog niet gereageerd. Heeft er iemand meer nieuws? Iemand ervaring met een eventuele dagvaardingsprocedure?

JASHAY
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2016 19:55

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door JASHAY »

Helaas hier ook het geval. Wij zijn ook niet naar het concert geweest omdat main act Carlos Vives niet is komen opdagen. meerdere verzoeken tot het terug storten van onze kaartjes hebben helaas alleen tot de belofte geleidt dat dit binnen 14 terug gestort zou zijn. Echter zover na 3 maanden nog niks ontvangen helaas.

geljon
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2016 17:32

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door geljon »

Vandaag heb ik wederom een poging gedaan om in contact te komen, via de email en via facebook. Ook heb ik een melding gemaakt bij fraudehelpdesk.nl, aangezien ik meerdere 'lotgenoten' tegenkwam die dat al gedaan hadden. Ik zal binnenkort juridisch advies inwinnen. Dit lijkt me geen moeilijke zaak aangezien we emails hebben met een bevestiging van Pal Mundo zelf.

geljon
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2016 17:32

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door geljon »

Bericht gehad van Pal Mundo via Facebook op 2 Aug 2016:

"Bedankt voor je bericht. Het spijt ons dat het bedrag niet binnen de genoemde 14 dagen is overgemaakt. Het refundproces duurt langer dan we van te voren inschatten. Overgaan tot juridische stappen is niet nodig aangezien de refund gewoon gestort zal worden, zij het later dan verwacht. We vragen je om je geduld en begrip. Nogmaals onze excuses voor de vertraging."

Wederom geen concrete informatie, wederom 'geduld en begrip' gevraagd...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door berndv »

geljon schreef:Overgaan tot juridische stappen is niet nodig aangezien de refund gewoon gestort zal worden, zij het later dan verwacht.
right :lol: :lol: :lol: :lol:

zal dit in vervolg ook eens doen. gewoon een rekening bij een bedrijf niet betalen en dan een briefje sturen: U hoeft geen incassobureau in te schakelen, aangezien de betaling echt wel gaat komen, zij het iets later dan verwacht.

MaXC
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2016 14:48

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door MaXC »

ik zou vooral blijven bellen, mailen en Facebook berichten blijven sturen.

JASHAY
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2016 19:55

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door JASHAY »

Heeft er al iemand iets terug ontvangen ? Ik neem nog elke week contact op met pal mundo maar krijg geen reacties meer.

Wat zouden de volgende stappen zijn ?

tmsppn
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2016 16:00

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door tmsppn »

Hallo,

Ik heb ook tevergeefs geprobeerd mijn geld terug te krijgen vanwege de annulering van Carlos Vives.
Nu hoor ik dat Pal Mundo opnieuw een festival gaat organiseren in het voorjaar.
Blijkbaar bestaan ze nog steeds en hebben ze zelfs geld om een nieuw evenement te organiseren.

Misschien wordt het tijd om wat te organiseren om er bij Pal Mundo wat meer druk achter te zetten?
Wie doet er mee en wie heeft er ideeën?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door berndv »

tmsppn schreef:Blijkbaar bestaan ze nog steeds en hebben ze zelfs geld om een nieuw evenement te organiseren.
ik zie ook nergens dat er iets anders wordt beweerd.
tmsppn schreef:Misschien wordt het tijd om wat te organiseren om er bij Pal Mundo wat meer druk achter te zetten?
Wie doet er mee en wie heeft er ideeën?
het staat voor iedereen in nederland vrij om een ander voor de rechter ter verantwoording te roepen. Waarom er toch vaak terughoudend in wordt gedaan en op zoek is naar medestanders snap ik niet altijd.

persoon a heeft een geschil met bedrijf a, maar persoon a gaat niet bedrijf a voor de rechter dagen, maar gaat eerst op zoek naar persoon b tot z.

geljon
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2016 17:32

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door geljon »

Hallo!

Al maanden speel ik met het idee om inderdaad juridische stappen te ondernemen. Bij tijd en wijlen word ik eraan herinnerd en dan neem ik een volgende stap. De afweging blijft altijd hoeveel de tijd en geld het waard is om 100 euro terug te vorderen via een rechter. Daar wrikt hem de schoen, denk ik, berndv....

Ik heb er best tijd, moeite en geld voor over om Pal Mundo op het matje te roepen. Zodoende heb ik contact opgenomen met ConsuWijzer, maar die konden me niet helpen. Inmiddels wacht ik op reactie van het Juridisch Loket in Den Haag.

Indien gewenst, hou ik jullie op de hoogte!

Loeter

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door Loeter »

Goed van u dat u zelf het initiatief neemt.

Het lijkt voor veel mensen inderdaad een grote stap om hun gelijk te halen in Nederland, maar het is uw goed recht.

Succes. Ik zou het waarderen als u ons via dit forum op de hoogte zou willen houden.

JASHAY
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2016 19:55

Re: Pal Mundo laat niets meer van zich horen na annulering

Ongelezen bericht door JASHAY »

Nou ik heb vandaag nog eens contact gehad via facebook met Pal Mundo. Krijg ik een aanbod om 2 nieuwe kaartjes te krijgen voor Pal mundo 2017.
Helaas als ik aangeef dat ik toch echt mijn geld terug wil krijg ik geen reactie meer op mijn berichten.

Gesloten