LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (Mojo) (POP) CONCERTEN

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Eric Noort

(Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Eric Noort »

Ik verheugde me zeer op het concert van popdiva Britney Spears op 7 mei in Rotterdam. Dus reden ik en mijn vrouw naar het door "Mojo" georganiseerde evenement in "Ahoy", voorzien van peperdure kaarten. Het werd het allerbelabberdste concert dat we ooit meemaakten. Nog beroerder dan dat van Mariah Carey, begin dit jaar. De (geplaybackte) muziek was veel te hard en echode zodat teksten niet te volgen waren. En dat lag niet aan de plaatsen want met onze (dure) kaarten konden we overal in Ahoy gaan zitten (of staan). Helaas echter zonder noemenswaardige verbetering. De kwaliteit van de show/choreografie op zich was eveneens ver benedenmaats. Zo moesten enige “bedscenes” een erotische bijdrage aan het muzikale geheel leveren. Mijn broek zakte er inderdaad van af, net als van het concert in z'n geheel dat nog geen anderhalf uur duurde. Mijn mening over de door deze "ster" geproduceerde CD's blijven onverminderd positief. Maar over het door haar gegeven concert in Ahoy kan ik kort zijn: flut. Jammer dat een superster van haar reputatie een visitekaartje afgeeft dat meer weg heeft van een vodje papier dan van een invitatie tot meer.

Ik vraag me overigens af of tegen dit soort "musikale" wanprodukten geen juridische actie te ondernemen is. Want het valt me op dat veel mensen op forums klagen over de bedroevende kwaliteit van met name popconcerten. Wellicht is hier een taak voor een programma als Radar weggelegd. Want als eenling is het simpelweg te duur om op die wijze iets te ondernemen tegen concerten van dit soort inferieure kwaliteitsniveau. En dat beseft organisator "Mojo", als bijna monopolistische organisator van zeer veel van dit soort evenementen, maar al te goed. Wie trekt er 'ns aan de bel?

Eric Noort, Hilversum

Gast

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Gast »

Had je van tevoren geen idee hoe het live zou zijn? Zelf ben ik Red hot chili peppers fan en ben al een paar keer naar het concert geweest, ahoewel ik weet dat het geen muzikale hoogstand is. Wat ook heel bepalend is, is in welk stadion het is. Zo worden de Groenoordhallen ook wel de geengehoorhallen genoemd (leiden). De Arena, schijnt ook waardeloos te zijn qua geluid, zeker met zitplaatsen. Ik weet niet of er ook concerten zijn geweest die je wel goed vond, maar zo kan je het beste kijken hoe of wat...........

Ik hoop dat je er wat aan hebt..............

Gast

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Gast »

Over smaak zullen we beter niet twisten, maar had je nou live echt iets van dat ***** verwacht? Je bent getrouwd, dus geen brugklasser meer, toch?

Kushinkai
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 apr 2004 11:40

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Kushinkai »

Tsja, een omhooggevallen puber die door de commercie omhoog is gepushed.......Dan zou ik live idd maar niet al te veel verwachten.....

Gast

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Gast »

als je interviews en recenties had gelezen had je geweten dat deze madam niet live zingt... zogenaamd omdat ze dat niet kan volhouden bij het dansen... maar denk meer dat dan naar voren komt dat ze gewoon niet kan zingen :wink:

ina

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door ina »

Ik ben naar Borsato concert geweest. Goeie show en hij zong live ook supergoed. Maar soms overschreeuwde de muziek zijn stem (vooral bij up-tempo nummers.

Ik hoorde van veel mensen dat de CC plekken waardeloos waren. Je kon niks zien (zijkant podium) en geluid was minder. Zulke kaarten moeten ze niet verkopen vind ik.

Ik zat zelf op O, je ziet hem wel maar wel heel klein, het meeste moet je via het scherm volgen, maar dat is het gevolgd van een groot stadion.

Wat ik wel **** vond is dat de tribunes zo schudden bij de up-tempo nummers. Doodeng, dat mag toch niet bij zo'n groot stadion. Heeft de Arena dit ook???

*lol*:)

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door *lol*:) »

nee, ik vind niet dat je je geld terug moet krijgen, want dat Britney niet ka zingen is toch al algemeen bekend :) . Kijk maar eens naar haar optredens op de tv. Als ze dan eens niet vals zingt, dan is ze overduidelijk aan het playbacken. :D Dus als je een kaartje van haar concert koopt weet je dat de kans er dik in zit dat je gedurende het optreden oordoppen in moet om zo zelfmoordneigingen te voorkomen :lol:

britney

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door britney »

Britney j ebent een lelijk ding
en hebt niet een stieten.hoe zou ik dan het in me hoofd halen om naar joou concert te kpomen.kan ik betre je album komen .want ik hoef j eniet te zien.als je PAMELA ANDERSON was nou dan zou ik wel komen.

Maar voor zon griet zou ik niet k0omen hoor sorry helaas.


er is helaas wel een uitzondering :voor Christina aguilera doe ik alles !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Gast »

Waar moet je ook alweer een spatie plaatsen???
Blijft lastig.... :roll:

Gast

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Gast »

ja wat moet je als je wemelt van het geld, en de grootste en arroganste mens van de wereld bent ja dan hoef je ook niet live te zingen enigste wat je moet doen is op het podium staan en je kakan opelkaar laten klappen en dan, dan krijg je weer paar miljoen erbij. ofterwijl goed bijmekaar samengevad britney zuigt en kan niet zingen.

Mieke van der Leegte

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Mieke van der Leegte »

Hallo!

Sjongejonge zeg, het is toch echt erbarmelijk wat dat mens uitschreeuwt als ze op de planken staat... en het is ook algemeen bekend dat ze inderdaad niet kan zingen dus ik zou er sowieso mijn goeie geld niet aan uitgeven. Over het feit waar het concert gehouden wordt kan ook gediscussieerd worden. Want ik ben zelf al eens naar een Eminem-concert in de amsterdam ArenA geweest en toen was het echt genieten; het geluid was fantastisch en de organisatie was tot in de puntjes geregeld. Dus daar kun je echt niks van zeggen. En een keer in de Ahoy' was het geluid ook supergoed. Dus het ligt echt aan de kwaliteit van de persoon die op het podium staat. Als die niet kan zingen dan houdt alles op. Hoe goed het geluid ook mag zijn!

Cindy_Rotterdam

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Cindy_Rotterdam »

Ik moet zeggen dat ik het volkomen eens ben met het commentaar over/op het concert van Britney Spears.
Mijn grootste klacht was gewoon dat het een optreden was van anderhalf uur terwijl ik 45 euro per kaartje moest betalen.

Trouwens die opmerking over "brugklasser" en dat Britney een "tutje" is heeft er helemaal niets mee te maken.
Je moet ieders smaak respecteren, dus het zegt meer over jou dan over de klacht opzich.

Persoonlijk vind ik dat ze als ze zulke dure kaarten voor een concert verkopen dat daar een te meten prestatie aan vast moet hangen.
Je kan dat inregelen zoals je dat zelf wilt.
Bijvoorbeeld de duur van een concert of dat er live gezongen moet worden en dergelijke.

Over het schudden van een stadion dat moet ook. Als een stadion niet licht mee beweegd dan stort het in elkaar.
Dat is dezelfde reden dat een brug ook altijd beweegd en hoge gebouwen ook altijd.

Over de Arena loopt al een tijd lang een discussie. Persoonlijk ben ik absoluut geen fan van de Arena maar helaas mijn favoriete bands komen daar nou eenmaal.
Bij Kane hadden ze gedeeltes aan de zijkanten van de tribunes met zwarte doeken afgedekt en ook van het dak naar de tribunes. Dit om het geluid beter te laten klinken. Het werkte wel.
Bij Bon Jovi in de Arena hoorde ik dat het geluid inderdaad slecht was. Zelf stond ik op het veld dus dan hoor je het anders dan als je op de tribune staat.

Zo dit was mijn bijdrage.

Gast

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Gast »

Ik verbaas me zeer dat je een goede zangperformance van britney verwacht. Britney is geen muzikant maar een entertainer; de show is belangrijker dan de muziek. Dan kan je ook verwachten dat ze meer aandacht besteden aan (in mijn ogen) onbelangrijke dingen als choreografie en uiterlijkheden dan aan muziek.

Valkeakoski

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Valkeakoski »

Entertainer of muzikant, dat zou niets moeten uitmaken. Hoewel Robbie Williams niet of weinig danst, is hij een entertainer die wel live zingt én een goede show geeft. Britney Spears is dus naast danseres ook een zangeres (al zal de een de laatstgenoemde titel met wat meer korreltjes zout opvatten dan de ander). En aangezien de zang ook onderdeel is van de show, mag je mijns inziens wel verwachten dat de zang van een dusdanig goed niveau is dat je waar voor je geld krijgt. En hetzelfde geldt voor het geluid. En voor wat er verder bij een concert komt kijken.

Of je juridisch iets tegen dit soort situaties kan doen betwijfel ik, aangezien de uitvoering van een concert louter op subjectieve wijze beoordeeld kan worden. Waar de 1 een concert bagger kan vinden, zal de ander het wellicht zo slecht nog niet vinden. Of een bepaald percentage van de bezoekers moet ergens hun soortgelijke oordeel kunnen geven. De kans is dan alleen groot dat er gesjoemel plaats gaat vinden.

Zelf ben ik overigens niet naar haar concert geweest. Ten eerste omdat haar muziek mijn cup of tea niet is en ten tweede omdat er al vaak zat is gemeld dat haar concerten niet van hoogstaande kwaliteit zijn. En verder zie je haar in televisieoptredens zoals Top of the pops ook alleen maar playbacken. Kortom: weet waar je aan begint.

Gast

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Gast »

jajah das moeilijke vraag :P k zou der toch nie naartoe gaan duzz maar als ik ernaar toe zou gaan zou ik me geld trugwillen maar ik ben niet zo dom om daarheen te gaan:P[/b]

Gast

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Gast »

jaaaaah ik zou der wel naartoe gaan ik ben der nameuhluk al heen geweest was echt gaaf maar ze zong gioed t kan ook geplaybackt zijn jah mja.,.. ik vond het wel cool k weet niet wat jullie allemaal lopuh te zeike :P mja... t kan ook aan mij lichuh :? :oops: ik verveel me dood daarom doe ik dit maar :oops: anders doe ik de hele dag nix vakantie he :roll: um... :) ik moet nog een paar dingetjes doen kwam ik net 8ter duzz mzzl :shock: HVJ :twisted: :P :D

RaKa

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door RaKa »

Ik vind niet dat je je geld terug verdient, simpelweg omdat je teleurgesteld bent. Je hebt betaald voor een show, en die heb je gekregen. Je vraagt toch ook niet het geld van een bioscoopkaartje terug wanneer de film tegenviel???

Maar ben nu eens eerlijk. Had je werkelijk verwacht een kwaliteitsshow voorgeschoteld te krijgen? Het is (misschien) leuk wanneer je maximaal 16 jaar bent (dat zijn waarschijnlijk nog de sukkels van de school ook de 16-jarigen), maar die leeftijdsgroep hebben dan ook een geheel andere voorstelling van het begrip 'kwaliteit'. Er is rond deze tijd zoveel om uit te kiezen kwa voorstellingen en optredens (en festivals, mocht je daar misschien een leifhebber van zijn, cq. het een keer willen meemaken), en dan kies je Britney Spears uit??!! Je verdiende het gewoon afgezet te worden! ;)

gast001

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door gast001 »

Het is altijd moeilijk om het live te laten klinken. laatst was in naar de Arena, want daar trad Metallica op. De geluid van Metallica was goed, maar in het voorprogramma stonden Slipknot en Korn, het enige dat je hoorde waren de lage gitaren en de drum, de bas een beetje en de andere gitaar en de stem hoorde je niet of nauwelijks.

Van Britney is het algemeen bekend dat ze niet kan zingen en waarom ze dan als zangeres het podium op gaat en nog beroemd wordt ook is mij al een volslagen raadsel, een echte muziekant krijgt nauwelijks een kans.

Nitrox

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door Nitrox »

Jammer dat er niet serieus op gereageerd kan worden.

Ik vind wel dat je mag zeggen dat het een wanproduct is en je je geld terug wilt. Probleem is hoe toon je aan dat je er recht op hebt?

Er moet inderdaad een instantie over waken dat dit goed komt een soort keuringsdienst tegen gehoorschade of zo.

RaKa

Re: (Mojo) (POP) CONCERTEN

Ongelezen bericht door RaKa »

Nee jouw post is serieus te noemen. "Gehoorschade". Vast wel.
Het tweede deel van mijn post is misschien wat minder serieus, maar dan nog, ik vind het wel legitiem om aan te geven dat je van een 'artiest' als Britney Spears niet hoeft te verwachten een geweldig concert te zien, en dat de doelgroep gewoon die maximaal 16-jarigen zijn.

Gesloten