LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GP Tours: 'Betaling niet gelukt' maar geld wel afgeschreven

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
H.L.Wijnhoud
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2017 12:45

GP Tours: 'Betaling niet gelukt' maar geld wel afgeschreven

Ongelezen bericht door H.L.Wijnhoud »

vraag ? Heb 13 mei geprobeerd kaarten te bestellen op de site van GP Tours , maar toen ik bij het laatste gedeelte de betaling moest bevestigen , kreeg ik in beeld "betaling niet gelukt" dit tot twee keer toe.
Heb toen besloten om ze maar te bestellen via Sportstadion BV dit lukte wel . Maar wat schetst mijn verbazing , GP tours heeft toch het bedrag van € 532,45 afgeschreven . Nu heb ik dus 6 kaarten en twee parkeer kaarten. Kan ik bedrag van GP tours terug vorderen ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: GP Tours: 'Betaling niet gelukt' maar geld wel afgeschreven

Ongelezen bericht door berndv »

H.L.Wijnhoud schreef:vraag ? Heb 13 mei geprobeerd kaarten te bestellen op de site van GP Tours , maar toen ik bij het laatste gedeelte de betaling moest bevestigen , kreeg ik in beeld "betaling niet gelukt" dit tot twee keer toe.
Heb toen besloten om ze maar te bestellen via Sportstadion BV dit lukte wel . Maar wat schetst mijn verbazing , GP tours heeft toch het bedrag van € 532,45 afgeschreven . Nu heb ik dus 6 kaarten en twee parkeer kaarten. Kan ik bedrag van GP tours terug vorderen ?
De eerste vraag die bij mij opkomt is, wat zei de webshop?

ten tweede, welke acties heeft u ondernomen na de melding dat de betaling is mislukt? Op zich betekent het mislopen van een betaling, of terugkoppeling daarvan op de site, niet direct dat u daarmee de overeenkomst annuleert. De betaling is een verplichting die voortvloeit uit de overeenkomst, dus als de betaling niet goed gaat, zou dat hooguit kunnen betekenen dat u geld verschuldigd bent, wat u dus al betaalt heeft en door een betalingsbewijs kan worden aangetoond.

Wat het lastig maakt is dat het hier gaat om reizen en uitstapjes, daarvoor geldt geen recht van retour.

Gesloten