LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld terug voor verplaatst concert

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
SitavanD
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2017 14:48

Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door SitavanD »

Ik heb op 18 juni 2017 een kaart voor een concert gekocht. Het concert zou
plaatsvinden op 1 september 2017 in Ahoy.
Wegens religieuze feest is het concert afgelast. Nieuwe datum is 22
oktober 2017. Wegens vakantie kan ik het concert helaas niet bijwonen.
Heb contact gezocht met de organisator voor de restitutie.
De organisator zegt het volgende:

The show has only been rescheduled hence refunds are not possible.
We can offer to upgrade your tickets to a higher price range without any
extra cost and maybe also a meet&greet with singer himself.
Please feel free to use the upgraded seats, incase you don't want to attend
the show we can help you sell them or you can sell them yourself.
If you have any questions please feel fee to read our terms&conditions at our website.

Verder gemeld dat ik het verhaal naar Radar ga sturen.
Als antwoord krijg ik: u mag het doorsturen naar Radar, wij proberen een
oplossing voor u te zoeken. U geeft aan op vakantie te zijn u heeft dat
niet aangetoond tot nu, toch willen wij u helpen door te ondersteunen met
verkoop van dat kaartje. U heeft de algemene voorwaarden geaccepteerd door
uw toegangsbewijs te kopen voor dit concert. U kunt ons niet in gebreke
stellen."

Ik wil graag mijn geld terug.
Graag verneem ik uw reactie.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 sep 2017 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door sylvesterb »

SitavanD schreef:Ik heb op 18 juni 2017 een kaart voor een concert gekocht. Het concert zou
plaatsvinden op 1 september 2017 in Ahoy.
Wegens religieuze feest is het concert afgelast. Nieuwe datum is 22
oktober 2017. Wegens vakantie kan ik het concert helaas niet bijwonen.
Heb contact gezocht met de organisator voor de restitutie.
De organisator zegt het volgende:

The show has only been rescheduled hence refunds are not possible.
We can offer to upgrade your tickets to a higher price range without any
extra cost and maybe also a meet&greet with singer himself.
Please feel free to use the upgraded seats, incase you don't want to attend
the show we can help you sell them or you can sell them yourself.
If you have any questions please feel fee to read our terms&conditions at our website.

Verder gemeld dat ik het verhaal naar Radar ga sturen.
Als antwoord krijg ik: u mag het doorsturen naar Radar, wij proberen een
oplossing voor u te zoeken. U geeft aan op vakantie te zijn u heeft dat
niet aangetoond tot nu, toch willen wij u helpen door te ondersteunen met
verkoop van dat kaartje. U heeft de algemene voorwaarden geaccepteerd door
uw toegangsbewijs te kopen voor dit concert. U kunt ons niet in gebreke
stellen."

Ik wil graag mijn geld terug.
Graag verneem ik uw reactie.
Los dat dreigen met een televisie programma compleet zinloos. Radar is een televisie programma geen consumenten organisatie. Daarnaast plaatst u het bericht nu op het forum.

De organisator kan zoveel regels hebben bedacht maar de wet staat hier nog altijd boven en bij verplaatsen/annuleren heeft u gewoon recht op teruggave van de kosten (incl. eventuele servicekosten).

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... rganisator

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door crazyme »

Gaat u echt op vakantie of zegt u dat alleen maar. Kennelijk heeft u dat niet aangetoond, ook niet nadat daar over is gesproken.

De organisatie stelt zich bereidwillig op om u te helpen met het verkopen van de kaartjes en stellen zelfs een gratis upgrade voor.

Verwijderd

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door Verwijderd »

crazyme schreef:Gaat u echt op vakantie of zegt u dat alleen maar. Kennelijk heeft u dat niet aangetoond, ook niet nadat daar over is gesproken.

De organisatie stelt zich bereidwillig op om u te helpen met het verkopen van de kaartjes en stellen zelfs een gratis upgrade voor.
Moet je dan bewijzen aan een concertorganisator dat je daadwerkelijk met vakantie bent? De organisator verplaatst het concert; er kunnen legio van redenen zijn waarom je dat concert op die andere datum niet bij kunt wonen. Volgens mij moet de organisator dit gewoon terug betalen in plaats van aanbieden 'te helpen met het doorverkopen van het kaartje'.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JohnTheBassist schreef: Moet je dan bewijzen aan een concertorganisator dat je daadwerkelijk met vakantie bent? De organisator verplaatst het concert; er kunnen legio van redenen zijn waarom je dat concert op die andere datum niet bij kunt wonen. Volgens mij moet de organisator dit gewoon terug betalen in plaats van aanbieden 'te helpen met het doorverkopen van het kaartje'.
Wettelijk heeft TS recht op teruggave, maar hij doet ook wel erg moeilijk, meteen dreigen met Radar (compleet zinloos). TS kan natuurlijk ook proberen mee te werken en de kaarten te verkopen via het aanbod, mogelijk krijgt hij meer dan de aankoopprijs.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door alfatrion »

De organisatie stelt zich helemaal niet bereidwillig op. Als de organisatie zich wel bereidwillig zou opstellen, dan zouden ze gewoon het geld teruggeven.

Het maakt niet uit of TS op vakantie is of niet. TS heeft ingestemd met een concert op 1 september 2017 en niet met een andere datum. Als er is afgesproken dat de organisatie geen geld hoeft terug te geven, indien ze de concertdatum verplaatst. De consument kan dan ontbinden op grond van artikel 6:265 BW en dus moet het geld teruggegeven worden op grond van artikel 6:271 BW.
sylvesterb schreef:TS kan natuurlijk ook proberen mee te werken en de kaarten te verkopen via het aanbod, mogelijk krijgt hij meer dan de aankoopprijs.
Ik geef TS hierin groot gelijk. Hiermee legt de organisatie het risico dat de kaarten niet of voor minder worden verkocht bij TS neer. Daarnaast maakt een dergelijke afspraak het onnodig ingewikkeld. De verkoper heeft niet geleverd en moet nu het geld teruggeven. Of zij de kaarten van de andere datum kunnen verkopen en voor welke prijs, is hun probleem.

Verwijderd

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door Verwijderd »

sylvesterb schreef: TS kan natuurlijk ook proberen mee te werken en de kaarten te verkopen via het aanbod, mogelijk krijgt hij meer dan de aankoopprijs.
Waarom zou TS mee moeten werken als hij gewoon recht heeft op teruggave van het geld?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door crazyme »

Waarom dwarsliggen wanneer je ook kunt meewerken. Wanneer je op vakantie gaat en niet kunt is dat eenvoudig aan te tonen of aannemelijk te maken.

Ts doet dat niet en dan denkt de organisator : doei, je probeert mij om de tuin te leiden.

Het zou best eens kunnen zijn dat in de voorwaarden staat dat een concert verzet kan worden. Dat komt vaker voor en dan zou het financieel een veel te groot risico zijn wanneer iedereen zijn geld terug kan krijgen.

Verwijderd

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door Verwijderd »

crazyme schreef:Waarom dwarsliggen wanneer je ook kunt meewerken. Wanneer je op vakantie gaat en niet kunt is dat eenvoudig aan te tonen of aannemelijk te maken.

Ts doet dat niet en dan denkt de organisator : doei, je probeert mij om de tuin te leiden.

Het zou best eens kunnen zijn dat in de voorwaarden staat dat een concert verzet kan worden. Dat komt vaker voor en dan zou het financieel een veel te groot risico zijn wanneer iedereen zijn geld terug kan krijgen.
Je hoeft niet mee te werken. Je hebt gewoon recht op teruggave van het geld.

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... rganisator

En als de organisator dan zo bereid is om mee te helpen met het doorverkopen van het kaartje, dan kunnen ze net zo goed zelf dat kaartje doorverkopen. Dan ligt het risico daarvan waar het hoort: bij de organisator en niet bij de consument. De consument is een overeenkomst aangegaan voor een concert op die en die datum. Dat wordt eenzijdig verplaatst naar een andere datum. Dan kan de aankoop gewoon ontbonden worden. De consument hoeft geen extra risico te dragen dat het kaartje misschien niet verkocht wordt of voor minder wordt verkocht dan dat er voor betaald is. Dat risico ligt bij de organisator die eenzijdig de overeenkomst aanpast.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:De organisatie stelt zich helemaal niet bereidwillig op. Als de organisatie zich wel bereidwillig zou opstellen, dan zouden ze gewoon het geld teruggeven.

Het maakt niet uit of TS op vakantie is of niet. TS heeft ingestemd met een concert op 1 september 2017 en niet met een andere datum. Als er is afgesproken dat de organisatie geen geld hoeft terug te geven, indien ze de concertdatum verplaatst. De consument kan dan ontbinden op grond van artikel 6:265 BW en dus moet het geld teruggegeven worden op grond van artikel 6:271 BW.
sylvesterb schreef:TS kan natuurlijk ook proberen mee te werken en de kaarten te verkopen via het aanbod, mogelijk krijgt hij meer dan de aankoopprijs.
Ik geef TS hierin groot gelijk. Hiermee legt de organisatie het risico dat de kaarten niet of voor minder worden verkocht bij TS neer. Daarnaast maakt een dergelijke afspraak het onnodig ingewikkeld. De verkoper heeft niet geleverd en moet nu het geld teruggeven. Of zij de kaarten van de andere datum kunnen verkopen en voor welke prijs, is hun probleem.
Die wetsartikelen zijn allemaal erg leuk, en je blijft er maar mee strooien alfatrion! Je doet ook regelmatig erg stellige uitspraken hoe een rechter het ziet. In dit geval heeft TS natuurlijk recht op geld terug, maar moeten we TS nu adviseren om naar de rechtbank te gaan voor een claim van een paar tientjes.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door crazyme »

JohnTheBassist schreef:
sylvesterb schreef: TS kan natuurlijk ook proberen mee te werken en de kaarten te verkopen via het aanbod, mogelijk krijgt hij meer dan de aankoopprijs.
Waarom zou TS mee moeten werken als hij gewoon recht heeft op teruggave van het geld?
Om zijn kans op geld retour te vergroten.

Andere opties heeft ts namelijk niet.

De organisator boekt de kaartjes van ts weer als verkoopbaar en credteert ze wanneer ze worden verkocht. Hoe eerder ts meewerkt, hoe groter de kans dat dat lukt. Blijven spartelen en je rijk rekenen met wetsartikelen waar je in de praktijk niets aan hebt kosten dan teveel tijd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door crazyme »

https://www.facebook.com/RFAKWorld/phot ... =3&theater

Bij nader inzien....

De reden dat dit concert anderhalve maand wordt uitgesteld is omdat er zoveel vraag naar is....

Jep, er wil geen hond naar toe, ze krijgen de zaal niet vol, dus zal het kaartje van ts ook nooit verkocht worden.

Marktplaats dan maar. En hopen dat er iemand intuint.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een kaart voor vrijdag 1 september voor Zondag 22 oktober gebruiken?
Verder lees ik niet of het al uitverkocht is dus hoe zijn de verkoop kansen?

Ik zou dan niet zo snel kopen en dit vertrouwen.
Ook heb ik zelf op 22 oktober al kaarten in Concertgebouw Amsterdam... dus neem ze daarom niet.

Er is niet geleverd als afgesproken dus moet volledige bedrag terug, inclusief eventuele service kosten!
Verder is lid worden SGP voldoende om deze van vrijdag naar hun heilige zondag te gaan al voldoende om niet te komen!
En verder moet ik blijkbaar eerst online kijken hoe laat dit concert is, want vele moeten maandag ochtend weer vroeg in de file op naar hun werk!

Moneyman
Berichten: 30212
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
alfatrion schreef:De organisatie stelt zich helemaal niet bereidwillig op. Als de organisatie zich wel bereidwillig zou opstellen, dan zouden ze gewoon het geld teruggeven.

Het maakt niet uit of TS op vakantie is of niet. TS heeft ingestemd met een concert op 1 september 2017 en niet met een andere datum. Als er is afgesproken dat de organisatie geen geld hoeft terug te geven, indien ze de concertdatum verplaatst. De consument kan dan ontbinden op grond van artikel 6:265 BW en dus moet het geld teruggegeven worden op grond van artikel 6:271 BW.
sylvesterb schreef:TS kan natuurlijk ook proberen mee te werken en de kaarten te verkopen via het aanbod, mogelijk krijgt hij meer dan de aankoopprijs.
Ik geef TS hierin groot gelijk. Hiermee legt de organisatie het risico dat de kaarten niet of voor minder worden verkocht bij TS neer. Daarnaast maakt een dergelijke afspraak het onnodig ingewikkeld. De verkoper heeft niet geleverd en moet nu het geld teruggeven. Of zij de kaarten van de andere datum kunnen verkopen en voor welke prijs, is hun probleem.
Die wetsartikelen zijn allemaal erg leuk, en je blijft er maar mee strooien alfatrion! Je doet ook regelmatig erg stellige uitspraken hoe een rechter het ziet. In dit geval heeft TS natuurlijk recht op geld terug, maar moeten we TS nu adviseren om naar de rechtbank te gaan voor een claim van een paar tientjes.
Wat een kinderachtige reactie. Alfatrion geeft gewoon het enige juiste antwoord op de graag van TS. Wat TS daar verder mee doet, is aan hem.

angel1978
Berichten: 10995
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
Wat een kinderachtige reactie. Alfatrion geeft gewoon het enige juiste antwoord op de graag van TS. Wat TS daar verder mee doet, is aan hem.
Is dat zo Moneyman? Ik lees in de OP dat TS een reactie wil van Radar. Nergens lees ik dat TS om een juridische onderbouwing vraagt van een theoretische gang naar de rechter...

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Dit concert? https://www.ahoy.nl/agenda/concert/usta ... -khan-live

In gebreke stellen dat Being Indian B.V. (wat eigenlijk geen nut heeft, maar gewoon voor het idee omdat ze zeggen dat dat niet kan) Hiermee gooi je niet je eigen juridische glazen in, je geeft ze de mogelijkheid het concert alsnog op de afgesproken datum te laten plaatsvinden. :D

Uit hun algemene voorwaarden:
7.3 Being Indian B.V. zal ernaar streven dat het programma zoveel mogelijk volgens het aangekondigde tijdschema zal worden uitgevoerd. Zij is echter niet aansprakelijk voor afwijkingen daarin en voor de (eventuele) schade welke daardoor voor de klant en/of derden mocht ontstaan. Aanvangstijden zoals oa vermeld op toegangsbewijzen zijn onder voorbehoud. De klant is gehouden om regelmatig te controleren (via de website of andere communicatiekanalen van Being Indian B.V.) of de aanvangstijd ongewijzigd is.
7.4 Being Indian B.V. is voorts niet aansprakelijk voor de inhoud en de wijze van uitvoeren van het programma van het evenement, waaronder uitdrukkelijk begrepen de lengte van het programma. Being Indian B.V. is evenmin aansprakelijk voor wijzigingen in het programma van festivals.
Dat leggen we vervolgens naast de grijze lijst (6:237 BW sub c)
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding;
- c dat de gebruiker de bevoegdheid verleent een prestatie te verschaffen die wezenlijk van de toegezegde prestatie afwijkt, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;
Gewoon ontbinden die handel. Als Alfatrion het niet zegt doe ik het wel, de desbetreffende algemene voorwaarde is vermoedelijk onredelijk bezwarend. Een beetje jurist weet daar vervolgens wel raad mee.

Weet niet om hoeveel kaarten het gaat, maar de kaartprijzen lopen op tot € 250,- per stuk. Ik kan aan de hand van de openingspost niet constateren wat het financiële belang van TS is. Als dit om meer dan een paar honderd euro gaat zou ik TS adviseren om een juridisch onderlegd iemand te benaderen en daarmee de mogelijkheden van een procedure te bespreken. Als het slechts om tientjes gaat, dan beter de tijd en energie ergens anders insteken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door crazyme »

En weer komt ts niet verder dan 1 bericht.

Vraag aan ts = topic starter = vraagsteller : wat kostten de kaartjes en waarom kun je niet aantonen dat je echt niet kunt omdat je met vakantie bent

Moneyman
Berichten: 30212
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
Moneyman schreef:
Wat een kinderachtige reactie. Alfatrion geeft gewoon het enige juiste antwoord op de graag van TS. Wat TS daar verder mee doet, is aan hem.
Is dat zo Moneyman? Ik lees in de OP dat TS een reactie wil van Radar. Nergens lees ik dat TS om een juridische onderbouwing vraagt van een theoretische gang naar de rechter...
Ik lees alleen "graag verneem ik uw reactie". Wie die u is, is jiet gedefinieerd... radar redactie? Radar forumleden? Hoe dan ook is die reactie fan Alfatrion juist.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug voor verplaatst concert

Ongelezen bericht door alfatrion »

Henk Toeter schreef:Dat leggen we vervolgens naast de grijze lijst (6:237 BW sub c)
Ik dacht aan zwart. Sub b van de grijze lijst gaat ook op.

Gesloten