LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Denvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2018 16:50

Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door Denvis »

Oké ik wil ff jullie advies hebben want ticketmaster en ticketswap werken niet echt mee,

Het verhaal:
Gister waren we bij de editors, ik had voor mij en m’n vader kaartjes gekocht via de officiële site van ticketmaster, aangekomen bij de ziggo Dome bleek dat de kaartjes van mij en m’n vader al gescand waren en dus al gebruikt Dior iemand anders. Ergens zit er dus een lek of bij mij of bij ticketmaster. Oké wij naar de kassa en daar hebben ze m’n gegevens nagekeken en zagen ze dat onze kaartjes een half uur daarvoor waren gebruikt. Goed dan maar andere kaartjes kopen helaas :-(. Maar nu?

Ticketmaster zegt dat ik voor m’n eigen veiligheid van m’n mail moet zorgen, dat is ook zo maarja Is het in m’n mail of Ticketmaster fout gegaan?
Zij zeggen van niet maar is het systeem van Ticketmaster 100 procent waterdicht?

Er staan op m’n account nog drie tickets voor andere concerten, zijn die dan wel goed en niet gestolen? Die kunnen ze ongeldig maken en nieuwe voor mailen (eventueel naar een ander gekoppeld emailadres op m’n ticketmaster account) dan is het waarschijnlijk nog niet helemaal save.

Ticketswap heb ik gebeld met de vraag of m’n gestolen kaartjes via hun zijn verkocht maar dat is volgens hun niet mogelijk.

Volgens de voorwaarden van Ticketmaster kan je ze hiervoor niet aansprakelijk stellen of is het toch de moeite waard om dit wel te doen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Denvis schreef:Oké ik wil ff jullie advies hebben want ticketmaster en ticketswap werken niet echt mee,

Het verhaal:
Gister waren we bij de editors, ik had voor mij en m’n vader kaartjes gekocht via de officiële site van ticketmaster, aangekomen bij de ziggo Dome bleek dat de kaartjes van mij en m’n vader al gescand waren en dus al gebruikt Dior iemand anders. Ergens zit er dus een lek of bij mij of bij ticketmaster. Oké wij naar de kassa en daar hebben ze m’n gegevens nagekeken en zagen ze dat onze kaartjes een half uur daarvoor waren gebruikt. Goed dan maar andere kaartjes kopen helaas :-(. Maar nu?

Ticketmaster zegt dat ik voor m’n eigen veiligheid van m’n mail moet zorgen, dat is ook zo maarja Is het in m’n mail of Ticketmaster fout gegaan?
Zij zeggen van niet maar is het systeem van Ticketmaster 100 procent waterdicht?

Er staan op m’n account nog drie tickets voor andere concerten, zijn die dan wel goed en niet gestolen? Die kunnen ze ongeldig maken en nieuwe voor mailen (eventueel naar een ander gekoppeld emailadres op m’n ticketmaster account) dan is het waarschijnlijk nog niet helemaal save.

Ticketswap heb ik gebeld met de vraag of m’n gestolen kaartjes via hun zijn verkocht maar dat is volgens hun niet mogelijk.

Volgens de voorwaarden van Ticketmaster kan je ze hiervoor niet aansprakelijk stellen of is het toch de moeite waard om dit wel te doen?
100% waterdicht bestaat niet, maar als het bij Ticketmaster zou liggen dan zouden er veel meer gevallen zijn en niet alleen jouw tickets Los daarvan hebben zij een meldingsplicht als er sprake is van een datalek, bedrijven lopen het risico op een gigantische boete als ze dergelijke zaken niet melden.

Ga er dus maar vanuit dat je kaartjes vanaf jouw PC/e-mail zijn gestolen. Je kunt Ticketmaster aansprakelijk stellen maar dan moet je wel enig bewijs hebben dat de diefstal door hun is veroorzaakt en dit lijkt me vrij lastig.

stofzuigertje

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Wanneer heb je voor het laatste keer je wachtwoord aangepast in je mail?

2 Laat je de laptop wel eens even onbeheerd achter terwijl hij aan staat?
Een mede scholier/student kan tijdens even naar wc een print opdracht sturen en gratis voor jou naar binnen gaan!

3 Moderator forum?
Ja, vele hebben hier voor Radar Forum hetzelfde wachtwoord als het mail adres voor aanmelden gebruikt!
Dan is dat een groot lek als je overal hetzelfde wachtwoord gebruikte, elk forum of waar ook aangemeld heeft dan open huis...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef: 3 Moderator forum?
Ja, vele hebben hier voor Radar Forum hetzelfde wachtwoord als het mail adres voor aanmelden gebruikt!
Dan is dat een groot lek als je overal hetzelfde wachtwoord gebruikte, elk forum of waar ook aangemeld heeft dan open huis...
Je beweert nogal wat, kan je dat even onderbouwen, incl de verdachtmaking?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door bprosman »

Zoals gewoonlijk heeft onze "Stofzuigert" weer een dikke duim. TrosRadar maakt gebruik van PhPBB en daarin worden wachtwoorden niet leesbaar opgeslagen :

The password itself is not stored anywhere, only a "hash" value calculated from the password, which can NOT be used to generate the password itself.
See: Knowledge Base - Difference between encryption and hashing


Ofwel, een moderator KAN niet eens het wachtwoord lezen al zou hij/zij dat willen.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt met Ticketmaster een overeenkomst op grond waarvan jij recht hebt tot toegang. Die toegang heb jij niet gehad en dus heb je een vordering op Ticketmaster.

Het verweer van Ticketmaster is zwak. Ze kunnen wel beweren dat het ticket uit jouw mailbox is gestolen, maar dat is nergens op gebaseerd en kun je (dus) gemakkelijk betwisten. E-mail wordt in plain text verzonden en dus tussen de verzender en ontvanger gemakkelijk uit te lezen. Als het op basis van de e-mail is gebeurt, dan kan het ook onderweg zijn gebeurt en daar ben jij niet verantwoordelijk voor.

Heb je het ticket als bijlage gehad?
sylvesterb schreef:100% waterdicht bestaat niet, maar als het bij Ticketmaster zou liggen dan zouden er veel meer gevallen zijn en niet alleen jouw tickets Los daarvan hebben zij een meldingsplicht als er sprake is van een datalek, bedrijven lopen het risico op een gigantische boete als ze dergelijke zaken niet melden.

Ga er dus maar vanuit dat je kaartjes vanaf jouw PC/e-mail zijn gestolen. Je kunt Ticketmaster aansprakelijk stellen maar dan moet je wel enig bewijs hebben dat de diefstal door hun is veroorzaakt en dit lijkt me vrij lastig.
Dit is de verkeerde denkwijze. TS heeft een overeenkomst met Ticketmaster. Deze overeenkomst geeft Ticketmaster bepaalde verbintenissen. Dit geeft TS een vordering op Ticketmaster. Vervolgens kan Ticketmaster stellen dat zij bevrijdend hebben geleverd en daar zit het geschil. De bewijslast hiervoor ligt bij Ticketmaster, want zij stelen bevrijdend te hebben geleverd.
Brahms schreef:
stofzuigertje schreef: 3 Moderator forum?
Ja, vele hebben hier voor Radar Forum hetzelfde wachtwoord als het mail adres voor aanmelden gebruikt!
Dan is dat een groot lek als je overal hetzelfde wachtwoord gebruikte, elk forum of waar ook aangemeld heeft dan open huis...
Je beweert nogal wat, kan je dat even onderbouwen, incl de verdachtmaking?
Wat beweert stofzuigertje nu feitelijk? Volgens mij alleen dat het niet veilig is om overal hetzelfde wachtwoord te gebruiken.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 30 mar 2018 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat beweert stofzuigertje nu feitelijk? Volgens mij alleen dat het niet veilig is om overal hetzelfde wachtwoord te gebruiken.
3 Moderator forum?

Denvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2018 16:50

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door Denvis »

[quote="alfatrion"]Je hebt met Ticketmaster een overeenkomst op grond waarvan jij recht hebt tot toegang. Die toegang heb jij niet gehad en dus heb je een vordering op Ticketmaster.

Het verweer van Ticketmaster is zwak. Ze kunnen wel beweren dat het ticket uit jouw mailbox is gestolen, maar dat is nergens op gebaseerd en kun je (dus) gemakkelijk betwisten. E-mail wordt in plain text verzonden en dus tussen de verzender en ontvanger gemakkelijk uit te lezen. Als het op basis van de e-mail is gebeurt, dan kan het ook onderweg zijn gebeurt en daar ben jij niet verantwoordelijk voor.

Heb je het ticket als bijlage gehad?

Ja ik heb de tickets als bijlage gehad in een mail.

stofzuigertje

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor enkele webshops en een forum die ik draaide was ik moderator en bij aanmaak van Gebruikersnaam & Wachtwoord kwam ik hun mail adres tegen...
Na testen bleek dat het voor mijn webshop of forum vaak het gebruikte wachtwoord voldoende was voor de mailbox ook te openen!

Ik heb ze niet allemaal gedaan maar bij test van 20 personen willekeurig gekozen kreeg ik 9x de mail box inzage....
Dus de Moderators hier mogen het bij mijn proberen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb ze niet allemaal gedaan maar bij test van 20 personen willekeurig gekozen kreeg ik 9x de mail box inzage....
Dus de Moderators hier mogen het bij mijn proberen.
//Offtopic Je realiseert je dat dat een strafbaar feit is he ?
Dus ik weet niet of dat handig is dat zo trots hier te vertellen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Je hebt met Ticketmaster een overeenkomst op grond waarvan jij recht hebt tot toegang. Die toegang heb jij niet gehad en dus heb je een vordering op Ticketmaster.

Het verweer van Ticketmaster is zwak. Ze kunnen wel beweren dat het ticket uit jouw mailbox is gestolen, maar dat is nergens op gebaseerd en kun je (dus) gemakkelijk betwisten. E-mail wordt in plain text verzonden en dus tussen de verzender en ontvanger gemakkelijk uit te lezen. Als het op basis van de e-mail is gebeurt, dan kan het ook onderweg zijn gebeurt en daar ben jij niet verantwoordelijk voor.

Heb je het ticket als bijlage gehad?
sylvesterb schreef:100% waterdicht bestaat niet, maar als het bij Ticketmaster zou liggen dan zouden er veel meer gevallen zijn en niet alleen jouw tickets Los daarvan hebben zij een meldingsplicht als er sprake is van een datalek, bedrijven lopen het risico op een gigantische boete als ze dergelijke zaken niet melden.

Ga er dus maar vanuit dat je kaartjes vanaf jouw PC/e-mail zijn gestolen. Je kunt Ticketmaster aansprakelijk stellen maar dan moet je wel enig bewijs hebben dat de diefstal door hun is veroorzaakt en dit lijkt me vrij lastig.
Dit is de verkeerde denkwijze. TS heeft een overeenkomst met Ticketmaster. Deze overeenkomst geeft Ticketmaster bepaalde verbintenissen. Dit geeft TS een vordering op Ticketmaster. Vervolgens kan Ticketmaster stellen dat zij bevrijdend hebben geleverd en daar zit het geschil. De bewijslast hiervoor ligt bij Ticketmaster, want zij stelen bevrijdend te hebben geleverd.
Ticketmaster moet de tickets leveren.
Dat hebben ze gedaan.

Ts moet er voor zorgen dat niemand toegang heeft tot de tickets omdat deze anders door een ander gebruikt kunnen worden.

Dat is niet de verantwoordelijkheid van ticketmaster. Dat zou ook onmogelijk zijn aangezien ze dan voor een concert slechts 1 kaartje zullen verkopen.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Ts moet er voor zorgen dat niemand toegang heeft tot de tickets omdat deze anders door een ander gebruikt kunnen worden.
Dat is niet de verantwoordelijkheid van ticketmaster.
Nee? Je hebt dat anders niet deugdelijk onderbouwd. Waarom is het de verantwoordelijkheid van de klant om er voor te zorgen dat niemand bij de tickets kan, zelfs nog voordat Ticketmaster deze heeft verzonden of TS deze heeft ontvangen? Ik stel vast dat Ticketmaster voor de verzending gebruik heeft gemaakt van een onveilig kanaal.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door crazyme »

Je kunt tickets ook per post ontvangen.

En wanneer je dat onderbouwd wil hebben stel ik voor dat je een kaartje gaat bestellen.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Je kunt tickets ook per post ontvangen.
In dit geval is er een mail verstuurd. Alles wat er met het ticket gebeurt is met het ticket voordat deze in de inbox van TS kwam is voor risico van Ticketmaster.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door tttlocke »

De wijze waarop de openingspost geformuleerd is, doet vermoeden dat TS weet dat anderen toegang (kunnen) hebben gehad tot zijn/haar mailbox.

Is dat juist?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door renewouters »

Ticketmaster verkoopt miljoen tickets per jaar. Als dit een bug in hun systeem is dan zouden de problemen veel groter moeten zijn. Als ik zoek op het probleem van TS vind ik in ieder geval op de eerste 5 pagina's Google zoekresultaten niets.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het ticket kan ook gekopieerd zijn tijdens de verzending. Email kun je zo over de lijn lezen. Ticketmaster heeft niet gekozen voor een beveiligde verbinding, dus is een man in the middle aanval mogelijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Het ticket kan ook gekopieerd zijn tijdens de verzending. Email kun je zo over de lijn lezen. Ticketmaster heeft niet gekozen voor een beveiligde verbinding, dus is een man in the middle aanval mogelijk.
Of twee andere familieleden zijn eerst naar binnen gegaan en ze hebben het gewoon geprobeerd.

Dit gaat echt nergens over.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door bprosman »

ticketmaster.JPG
(21.98 KiB) 1110 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Wel goed opletten Alfa.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Concerttickets reeds gebruikt; fout bij Ticketmaster?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het ticket is verzonden middels e-mail.
crazyme schreef:Of twee andere familieleden zijn eerst naar binnen gegaan en ze hebben het gewoon geprobeerd.
Dat is speculatie.

Gesloten