Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
OllieHkoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2023 19:14

Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door OllieHkoop »

Wij hebben een pakketreis geboekt bij D-Reizen voor een week in Marrakesh.
D-Reizen heeft dit blijkbaar weer ingekocht bij Prijsvrij zo blijkt later uit de communicatie.
De reis was geboekt met vertrek en terugkeer op Schiphol.
Vertrek zaterdag 15:55 Schiphol
Terugkeer vrijdag 00:25 Schiphol
Auto parkeren op Schiphol
Das mooi geregeld dachten we.

Nu is de luchthaven voor vertrek gewijzigd naar Eindhoven airport.
Vertrek zaterdag 07:05 Eindhoven
Hierdoor kunnen we bij terugkeer op Schiphol niet meer thuis of in Eindhoven komen.
Er gaat geen openbaar vervoer meer op dat tijdstip. We stranden nu op Schiphol.

D-Reizen wil voor ons niet een transfer organiseren van Schiphol naar Eindhoven.

Een voorstel van onze kant om een dag langer in Marrakesh te blijven, waarbij we zelf de overnachting betalen, zodat we op zaterdag een vlucht op Eindhoven kunnen nemen wordt gezien als een omboeking waar de kosten voor ons zijn.

Dat een vluchthaven wijziging bij pakketreizen mogelijk is zal ik moeten accepteren, staat in de voorwaarden.
Wat naar mijn mening niet te accepteren is dat je hierdoor vast komt te zitten en het maar zelf moet oplossen en betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee en of kan advies geven over te volgen stappen?

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik ben bang dat dit onder kleine verandering valt. Een kleine verandering moet u accepteren, een grote verandering mag u weigeren. Zie www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... pakketreis.


U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering om te overleggen hoe dit wettelijk geregeld is. Eventueel kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ voor een bindend uitspraak.

Nijogeth
Berichten: 10009
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door Nijogeth »

U heeft geluk. Er rijdt sinds december een nachttrein van Eindhoven naar Schiphol.

HandigeHarrie
Berichten: 1388
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nijogeth schreef:
16 jan 2023 10:34
U heeft geluk. Er rijdt sinds december een nachttrein van Eindhoven naar Schiphol.
Klinkt goed, maar Ts moet van Schiphol naar Eindhoven. De trein van 2.03 uur vanaf Schiphol gaat tot Utrecht, daarna pas om 6.09 uur een trein naar Eindhoven.
Mss kan iemand u 's nachts ophalen in Utrecht ?
Vooral niet vergeten om te genieten van de vakantie !

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Zelf heb ik binnenkort hetzelfde probleem. Ik ga om 7 uur vliegen en ik land om 23.00 uur. Hierdoor moet ik 2 nachten op Schiphol mezelf vermaken, terwijl ik de dag na aankomst moet werken.
(echter ik ga niet klagen, ik heb zelf een reis geboekt waarvan de vluchttijden niet bekend was bij boeking. Het hoort erbij)

Hou wel rekening mee dat de tijdstip de tijd van landing/opstijgen is. De vliegtuig moet taxiën naar de gate (10 tot 45 minuten), om vervolgens iedereen door 1 deur naar buiten te laten gaan en vervolgens sta u te wachten op de koffer.

Enkele tips,

Reis met de trein. Weekend vrij (geldig vrijdag na 18.30 tot zondag) kost €35 per maand (alleen parkeren kost meer dan het dubbele). Eventueel kan je onmiddellijk de abonnement opzeggen met een looptijd van 1 maand. Wachten op de eerste trein kan bij Burger King welke altijd open is

Nachttrein van Arriva kost €10, ongeacht de bestemming (abonnementen NIET geldig). Online reserveren is verplicht.

Wil je toch snel weg wilt, zet dan de auto voor vertrek op Schiphol en reis met de trein (via Utrecht is goedkoper dan via Rotterdam) naar Eindhoven Airport.


Het belangrijkste, geniet van de vakantie.

Arizonakid
Berichten: 1135
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Of, maar daar heb je nu niks meer aan, boek niet het allergoedkoopste wat je kan vinden. Je bent aan de goden overgeleverd bij dat soort reizen.

Nijogeth
Berichten: 10009
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En boek bij voorkeur geen chartervluchten, maar gewoon lijnvluchten. Die veranderen niet gauw van vliegveld of tijd. Chartervluchten zijn afhankelijk van de bezetting.

HandigeHarrie
Berichten: 1388
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nog beter: ga op fietsvakantie !

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door BreejKC »

"Wil je toch snel weg wilt, zet dan de auto voor vertrek op Schiphol en reis met de trein naar Eindhoven Airport."

Helaas is dit geen optie voor de dag van vertrek. Althans, rekening houdend met het feit dat het vliegtuig 07:05 vanaf luchthaven Eindhoven vertrekt. Als je tenminste 1 uur eerder (rond 6:00 uur) al in Eindhoven moet zijn om tijdig in te checken rijden er (we hebben geen datum gekregen) door de week geen treinen zo vroeg in de morgen van Schiphol naar Eindhoven. Daarnaast moet je ook nog met de bus van station Eindhoven naar de luchthaven Eindhoven.

Zou je die tijd van rond 06:00 uur aanwezig zijn op de luchthaven Eindhoven willen halen, dan moet je met de laatste trein de avond daarvoor van Schiphol naar Eindhoven reizen. Maar houdt rekening met die bus, de trein kan dan nog wel laat op de avond op station Eindhoven aankomen, maar de vraag is of die bus dan nog rijdt naar de luchthaven, anders zit je vast op station Eindhoven, of nog vroeger van Schiphol vertrekken om die bus in Eindhoven te kunnen halen. Een optie zou dus kunnen zijn de dag ervoor een hotel in Eindhoven, al dan niet vlakbij de luchthaven, te boeken zodat u de volgende morgen vroeg genoeg op de luchthaven kunt zijn. Wellicht wil D-Reizen of PrijsVrij (dat is dezelfde firma) hierin meegaan voor een vergoeding.

Reistijden zijn betrekkelijk makkelijk na te gaan in de NS Reisplanner, waar je ook kunt werken met aankomsttijden op de plaats van bestemming.

Hanselies
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2022 19:27

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door Hanselies »

Je kunt ook voor een kleine 100 euro een kamer voor 2 personen boeken in Hotel Tulip Inn. Dat hebben wij ook al eens gedaan i.v.m. een vroege vlucht. Vanuit je kamer neem je 's ochtends, na een ontbijtje, de lift naar beneden en je staat meteen in de vertrekhal!
Ideaal!

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door bupaul »

Ik lees veel oplossingen waar topicstarter niets aan heeft. De voorgestelde oplossingen zorgen voor extra kosten die niet door de reis organisatie vergoed wordt. Zelf heb ik mijn vakantie naar Tenerife kosteloos kunnen annuleren omdat we nu landen in Eindhoven en er ook voor ons geen mogelijkheid is om thuis te komen zonder extra kosten.
Niet iedereen beschikt over een geldboom om “eventjes” een hotel te boeken.

BL2
Berichten: 4844
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door BL2 »

Gelukkig is er wel een geldboom om dit soort reisjes te maken, dan moet een taxirit met prijsafspraak er ook maar van af kunnen, in dit soort noodsituaties.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als je aangeeft een extra overnachting te kunnen betalen in Marakesh kun je denk ik ook wel een hotel in Eindhoven betalen om daar een nachtje voor vertrek te verblijven!

Lijkt me een goede oplossing in dit geval.

J. Deltoer
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

In plaats van bus 401 kun je ook een taxi pakken. Ben je 30 euro kwijt ipv twee buskaartjes. Iets duurder, maar dan hoef je niet tot 7.14 uur te wachten op het busstation. Denken in oplossingen ipv problemen.

OllieHkoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2023 19:14

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door OllieHkoop »

Na een heen en weer zijn we er met D-reizen uitgekomen.
Er wordt door D-Reizen een taxi geboekt en betaald die ons van Schiphol naar Eindhoven Airport brengt.

Dank voor alle reacties en suggesties.

Lady1234
Berichten: 27174
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi dat het opgelost is. Fijne vakantie gewenst.

BL2
Berichten: 4844
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door BL2 »

Heel netjes van D-Reizen

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door rwolters »

bupaul schreef:
18 jan 2023 13:25
Ik lees veel oplossingen waar topicstarter niets aan heeft. De voorgestelde oplossingen zorgen voor extra kosten die niet door de reis organisatie vergoed wordt. Zelf heb ik mijn vakantie naar Tenerife kosteloos kunnen annuleren omdat we nu landen in Eindhoven en er ook voor ons geen mogelijkheid is om thuis te komen zonder extra kosten.
Niet iedereen beschikt over een geldboom om “eventjes” een hotel te boeken.
TS gaat een reis naar Afrika maken. Dan kunnen er zomaar nog wat onverwachte zaken gebeuren, dus als je zulke reizen maakt moet je gewoon een extra buffertje hebben.

En de gegeven oplossing om op vliegveld Eindhoven een hotelovernachting te boeken is wel degelijk een goede oplossing. Oplossingen hoeven niet per definitie gratis te zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vluchthaven gewijzigd D-Reizen Prijsvrij, wat nu

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het probleem is door D reizen naar tevredenheid opgelost. Uw reactie komt als mosterd na de maaltijd.
rwolters schreef:
23 jan 2023 22:05
Oplossingen hoeven niet per definitie gratis te zijn.
Wat ook de totale kosten van de reis moge zijn en waarheen die ook gaat, het lijkt mij toch wel dat de veroorzaker van de extra kosten deze mag vergoeden.
Dat heeft D reizen dan ook gedaan. Terecht!

Plaats reactie