Vliegtickets.nl onbereikbaar en onbeleefd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
abc_tessa_xyz
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2022 17:14

Vliegtickets.nl onbereikbaar en onbeleefd

Ongelezen bericht door abc_tessa_xyz »

Ik loop tegen een probleem aan waardoor ik in geldproblemen terecht kan komen.

8 april jongstleden werd mijn vlucht van Transavia van 25 april geannuleerd. Ik heb aangegeven dat ik een refund wilde krijgen voor 2 tickets ter waarde van €854,90. Ik heb Transavia meerdere malen aan de lijn gehad en zij vertelden mij dat zij het bedrag aan Vliegtickets.nl hebben teruggestort aangezien zij de tussenpersoon waren. Dit bedrag heeft Transavia op 11 april overgemaakt.

Bij Vliegtickets loop ik dan vast. Ten eerste zijn zij niet telefonisch meer bereikbaar wat ik een slechte zaak vind. Ten tweede krijg ik via de mail een heel warrige en onbeleefde reactie terug (zie hieronder). Vliegtickets.nl heeft tot op heden mij het geld nog steeds niet teruggestort en Transavia wil mij geen bewijs geven dat zij het bedrag hebben overgemaakt aan Vliegtickets.nl.

Kortom ik voel me van het kastje naar de muur gestuurd en ik weet niet hoe ik hier uit kom.

Kunnen jullie mij helpen en/of advies geven?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15
Beste antwoord
Gekozen door abc_tessa_xyz

Re: Vliegtickets.nl onbereikbaar en onbeleefd

door Dirkie » 29 mei 2022 23:15

Seinhuis schreef:
29 mei 2022 22:35
Ik vraag me af hoe je in geldproblemen kan komen? Want als de vlucht wel door ging was je geld ook niet terug gestort.

Indien je betaalt hebt met je creditcard maatschappij neem dan met hun contract op. Doe een beroep op aflevering garantie.

Neem anders contact met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of een deurwaarder. Hun kunnen je verder helpen.

Omdat je meer dan 2 weken van tevoren bent geïnformeerd heb je geen recht op compensatie voor de vertraging. Maar natuurlijk moet het geld van de ticket terug betaald worden.
Volgens mij moet je nog eens goed lezen was TS schrijft. Er is geen sprake van vertraging maar van annulering. De maatschappij geeft aan dat zij het geld al hebben terug gestort naar de tussen persoon. De compensatie is dus al betaald maar de tussen persoon doet nu moeilijk. In dit geval had je beter geen copy/paste van je standaard advies kunnen doen.
TS kan beter (via zijn rechtsbijstand oid) toch contact opnemen met de tussenpersoon om dit op te lossen.
En meteen een les voor de volgende keer: boek direct bij de maatschappij zelf.
StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Vliegtickets.nl onbereikbaar en onbeleefd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ten tweede krijg ik via de mail een heel warrige en onbeleefde reactie terug (zie hieronder).

Waar dan?

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vliegtickets.nl onbereikbaar en onbeleefd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik vraag me af hoe je in geldproblemen kan komen? Want als de vlucht wel door ging was je geld ook niet terug gestort.

Indien je betaalt hebt met je creditcard maatschappij neem dan met hun contract op. Doe een beroep op aflevering garantie.

Neem anders contact met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of een deurwaarder. Hun kunnen je verder helpen.

Omdat je meer dan 2 weken van tevoren bent geïnformeerd heb je geen recht op compensatie voor de vertraging. Maar natuurlijk moet het geld van de ticket terug betaald worden.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vliegtickets.nl onbereikbaar en onbeleefd

Ongelezen bericht door Dirkie »

Seinhuis schreef:
29 mei 2022 22:35
Ik vraag me af hoe je in geldproblemen kan komen? Want als de vlucht wel door ging was je geld ook niet terug gestort.

Indien je betaalt hebt met je creditcard maatschappij neem dan met hun contract op. Doe een beroep op aflevering garantie.

Neem anders contact met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of een deurwaarder. Hun kunnen je verder helpen.

Omdat je meer dan 2 weken van tevoren bent geïnformeerd heb je geen recht op compensatie voor de vertraging. Maar natuurlijk moet het geld van de ticket terug betaald worden.
Volgens mij moet je nog eens goed lezen was TS schrijft. Er is geen sprake van vertraging maar van annulering. De maatschappij geeft aan dat zij het geld al hebben terug gestort naar de tussen persoon. De compensatie is dus al betaald maar de tussen persoon doet nu moeilijk. In dit geval had je beter geen copy/paste van je standaard advies kunnen doen.
TS kan beter (via zijn rechtsbijstand oid) toch contact opnemen met de tussenpersoon om dit op te lossen.
En meteen een les voor de volgende keer: boek direct bij de maatschappij zelf.

abc_tessa_xyz
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2022 17:14

Re: Vliegtickets.nl onbereikbaar en onbeleefd

Ongelezen bericht door abc_tessa_xyz »

Beste,

Rechtsbijstand is al ingeschakeld maar een grote reisorganisatie als Vliegtickets.nl maakt het voor de rechtsbijstand ook lastig. Ik heb begrepen dat Transavia wettelijk gezien verantwoordelijk blijft ookal doet de tussenpersoon Vliegtickets.nl moeilijk. Ik doe er alles aan om hier uit te komen. Maar ik heb het gevoel alsof ik een vliegje op de radar van zowel Transavia als Vliegtickets ben. Een refund zou toch snel geregeld moeten kunnen worden? Bij een bestelling bij een Zalando of Bol gaat dat toch ook gewoon goed? Goed, mijn frustratie na 7 weken is hoog.

Plaats reactie