'Verkeerde' naam op ticket: is dit een probleem?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
anonymousxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2021 12:26

'Verkeerde' naam op ticket: is dit een probleem?

Ongelezen bericht door anonymousxx »

Hallo allemaal,

Ik heb voor over een maand 2 weken geleden vliegtickets naar Marokko gekocht, via schipholtickets. Ik vlieg met Air Royal Maroc.

Ik heb echter de verkeerde naam ingevuld, soort van.

Mijn naam is Michał, zo staat het ook in mijn paspoort, echter heb ik op de tickets gewoon Michal ingevuld, zonder het streepje in de L dus.

Kan iemand mij vertellen of dit een probleem gaat zijn tijdens het inchecken?

riddert
Berichten: 2135
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: 'Verkeerde' naam op ticket: is dit een probleem?

Ongelezen bericht door riddert »

Schiphol tickets kan je het zo zeggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 'Verkeerde' naam op ticket: is dit een probleem?

Ongelezen bericht door sjohie »

Lijkt me van niet, de letter is wel "goed", als je het meer van de fonetische kant bekijkt. Ik bedoel, het is niet zo dat een roepnaam in plaats van paspoortnaam is gebruikt, of er zo'n typefout in zit, dat het niet meer lijkt op de originele naam in het paspoort. Dat zijn dingen waar ze inderdaad over kunnen vallen.

Zoals al gezegd, het komt wel vaker voor dat puntjes wegvallen op de e, of dat zo'n Duitse ringel-s (ß) als ss wordt getoond. Maar goed, ik zou het even aan schipholtickets vragen, die zullen meer gevoel hebben bij wat (nog) wel of niet geaccepteerd wordt.

anonymousxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2021 12:26

Re: 'Verkeerde' naam op ticket: is dit een probleem?

Ongelezen bericht door anonymousxx »

Helaas is schiphol tickets niet het beste bedrijf en reagereren ze niet op me mails, telefoon calls.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: 'Verkeerde' naam op ticket: is dit een probleem?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met de luchtvaartmaatschappij. Dan weet je het zeker.

Vliegtickets zijn naams gebonden en de meeste luchtvaartmaatschappijen zullen je de toegang ontzeggen of je bent verplicht om de naam te veranderen of een nieuwe ticket te kopen.

Soms is het veranderen van de naam op ticket duurder dan een nieuwe ticket.

https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/a ... 20weigeren
https://www.anwb.nl/experts/juridisch/2 ... liegticket

anonymousxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2021 12:26

Re: 'Verkeerde' naam op ticket: is dit een probleem?

Ongelezen bericht door anonymousxx »

Ik heb al contact gehad met royal air maroc maar ook hun hebben gezegd tegen mij dat ik schiphol tickets moet contacten.

frankc1
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2021 19:06

Re: 'Verkeerde' naam op ticket: is dit een probleem?

Ongelezen bericht door frankc1 »

In mijn voornamen komen een è en een ç voor.
Dat staat correct in mijn paspoort, maar als ik een vlucht boek dan worden de tekens niet herkend cq overgenomen en worden mijn voornamen geschreven met een gewone e en c.
Dat kan blijkbaar niet anders en ik heb ook nooit problemen ondervonden bij de douane of bij het inchecken en ik reis heel veel. Dus volgens mij hoef je je absoluut geen zorgen te maken.

Gesloten