Vergoeding vliegtuigmaatschappij wordt niet uitbetaald, wat nu?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Victoria123
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2023 16:16

Vergoeding vliegtuigmaatschappij wordt niet uitbetaald, wat nu?

Ongelezen bericht door Victoria123 »

Hallo allemaal,

De zoveelste waarschijnlijk die een probleem heeft met het terugkrijgen van geld na een geannuleerde reis. De situatie is als volgt; in december zou ik samen met een vriendin een paar dagen naar Boedapest gaan. We hadden deze tickets geboekt bij een budgetmaatschappij. Omdat we van te voren niet zeker wisten of zij die data kon hadden we bij het boeken van de tickets ook een verzekering afgesloten (Cancellation Insurance). Wij zouden vliegen op 14 december, helaas kwam ik op 1 december in het ziekenhuis terecht. Daardoor heeft mijn vriendin op 3 december de vlucht geannuleerd. Zij heeft toen een mail gestuurd naar de vliegtuigmaatschappij met de vraag of wij nog een vergoeding zouden krijgen. Een paar weken later kreeg ze van de vliegtuigmaatschappij een mail terug met als antwoord dat we daar geen recht op hadden omdat we het binnen 14 dagen hadden afgezegd. Ik heb toen in januari een mail gestuurd naar de organisatie die de verzekeringen voor deze maatschappij regelt. Eind maart kreeg ik toen een mail terug. Deze mail was afkomstig van weer een derde instantie. Zij regelden dingen voor de verzekering. Er misten nog enkele gegevens. Die heb ik toen dezelfde dag opgestuurd. Twee weken daarna kreeg ik een mail met de volgende tekst:
Wij willen u bedanken voor het toesturen van alle documenten en de aanvullende informatie.
Wij delen u mede dat wij onze afdeling boekhouding opdracht hebben gegeven om het totaalbedrag van 200.99 EUR over te maken naar uw bankrekeningnummer.
Dit bedrag staat voor de schadevergoeding van uw geannuleerde reis en wordt naar verwachting binnen 5 tot 10 werkdagen bijgeschreven.
Daar was ik natuurlijk blij mee. Deze mail heb ik op 13 april gekregen. Maar tot de dag van vandaag heb ik geen geld ontvangen op mijn rekening. Ik heb toen een mail teruggestuurd met de tekst dat ik het heel fijn vond dat ik een schadevergoeding kreeg en naar welk rekeningnummer ze dat zouden overmaken. Bij de mail stond ook een telefoonnummer, wat ik later heb gebeld. Het bleek een Belgisch nummer dat uit de lucht was en dus niet bereikbaar is. Ondertussen heb ik zeven mails gestuurd met de vraag wanneer ze verwachten dat dat bedrag op mijn rekening komt. Ik heb tot nu toe niks teruggehoord. :?: Mijn vraag is: moet ik mijn verlies maar nemen, blijven mailen, want de aanhouder wint of naar een andere instantie hiermee gaan.

Groetjes,

Lady1234
Berichten: 27184
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vergoeding vliegtuigmaatschappij wordt niet uitbetaald, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En bij welke verzekering was dat?

Victoria123
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2023 16:16

Re: Vergoeding vliegtuigmaatschappij wordt niet uitbetaald, wat nu?

Ongelezen bericht door Victoria123 »

De verzekering was afgesloten bij Chubb travel Insurance. Later heb ik contact gehad met de organisatie Travelinsurance BE, die dat regelden voor Chubb.


Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vergoeding vliegtuigmaatschappij wordt niet uitbetaald, wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem eerst zelf contact op met uw verzekeraar

Als u een rechtsbijstandverzekering hebt dan kunt u daarna met hun contact opnemen.

Plaats reactie