TUI Nederland misleiding!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30869
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
31 aug 2023 10:15
witte angora schreef:
31 aug 2023 09:56
Moneyman schreef:
31 aug 2023 09:43
Ze weten dus zelf ook dat ze fout zaten, én ze kunnen het dus wel degelijk aanpassen.
Volgens mij wordt hier juist duidelijk dat Tui deze aanbieding niet wilde doen....
Maar dat kon de consument op het moment van boeken dus niet weten.
Daarover verschillen de meningen dus. Ik denk ook niet dat die meningen zullen veranderen. Mijn mening? Ik denk dat Tui zeker wel een tegemoetkoming zou moeten doen, op wat voor manier dan ook.

Moneyman
Berichten: 30192
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
31 aug 2023 09:56
Moneyman schreef:
31 aug 2023 09:43
Ze weten dus zelf ook dat ze fout zaten, én ze kunnen het dus wel degelijk aanpassen.
Volgens mij wordt hier juist duidelijk dat Tui deze aanbieding niet wilde doen....
Klopt. Dat is dus nu (niet: toen TS boekte) wél kenbaarder.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Er zullen vast meer mensen deze vergissing van TUI zijn opgevallen waarna TUI de wegbeheerder op de hoogte heeft gebracht. Deze heeft het nu dus aangepast.
Of het reden is deze boeking kosteloos te annuleren zo kort voor vertrek is niet te beoordelen. Ergens was er wel duidelijk op de site dat er sprake was van tegenstrijdige opties.
Hier had TS natuurlijk ( net als wellicht anderen ) TUI over kunnen informeren alvorens de boeking compleet te maken. Dat had dit kunnen voorkomen en was er niets aan de hand. Als meer mensen pas achteraf alles willen oplossen in plaats vooraf dan krijgen rechters en advocaten het wel ontzettend druk.
Ik hoop nog te horen hoe het afgelopen is.

HandigeHarrie
Berichten: 1391
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

WeerIemandanders schreef:
31 aug 2023 12:25
Er zullen vast meer mensen deze vergissing van TUI zijn opgevallen waarna TUI de wegbeheerder op de hoogte heeft gebracht. Deze heeft het nu dus aangepast.
Of het reden is deze boeking kosteloos te annuleren zo kort voor vertrek is niet te beoordelen. Ergens was er wel duidelijk op de site dat er sprake was van tegenstrijdige opties.
Hier had TS natuurlijk ( net als wellicht anderen ) TUI over kunnen informeren alvorens de boeking compleet te maken. Dat had dit kunnen voorkomen en was er niets aan de hand. Als meer mensen pas achteraf alles willen oplossen in plaats vooraf dan krijgen rechters en advocaten het wel ontzettend druk.
Ik hoop nog te horen hoe het afgelopen is.
Ts had het natuurlijk niet kenbaar kunnen maken aan TUI want het was nu juist niet duidelijk voor Ts dat er geen logies bij zat.

Ivo.w
Berichten: 1760
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

witte angora schreef:
31 aug 2023 09:56
Moneyman schreef:
31 aug 2023 09:43
Ze weten dus zelf ook dat ze fout zaten, én ze kunnen het dus wel degelijk aanpassen.
Volgens mij wordt hier juist duidelijk dat Tui deze aanbieding niet wilde doen....
Alleen is dat niet zo relevant.

Ze hebben het aanbod gedaan en wanneer de 'vanaf' prijs waarmee geadverteerd werd geldig was voor boekingen met 2 personen of meer was het geen ongelooflijk onrealistische prijs voor een vlucht + auto + verblijf in "mysterie" hotel of appartement op basis van logies.

Dat er nu voor een vertrekdatum van komend weekend geen aanbiedingen gevonden worden die in prijs bij het gedane aanbod in de buurt komen, maakt namelijk nog niet dat de prijs van het aanbod argwaan had moeten wekken bij de klant. Er zijn voor andere vertrekdata dan in dit weekend namelijk wél opties te vinden die mogelijk zijn voor ongeveer de genoemde prijs. Misschien niet bij TUI, maar ook dat is niet relevant.

Het aanbod is gedaan en het was op moment dat TS boekte geen aanbod wat "overduidelijk" niet klopte. Bovendien stond de informatie dat er géén accommodatie in de prijs is inbegrepen verborgen onder een knopje met aanvullende informatie. Terwijl de vermelding "logies" minstens tweemaal (op de pagina van de reis en een stap verder tijdens het boeken) zichtbaar is geweest zonder eerst vrijwel helemaal onderaan de pagina extra 'knoppen' aan te klikken. De informatie dat een accommodatie niet inbegrepen zou zijn, vond TUI dus géén belangrijke info toen de advertentie werd opgezet, want dat verbergen achter een extra info-knop is iets wat de mensen achter de website van TUI zelf bedacht hebben.

Aygulf
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Aygulf »

Lady1234 schreef:
25 aug 2023 16:53
En wat is Sunny carenral dan? Is dat dat autoverhuurbedrijf?
Volgens mij is dat Sunny Cars Rental. Een internationa autoverhuurbedrijf.

Moneyman
Berichten: 30192
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aygulf schreef:
05 sep 2023 08:52
Lady1234 schreef:
25 aug 2023 16:53
En wat is Sunny carenral dan? Is dat dat autoverhuurbedrijf?
Volgens mij is dat Sunny Cars Rental. Een internationa autoverhuurbedrijf.
Dat was een week geleden al duidelijk inderdaad.

Plaats reactie