TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Dirkie »

Moneyman schreef:
25 okt 2023 15:01
Dirkie schreef:
25 okt 2023 14:58
NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 12:02
Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Gewoon omdat dat nu juist het voordeel is van een reis boeken bij een reisorganisatie in plaats van het zelf te doen. Als ik (in mijn geval) zelf de vliegtickets geboekt had dan was mijn telefoontje voldoende geweest. Maar van wat ik toen begrepen heb is TUI nogal eigenzinnig op dit gebied. Andere reisorganisaties schijnen hier makkelijker mee om te gaan en wel even dat ene telefoontje te plegen.
Moet er op het moment suprême natuurlijk om te beginnen al iemand op kantoor aanwezig zijn om dat telefoontje te plegen. Grofweg 2/3e van de tijd is dat al niet het geval, dus daar kan je niet op vertrouwen.
In ons geval waren ze gewoon open en heb ik ze ook aan de lijn gehad. Maar ze wilden gewoon niet even dat ene telefoontje plegen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Blijkt dadelijk weer dat Emirates tegen de reiziger zegt dat het gratis kan en dat men in de voorwaarden met TUI heeft staan dat het flink geld kost.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door PGros »

Nijogeth schreef:
26 okt 2023 10:58
Blijkt dadelijk weer dat Emirates tegen de reiziger zegt dat het gratis kan en dat men in de voorwaarden met TUI heeft staan dat het flink geld kost.
TUI wil het gewoon niet. Ze konden ook kosten rekenen en dat had de klant gewoon betaald.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door cherokee »

NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 12:02
Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Formeel gezien heb je volkomen gelijk. Echter, als goed bedrijf zal je toch altijd je best doen een klant te helpen indien mogelijk, ook al ligt de fout bij de klant. Het levert je op dat moment geen geld op, maar wel een dankbare klant en een goede naam.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Dirkie »

NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 12:02
Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dirkie schreef:
26 okt 2023 14:26
NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 12:02
Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.
Maar dat iets kan wil niet zeggen dat de verkoper het ook wil. TUI kan zoveel, maar ze bepalen zelf wat ze aanbieden en wat niet. Als zij geen personeel in willen zetten om 24/7 klaar te staan om ad hoc klanten te helpen omdat ze zelf een fout gemaakt hebben, dan is dat hun keuze. Wil je wel deze service hebben, dan moet je via een ander bedrijf boeken. Ook al is het gratis, ook al is het maar 1 telefoontje, de klant bepaald dat niet.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ooit was de klant koning. Bij TUI is de klant afval.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Methusalah »

J. Deltoer schreef:
26 okt 2023 16:32
Ooit was de klant koning. Bij TUI is de klant afval.

Klanten zijn nooit koning geweest. Dat is een hele vervelende mentaliteit namelijk en eentje waar je als winkel niet zo maar aan toe moet geven. Overal zitten grenzen aan.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Tuurlijk zitten er grenzen aan. Het gaat erom dat je de klant centraal zet zonder dat je bedrijfsvoering hier sterk onder lijdt. Balans is het toverwoord.
Bij TUI is er geen balans bljkbaar. Je denkt met een premium merk te maken hebt met oog voor de klant maar dat is niet zo.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
26 okt 2023 15:34
Dirkie schreef:
26 okt 2023 14:26
NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 12:02
Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.
Maar dat iets kan wil niet zeggen dat de verkoper het ook wil. TUI kan zoveel, maar ze bepalen zelf wat ze aanbieden en wat niet. Als zij geen personeel in willen zetten om 24/7 klaar te staan om ad hoc klanten te helpen omdat ze zelf een fout gemaakt hebben, dan is dat hun keuze. Wil je wel deze service hebben, dan moet je via een ander bedrijf boeken. Ook al is het gratis, ook al is het maar 1 telefoontje, de klant bepaald dat niet.
Tja, dan ben je gewoon het k-bedrijf waarvoor ze soms weggezet worden en verdien je ook niets beters dan slechte recensies en verlies van klanten.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Methusalah schreef:
26 okt 2023 17:19
J. Deltoer schreef:
26 okt 2023 16:32
Ooit was de klant koning. Bij TUI is de klant afval.

Klanten zijn nooit koning geweest. Dat is een hele vervelende mentaliteit namelijk en eentje waar je als winkel niet zo maar aan toe moet geven. Overal zitten grenzen aan.
Jawel, klant is koning.

Maar ook (of juist) een koning moet zich conformeren aan allerlei regels, omgangsnormen et cetera.
Een bedrijf mag zich dan ook gerust aan de overeenkomst houden en hoeft echt niet op stel en sprong te doen wat de klant verwacht of in alle eisen van een ontevreden klant mee te gaan.

De historie leert ons dat koningen die weinig respect voor hun onderdanen niet zo lang leefden of in elk geval van hun troon verjaagd werden. Koningen die onredelijk zijn, daar heb je als ondernemer helemaal niets aan.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het heus geen ramp als de koning zijn abusievelijke bestelling van een gehaktbal verandert in de bestelling van een hamburger, en de kok, die toch nog moest beginnen met koken, even een ander lapje vlees uit de vriezer tevoorschijn haalt. Want meer als dat is het in dit geval niet.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Ivo.w »

cherokee schreef:
26 okt 2023 13:43
Formeel gezien heb je volkomen gelijk. Echter, als goed bedrijf zal je toch altijd je best doen een klant te helpen indien mogelijk, ook al ligt de fout bij de klant. Het levert je op dat moment geen geld op, maar wel een dankbare klant en een goede naam.
Dat goed je best doen om de klant zo goed mogelijk te helpen, dat doet een goed bedrijf alléén tijdens de openingstijden. Want buiten de openingstijden genieten de werknemers gewoon van hun welverdiende vrije tijd.
Dirkie schreef:
26 okt 2023 14:26
Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.
U heeft volgens uw verhaal helemaal geen contact gehad met het servicenummer van TUI op het moment dat u op de luchthaven was en de vlucht nog moest vertrekken. Dus kon TUI niets voor u oplossen. Want om een probleem te kunnen oplossen, moet eerst het probleem bekend zijn.

Zoals al aangegeven is het noodnummer voor noodgevallen in het buitenland, en waarschijnlijk een dienst die is uitbesteed aan een internationale (reis)hulporganisatie als SOS International of Global Assistance. De medewerkers die u hebt gesproken werken waarschijnlijk niet rechtstreeks voor TUI en hebben dus ook geen toegang tot de boekingssystemen van TUI en konden u dus waarschijnlijk niet helpen. Precies zoals ze u verteld hebben.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Ivo.w »

witte angora schreef:
26 okt 2023 18:27
Toch is het heus geen ramp als de koning zijn abusievelijke bestelling van een gehaktbal verandert in de bestelling van een hamburger, en de kok, die toch nog moest beginnen met koken, even een ander lapje vlees uit de vriezer tevoorschijn haalt. Want meer als dat is het in dit geval niet.
Maar de gehaktbal lag hier al volledig uitgeserveerd klaar op het bord van de koning. Vooraf had de koning schriftelijk een gehaktbal besteld voor vanmiddag. En ook hiervan een bevestiging ontvangen én later nog eens een menukaartje voor vandaag met daarop vermeld de bestelde gehaktbal als lunchgerecht. Zowel bij bestelling, als bevestiging als ontvangst van het menukaartje voor vandaag heeft de koning niet aangegeven dat de gehaktbal een vergissing was.

Nadat de gehaktbal uitgeserveerd voor de koning lag, heeft de koning aan zijn lakei om een ander lapje vlees gevraagd, maar de kok was intussen naar huis toe. Dan kan de koning nog zoveel lakeien om iets anders vragen, protocol is dat de lakei geen eten bereid.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik vind de houding van TUI niet echt klantvriendelijk overkomen als ik dit verhaal zo lees.

sluijs schreef:
24 okt 2023 13:03
Bij boeking vroegen ze van de deelnemers eerste voornaam.
Wat is de exacte tekst van de gestelde vraag?
sluijs schreef:
24 okt 2023 13:03
Kortom onze rondreis is begonnen maar wij zijn er niet bij en ons geld kwijt. Wat kunnen we doen?
Rechtsbijstand inschakelen. Heb alleen geen idee of je een kans maakt.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Alex E »

Ivo.w schreef:
26 okt 2023 18:29
cherokee schreef:
26 okt 2023 13:43
Formeel gezien heb je volkomen gelijk. Echter, als goed bedrijf zal je toch altijd je best doen een klant te helpen indien mogelijk, ook al ligt de fout bij de klant. Het levert je op dat moment geen geld op, maar wel een dankbare klant en een goede naam.
Dat goed je best doen om de klant zo goed mogelijk te helpen, dat doet een goed bedrijf alléén tijdens de openingstijden. Want buiten de openingstijden genieten de werknemers gewoon van hun welverdiende vrije tijd.
Dirkie schreef:
26 okt 2023 14:26
Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.
U heeft volgens uw verhaal helemaal geen contact gehad met het servicenummer van TUI op het moment dat u op de luchthaven was en de vlucht nog moest vertrekken. Dus kon TUI niets voor u oplossen. Want om een probleem te kunnen oplossen, moet eerst het probleem bekend zijn.

Zoals al aangegeven is het noodnummer voor noodgevallen in het buitenland, en waarschijnlijk een dienst die is uitbesteed aan een internationale (reis)hulporganisatie als SOS International of Global Assistance. De medewerkers die u hebt gesproken werken waarschijnlijk niet rechtstreeks voor TUI en hebben dus ook geen toegang tot de boekingssystemen van TUI en konden u dus waarschijnlijk niet helpen. Precies zoals ze u verteld hebben.
In de openingspost stond enkel dat er met een nummer van Tui werd gebeld dat 24 uur bemand is. Het lijkt mij evident dat dit nummer bedoeld is voor het oplossen van problemen zoals TS overkwam. Nergens blijkt uit dat het een andere hulporganisatie, zoals bijv. de door u genoemde SOS International, zou zijn geweest waar TS contact mee zou hebben gehad. Die organisaties bel je natuurlijk rechtstreeks en niet via een nummer van Tui. TS heeft verzuimd om de volledige voornaam van haar echtgenoot te vermelden, niemand is onfeilbaar. Maar veel reacties gaan uit van "eigen schuld, dikke bult" en getuigen nu niet bepaald van inlevingsvermogen. Net zoals de houding van Tui, star en onbuigzaam. Van klantenservice / klantvriendelijkheid is totaal geen sprake met vergaande consequenties voor TS en partner.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex E schreef:
27 okt 2023 18:06
In de openingspost stond enkel dat er met een nummer van Tui werd gebeld dat 24 uur bemand is. Het lijkt mij evident dat dit nummer bedoeld is voor het oplossen van problemen zoals TS overkwam. Nergens blijkt uit dat het een andere hulporganisatie, zoals bijv. de door u genoemde SOS International, zou zijn geweest waar TS contact mee zou hebben gehad.
Er staat letterlijk dat TS met het alarmnummer heeft gebeld. Dat is in de praktijk vrijwel altijd zo’n alarmcentrale.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Alex E »

Moneyman schreef:
27 okt 2023 18:39
Alex E schreef:
27 okt 2023 18:06
In de openingspost stond enkel dat er met een nummer van Tui werd gebeld dat 24 uur bemand is. Het lijkt mij evident dat dit nummer bedoeld is voor het oplossen van problemen zoals TS overkwam. Nergens blijkt uit dat het een andere hulporganisatie, zoals bijv. de door u genoemde SOS International, zou zijn geweest waar TS contact mee zou hebben gehad.
Er staat letterlijk dat TS met het alarmnummer heeft gebeld. Dat is in de praktijk vrijwel altijd zo’n alarmcentrale.
TS schrijft: "....dus naar de Tui balie of bellen. Tui balie is dicht dus bellen we het 24 uurs nummer van Tui". En vervolgens: "Weer Tui 24-uurs gebeld". Daarna wordt het nummer als alarmnummer benoemd, wat ik interpreteer als een alarmnummer van Tui. De reis zou afgelopen maandag (23/10) een aanvang nemen en volgens de website van Tui is hun klantenservice dan van 08:00 - 23:00 uur telefonisch bereikbaar. Dat is weliswaar geen 24 uurs telefonische bereikbaarheid maar de aanname dat er een SOS hulpverlener zou zijn gebeld lijkt mij zeer onaannemelijk. Die zijn daar niet voor bedoeld en vanzelfsprekend kunnen die ook geen naamswijziging op een ticket doorvoeren. TS zou uitsluitsel kunnen geven. Overigens zeer spijtig voor TS dat door een vergissing een lang verwachte prachtige reis door de neus geboord wordt!

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex E schreef:
27 okt 2023 22:30
…Die zijn daar niet voor bedoeld en vanzelfsprekend kunnen die ook geen naamswijziging op een ticket doorvoeren.
Hé, verrassend: laat dat nou nét het gegeven antwoord zijn…

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Alex E »

Moneyman schreef:
28 okt 2023 00:17
Alex E schreef:
27 okt 2023 22:30
…Die zijn daar niet voor bedoeld en vanzelfsprekend kunnen die ook geen naamswijziging op een ticket doorvoeren.
Hé, verrassend: laat dat nou nét het gegeven antwoord zijn…
Uw reactie is 'verrassend' of eigenlijk toch weer niet want zo ken ik u. Met uw antwoord blijft u suggereren dat TS contact zou hebben gehad met een SOS hulpdienst, wat ik betwijfel, en dus niet met de klantenservice van Tui zelf. Wie weet heeft u gelijk maar het staat niet vast en ik heb juist van u vaak op dit forum gelezen dat je van de feiten uit moet gaan en niet van aannames. Ik vind het prima hoor, ga er verder ook niet meer op in. De discussie dient verder nergens toe en TS schiet er niets mee op. Eigenlijk heb ik al weer spijt dat ik na lange tijd mij weer op het forum heb begeven.

Plaats reactie