KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sharvin
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2020 18:40

KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door Sharvin »

Goedemiddag mensen,

Hebben meer mensen een probleem met de terug betaling bij KLM?
Wij hebben 2 boekingen geannuleerd binnen 24 uur via de website, vervolgens hiervan een bevestiging gekregen per mail dat het geannuleerd is en we terug betaald worden. Een kleine 3 weken later en vele telefoon gesprekken verder heb ik nog steeds niks ontvangen. Via de telefoon dienen ze de refund telkens opnieuw in, maar dan krijg ik de volgende dag een mail met dat het al terug is betaald en de refund is afgewezen.

1 week geleden hebben ze me aangegeven om een mail te sturen naar de refund afdeling van KLM, maar ook hier geen antwoord op gekregen. Via de telefoon verwijzen ze continu naar die afdeling die onbereikbaar is.

Ik vind dit ronduit belachelijk en ben van plan niet meer te boeken bij KLM in de toekomst en zou iedereen ook afraden om dit ooit nog te doen. Wat een waardeloze service.

rwolters
Berichten: 1587
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door rwolters »

Sharvin schreef:
18 jun 2023 11:02
Goedemiddag mensen,

Hebben meer mensen een probleem met de terug betaling bij KLM?
Wij hebben 2 boekingen geannuleerd binnen 24 uur via de website, vervolgens hiervan een bevestiging gekregen per mail dat het geannuleerd is en we terug betaald worden. Een kleine 3 weken later en vele telefoon gesprekken verder heb ik nog steeds niks ontvangen. Via de telefoon dienen ze de refund telkens opnieuw in, maar dan krijg ik de volgende dag een mail met dat het al terug is betaald en de refund is afgewezen.

1 week geleden hebben ze me aangegeven om een mail te sturen naar de refund afdeling van KLM, maar ook hier geen antwoord op gekregen. Via de telefoon verwijzen ze continu naar die afdeling die onbereikbaar is.

Ik vind dit ronduit belachelijk en ben van plan niet meer te boeken bij KLM in de toekomst en zou iedereen ook afraden om dit ooit nog te doen. Wat een waardeloze service.
Eerst even de voor de hand liggende opties uitsluiten:
- Is het naar het juiste rekeningnummer teruggeboekt?
- En kijk je bij de juiste rekening? Als je met credit card hebt geboekt wordt het in principe teruggeboekt naar de credit card rekening.

Sharvin
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2020 18:40

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door Sharvin »

Dank voor je antwoord, ik heb via ideal betaald en heb niks ontvangen op mijn rekening (heb ook geen andere rekeningen).

rwolters
Berichten: 1587
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door rwolters »

Sharvin schreef:
18 jun 2023 11:10
Dank voor je antwoord, ik heb via ideal betaald en heb niks ontvangen op mijn rekening (heb ook geen andere rekeningen).
Ok, duidelijk. Dan lijkt het inderdaad bij KLM fout te gaan.

Morgan le Fay
Berichten: 527
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Wat was het saldo van de rekening ten tijde van het teruboeken?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Binnen 24 uur annuleren klinkt als net even te impulsief geboekt.
Ik gooi even wat olie op het vuur maar waarom moet KLM hiervoor alle kosten dragen. Hun computersysteem kost geld en de mensen die u belt/mailt ook.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Alleen bij een duurdere ticket wordt soms service aangeboden dat annuleren mogelijk is.
Indien u recht hebt op terugbetaling neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.
Zonder rechtsbijstandverzekering neem dan contact op met een incassobureau of deurwaarder.

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Justmeagain schreef:
19 jun 2023 00:16
Binnen 24 uur annuleren klinkt als net even te impulsief geboekt.
Ik gooi even wat olie op het vuur maar waarom moet KLM hiervoor alle kosten dragen. Hun computersysteem kost geld en de mensen die u belt/mailt ook.
Omdat KLM die mogelijkheid contractueel biedt. Al uw verdere motivaties hebben dan geen waarde.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

J. Deltoer schreef:
19 jun 2023 11:39
Justmeagain schreef:
19 jun 2023 00:16
Binnen 24 uur annuleren klinkt als net even te impulsief geboekt.
Ik gooi even wat olie op het vuur maar waarom moet KLM hiervoor alle kosten dragen. Hun computersysteem kost geld en de mensen die u belt/mailt ook.
Omdat KLM die mogelijkheid contractueel biedt. Al uw verdere motivaties hebben dan geen waarde.
Nu lijkt het de laatste tijd wel dat: Hoe meer service er geboden wordt hoe meer problemen mensen ondervinden. Ligt het probleem bij de ondernemingen die steeds meer services willen geven om hun klanten tegemoet te komen of willen mensen perse gebruik maken van die service puur alleen omdat die er nu eenmaal is?

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is aan het bedrijf zelf om daar een commerciële afweging in te maken.
Als ervoor gekozen wordt om het aan te bieden is in onderhavige gevallen ook nakoming vereist.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: KLM weigert geld terug te betalen <24uur geannuleerd

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Uiteraard is nakoming vereist. Maar naar mijn idee zorgt het “aanbieden van steeds meer services” niet alleen voor tegemoetkoming bij klanten maar ook voor meer gemakzucht bij klanten.

Bijvoorbeeld: Ik koop een broek en gok de maat (want ik heb een hekel aan pashokjes ).
Ik kom thuis en kom erachter dat ik toch beter een maat groter kon nemen en maar gretig gebruik van mijn recht op “ Niet goed, geld terug”, en “ruilen binnen twee weken”.

Maar als die service er nu niet was had ik wel beter nagedacht en eerst gaan passen.

Moraal van het verhaal is dus: “ Hoe meer de mensen tegemoet komt met service en het de mensen zo makkelijk mogelijk maken”, hoe meer minder mensen zelf gaan nadenken en als puntje bij paaltje komt ze het betreffende bedrijf kapot willen procederen.

Naar mijn idee was het voor het internettijdperk vele malen minder maar toen was er niet zoveel tegemoetkoming.
Hoe makkelijker je het de klant maakt hoe minder tevreden ze uiteindelijk zijn.

Plaats reactie