LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peter Langhout Klachten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ingrid

Peter Langhout Klachten

Ongelezen bericht door Ingrid »

Wij zijn afgelopen januari met 4 meiden naar Frankrijk geweest op wintersport naar Superdevoluy. We zouden op zaterdagmiddag terug reizen naar Nederland. Moesten smorgens om 10 uur ons appartement al uit. De startmotor vd bus bleek kapot te zijn waardoor we lang in het ongewis bleven wanneer we nu uiteindelijk naar huis konden. We moesten maandag alle 4 weer aan het werk. Na meerdere telefoontjes te hebben gepleegd met het thuisfront werd zaterdagavond om 20.00 uur bekend dat we de volgende middag niet eerder dan 12 uur zouden vertrekken. Al met al kwam het er dus op neer dat we onze koffers weer konden pakken en naar een kamer konden die door de reisleider geregeld was. We waren met 10 personen (4 groepen,1 van 4 1 van 3 1 van 2 en 1 jongen die alleen was) totaal en hadden 3 3 kamer appartementen. Kwam er dus op neer dat we ons moesten opsplitsen.Lekker geregeld. We hadden extra kosten die zaterdag en zondag aan eten en drinken. Plus dat we div telefoontjes moesten plegen. We kwamen uiteindelijk maandagmorgen om 6 uur thuis en konden dus alle 4 een snipperdag nemen. Ik heb gelijk de volgende dag een klachtenbrief geschreven en hier na 6 weken pas een ontvangstbevestiging van gehad, nadat ik hier zelf telefonisch om gevraagd had. Uiteindelijk kwam het er op neer dat we in augustus alle 4 een reischeque van € 12 pp hebben ontvangen voor al die onkosten die we hebben gemaakt. echt superbelachelijk en schandalig dat we zo afgescheept worden. Voor ons is Peter niet Langhoutbaar. En het emailadres:[email protected] kunnen ze er ook beter afschaffen, wat zijn wij slecht behandeld zeg.
BOEK UW REIS DUS NOOIT BIJ PETER LANGHOUT!!!!

P.Bijlsma

Re: Peter Langhout Klachten

Ongelezen bericht door P.Bijlsma »

volledig me eens dat Langhout reizen een volstrekt onacceptabel reisbureau is; wij hebben een volledig mislukte reis naar New York via hen geboekt, bij aankomst geen kamer gerserveerd en ook na talloze faxen ,e-mails (een noodnummer hadden we niet) en via familie die we in NL belden.Dezen kregen nul op hun request, Langhout heeft ons volledig laten "barsten", onze huwelijksreis is door hen een ramp geworden en we zijn nog bezig( ruim 6 mnd.) om het geld terug te krijgen dat we NB!! zelf hebben moeten betalen om alsnog een kamer te krijgen.Een schande en een aanrader voor allen: Ga niet met Langhout in zee!

Bram

Re: Peter Langhout Klachten

Ongelezen bericht door Bram »

Nou met alle respect wat jullie hebben meegemaakt is nog niks...

Wij (mijn moeder en ik, en nog een paar vrieden van ons) zijn twee jaar geleden met PL. naar parijs gegaan... De buschaffeur was een Drentse boer die nog geen eens op een lijnbus Drente-Groningen zou mogen rijden. De beste man kwam de bus binnen met een zweetdruppel aan zijn neus, en wat rijmt er op neus, inderdaad KNEUS! De man wist:
- De weg naar parijs niet
- Niet hoe een videorecorder werkt; hij deed de band er op zijn kop in.
- Niet hoe een mobiele telefoon werkte...

Na veel gedoe is er iemand die de weg goed kende bij hem gaan zitten, en heeft hem de weg naar Parijs gewezen.

Tijdens de reis gingen we een pauze houden in een restaurant. En doordat de buschaffeur de neiging had om onder weg de kaart op het stuur te leggen en rustig zonder op de weg te letten door te rijden is hij door een slagboom heen gereden. Met als gevolg:
- een 10'tal mensen die licht-gewond (lees: bulten, blauwe plekken, krom hangende brillen)
- een klein meisje dat het trapje af sod*mieterde....
- een dikke kras op de bus van voor naar achter
- een kappotte slagboom

Na dit euvel, zijn we doorgereden naar Parijs. Daar aangekomen moest de chaffeur een helling op... Natuurlijk slaat de motor af en zakt de bus naar achteren. De bestuurders achter de bus kregen het spaans-benauwd.

En als je denkt dat het hierna af gelopen was... Nee hoor, niet alleen de reis was ronduit vervelend! Ook het hotel "stars" (waarvan slechs 3 v/d Neon sterren het nog deden) was belabberd. We sliepen naast één of ander walk-in-bordeel. Waar de hele nacht "klanten" werden ontvangen. De douchekop flikkerde bovendien op je kop als je aan het douchen was...

EN ZO VOORT, echt serieus dit is pas de helft van het verhaal!!!

PETER LANGHOUT IS ZWAAR KLOTEN! ZEGT HET VOORT...

Bram

lindaatje

Re: Peter Langhout Klachten

Ongelezen bericht door lindaatje »

Ik heb tot nu toe alleen goede ervaringen met Peter Langhout.Goed geregeld alles en niet duur we gaan volgend jaar weer

Kimmik

Re: Peter Langhout Klachten

Ongelezen bericht door Kimmik »

Mensen een goede les voor de volgende keer. Houdt er rekening mee dat als je een reis boekt dat deze touroperator bij de SGR, ANVR en calamiteitenfonds is aangesloten.

Dit is zeer belangrijk.

En wat Peter Langhout betreft raad ik dit zeer af. Dit is voor een dubje op de eerste rang zitten, maar helaas is dit in veel gevallen geen 1ste rang maar een tweede of soms nog erger.

DolceVita

Re: Peter Langhout Klachten

Ongelezen bericht door DolceVita »

Mijn broer heeft afgelopen zomer een reis naar New York geboekt bij Peter Langhout. Hij wilde graag een bepaald hotel hebben. Dat was allemaal goed zeiden ze. Zou geregeld worden. Omdat hij enige dagen na de boeking nog geen ontvangstbevestiging had gehad, belde hij PL op. Nu bleek ineens dat dat hotel op aanvraag was en dat zijn aanvraag was afgewezen. Mijn broer zei dat dat hem helemaal niet verteld was, dat het op aanvraag was. Maar goed, PL het voordeel van de twijfel gegeven, misschien had mijn broer gewoon niet goed geluisterd. Vakantie uitgesteld met een paar weken. Boekt mijn broer een andere reis naar New York geboekt. Hij heeft 2 keer nagevraagd of het nu niet weer om een reis op aanvraag ging. "Nee, dit is niet op aanvraag", zeiden ze bij PL. "Zeker weten?" vroeg mijn broer. "Heel zeker weten zei de medewerkster van PL". "Dat het me niet nog een keer overkomt, dat ik een reis boek en dat het weer niet doorgaat en ik als een razende Roeland aan de slag moet om een andere reis te boeken", zei mijn broer. Alles was goed zeiden ze bij PL. Een paar dagen later kreeg mij broer inderdaad de bevestiging van zijn reis thuisgestuurd. Maar daar stond de door hem bijgeboekte bustransfer van vliegveld naar hotel en vice versa niet bij. Dus hij belt PL om te zeggen dat hij die transfer wel geboekt had. Kijken ze alles voor hem na, blijkt dat ook deze reis weer op aanvraag wasen dat mijn broer een negatief antwoord op zijn aanvraag had gekregen. De bevestigingsformulieren hadden nooit verzonden mogen worden!!! Omdat het zo kort voor vertrek was, heeft mijn broer dit niet kunnen aanvechten. Hij is toen maar heel snel naar een reisbureau bij ons in de buurt gegaan en heeft daar een reis geboekt. Weliswaar duurder, maar hij ging in ieder geval wél!
Kortom: Peter Langhout neemt een loopje met haar klanten! :evil:

danielle1974

Re: Peter Langhout Klachten

Ongelezen bericht door danielle1974 »

Ben meerdere malen met Peter Langhout op vakantie geweest. Heb rondreizen in Italië en Griekenland gemaakt en nooit zijn er problemen geweest. Wat mij opvalt is dat veel mensen de prijs-kwaliteit verhouding niet zien. Deze mensen denken: lekker goedkoop op vakantie en verwachten dan 5*-hotels. Dit kan natuurlijk niet. Als je lekker luxe op vakantie wilt, betaal dan een paar duizend euro en ga lekker in het Hilton zitten.

Gesloten