Annulering door vliegwinkel.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
edenjose
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2023 13:11

Annulering door vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door edenjose »

Gisteren heb ik voor een goeie vriend van me een reis geboekt Amsterdam-Jakarta met vertrek 11 juli a.s. via Vliegwinkel.nl
Bij betaling met iDeal nog eens 22,00 extra korting dus zo gezegd zo gedaan en 1292,00 overgemaakt.
Nu kreeg mijn vriend vanmorgen een e-mail dat ze de reis geannuleerd hebben omdat de vliegmaatschappij (KLM-AirFrance) de reis niet meer voor die prijs kan (of wil?) uitvoeren. De terugbetaling zal 3 tot 5 dagen duren.
Hij kan dus nu geen nieuwe boeking maken omdat hij niet zomaar nog eens dat bedrag voorhanden heeft.
Gevolg: hij kan niet bij de bruiloft van een zus van zijn (Indonesische) vrouw aanwezig zijn op 15 juli!
Kan cq. mag vliegwinkel.nl dit geld zomaar ongestraft 3 tot 5 dagen in eigen bezit houden?!

kuklos
Berichten: 9799
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Annulering door vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

Heb je al contact met ze opgenomen om ze het probleem voor te leggen en ze te vragen hoe ze dit gaan oplossen?

edenjose
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2023 13:11

Re: Annulering door vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door edenjose »

Telefonisch alleen in het Engels !! en duurt ellenlang. E-mail responsetijd 5 dagen! Ga nu via whats app proberen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Annulering door vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

edenjose schreef:
03 jul 2023 13:34
Gisteren heb ik voor een goeie vriend van me een reis geboekt Amsterdam-Jakarta met vertrek 11 juli a.s. via Vliegwinkel.nl
Bij betaling met iDeal nog eens 22,00 extra korting dus zo gezegd zo gedaan en 1292,00 overgemaakt.
Nu kreeg mijn vriend vanmorgen een e-mail dat ze de reis geannuleerd hebben omdat de vliegmaatschappij (KLM-AirFrance) de reis niet meer voor die prijs kan (of wil?) uitvoeren. De terugbetaling zal 3 tot 5 dagen duren.
Hij kan dus nu geen nieuwe boeking maken omdat hij niet zomaar nog eens dat bedrag voorhanden heeft.
Gevolg: hij kan niet bij de bruiloft van een zus van zijn (Indonesische) vrouw aanwezig zijn op 15 juli!
Kan cq. mag vliegwinkel.nl dit geld zomaar ongestraft 3 tot 5 dagen in eigen bezit houden?!
Vermoedelijk en hopelijk staat het geld (max) eind deze week weer op zijn rekening.
Dan is het 7 juli.
Hij kan dan direct een nieuwe vlucht boeken om 7- 8 dagen later dan nog op tijd bij die bruiloft te zijn.
Hou ons maar op de hoogte!

ZeerPrivé
Berichten: 5514
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Annulering door vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Een verwerkingstijd van 3 - 5 dagen is echt niet lang te noemen. Heb even gekeken op KLM daar kost het vandaag zo'n 1600 euro. In een geval als deze had ik niet naar de goedkoopste prijs gekeken, maar had ik rechtstreeks bij de KLM geboekt. Better safe than sorry.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Annulering door vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij de meeste bedrijven duurt terugbetaling 14 dagen, met uitloop tot 30 dagen.

Echter, er is sprake van een overeenkomst tussen klant en een bedrijf. Klant is verplicht om te betalen, bedrijf is verplicht om de overeenkomst uit te voeren, in dit geval het dienstverlening te leveren. Dat het bedrijf een verkeerde prijskaartje hebt gevraagd is ondernemersrisico.

Indien uw vriend een rechtsbijstandverzekering hebt dan is mijn advies om onmogelijk met hun contact op te nemen.
Eventueel kunnen hun besluiten (met overleg met uw vriend) om tot een bemiddeling te komen.

Indien uw vriend geen rechtsbijstandverzekering hebt dan zou hij kunnen overleggen met vliegwinkel om uw vliegticket om te boeken naar een andere vlucht (bijvoorbeeld van een andere vluchtmaatschappij, dan met extra overstappen maar wel goedkoper).
Puur om het zekerheid te hebben om aanwezig te kunnen zijn bij de bruiloft.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Annulering door vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Seinhuis schreef:
03 jul 2023 17:13

Echter, er is sprake van een overeenkomst tussen klant en een bedrijf. Klant is verplicht om te betalen, bedrijf is verplicht om de overeenkomst uit te voeren, in dit geval het dienstverlening te leveren. Dat het bedrijf een verkeerde prijskaartje hebt gevraagd is ondernemersrisico.
Daarom staat deze situatie in hun voorwaarden in artikel 7 ook beschreven.

Plaats reactie