teveel betaald voor bagage bij KLM

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
krunnie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2023 12:42

teveel betaald voor bagage bij KLM

Ongelezen bericht door krunnie »

Hallo,

Op 18-04-2022 ben ik samen met mijn vrouw en dochter naar Schiphol gegaan om met KLM te vliegen naar Aruba.
Ik had ergens op internet gelezen dat je beter je koffers op Schiphol kon inchecken want dat was goedkoper!
Helaas was dat niet zo, mijn eigen fout. Ik heb daar toen voor 2 koffers 130 euro betaald helemaal prima.
Ik heb toen een voucher gekregen waar op stond dat ik 130 euro had betaald voor de 2 koffers.
Ik moest deze voucher goed bewaren want die moest ik op de terugreis weer laten zien zodat ik niet nog eens zou moeten betalen.
We hebben een mooie vakantie gehad maar die kreeg een nare nasmaak toen we op het vliegveld van Aruba waren om
in te checken. Ze konden onze koffers niet in het systeem vinden, ik heb toen uitgelegd dat ik op Schiphol betaald had en
heb de voucher laten zien waar op staat dat we 130 euro hebben betaald.
Deze dame achter de balie snapte het niet helemaal en heeft toen haar chef erbij gehaald, deze kwam vrij snel tot de conclusie
dat wij gewoon maar weer moesten betalen! Ik moest 360 AWG ( arubaanse florin ) betalen dat ongeveer gelijk staat aan
190 euro. In het totaal heb ik dus voor 2 koffers 320 euro betaald!!
Ik heb gelijk op 30-04-2022 bij KLM op de site neen klacht ingediend en allerlei formulieren ingevuld en tickets, vouchers
en facturen gelijk mee gemaild zodat ze gelijk konden zien waar het om ging.
Er kwam gelijk een mail terug waar in stond dat ze zo spoedig mogelijk ermee bezig zouden. Na ongeveer een half jaar nog
niks gehoord te hebben heb ik maar weer een mail gestuurd en weer andere formulieren ingevuld en alles weer mee gestuurd.
Vervolgens kreeg ik gelijk weer een mail terug waar instond dat ik mijn bank gegevens moest door geven zodat ze mij konden
terug betalen.
Tot op de dag van vandaag heb ik weer niks meer gehoord en al helemaal geen geld terug gekregen. Ik heb ook geprobeerd
Om ze telefonisch te benaderen maar dat is niet eens mogelijk.
Kunnen jullie mij misschien helpen?
Met vriendelijke groet,
Ron Otte

Aygulf
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: teveel betaald voor bagage bij KLM

Ongelezen bericht door Aygulf »

Waarom is het niet mogelijk ze telefonisch te benaderen? Hebt u al geprobeerd op nr. 020 4747747 (klantenservice KLM).

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: teveel betaald voor bagage bij KLM

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Begrijp ik nu goed dat u bij het boeken van de tickets geen koffers heeft aangemeld?

krunnie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2023 12:42

Re: teveel betaald voor bagage bij KLM

Ongelezen bericht door krunnie »

Dut klopt, wij hebben de koffers pas op Schiphol aangemeld en tevens ervoor betaald bij het inchecken.

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: teveel betaald voor bagage bij KLM

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat je qua prijs dan helemaal niet verkeerd zit. Een extra koffer kost bij de klm op een intercontinentale vlucht tussen de 30 en 240 euro, afhankelijk van de bestemming. Dat is dus 2 koffers, 2 vluchten.

Bij overbagage, dus meer meenemen dan is geboekt, gelden de tarieven van 75-300 per vlucht.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: teveel betaald voor bagage bij KLM

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Anders kunt u zelf een rechtzaak aanspannen.

Echter, ik kan niet controleren wie er gelijk heeft en wat er precies is gezegd en belooft. Ook weet ik de regels niet bij KLM.

Plaats reactie