Overboekte vlucht Condor - recht op schadeloosstelling

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ramptoerist
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2023 14:06

Overboekte vlucht Condor - recht op schadeloosstelling

Ongelezen bericht door Ramptoerist »

Op 28 juli heb ik een klacht gestuurd naar Condor vanwege een overboeking waarbij er nul komma niks door Condor ondernomen werd.
U raadt het al: na de automatische response niets meer vernomen.

Iemand een tip hoe dit verder aan te pakken zonder claimbureuas te spekken?

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door Ramptoerist

Re: Overboekte vlucht Condor - recht op schadeloosstelling

door Seinhuis » 25 aug 2023 18:11

Indien u bent geweigerd op uw vlucht hebt u recht op een vergoeding en een vervangende vlucht, zie www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat. Dit geldt voor alle vluchten van/naar een luchthaven binnen EU.

Indien u vrijwillig uw stoel af hebt gestaan, dan hebt u geen rechten. U hebt een aanbod gekregen en u bent ermee akkoord gegaan.

U kunt zelf een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Indien hun niet uit betalen dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of een claim bureau.

Het klopt dat claim bureaus een gedeelte van de claim inhouden. Maar anders hebt u kans dat u niks krijgt (tenzij u zelf een rechtzaak gaat starten).
Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overboekte vlucht Condor - recht op schadeloosstelling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is geen kwestie van “spekken” vaneen claimbureau. Zij verrichten werk voor u, meteen grote kans op succes als u aan de voorwaarden voldoet,

U zit nu al bijna een maand te wachten.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Overboekte vlucht Condor - recht op schadeloosstelling

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien u bent geweigerd op uw vlucht hebt u recht op een vergoeding en een vervangende vlucht, zie www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat. Dit geldt voor alle vluchten van/naar een luchthaven binnen EU.

Indien u vrijwillig uw stoel af hebt gestaan, dan hebt u geen rechten. U hebt een aanbod gekregen en u bent ermee akkoord gegaan.

U kunt zelf een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Indien hun niet uit betalen dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of een claim bureau.

Het klopt dat claim bureaus een gedeelte van de claim inhouden. Maar anders hebt u kans dat u niks krijgt (tenzij u zelf een rechtzaak gaat starten).

Kokka1
Berichten: 401
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Overboekte vlucht Condor - recht op schadeloosstelling

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ramptoerist schreef:
25 aug 2023 14:11
Op 28 juli heb ik een klacht gestuurd naar Condor vanwege een overboeking waarbij er nul komma niks door Condor ondernomen werd.
U raadt het al: na de automatische response niets meer vernomen.

Iemand een tip hoe dit verder aan te pakken zonder claimbureuas te spekken?
tip 1: schakel je rechtsbijstands verzekering in. als je die niet hebt, zie tip 2
tip 2: schakel een advocaat in. als je daar geen geld voor hebt, zie tip 3
tip 3: ga eens langs bij het Juridisch loket,
tip 4: ga in contact met de geschillen-link-expert van het forum, seinhuis, hij heeft voor elke mogelijke situatie een link naar een instantie waar je je geschil kan aanmelden

Ramptoerist
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2023 14:06

Re: Overboekte vlucht Condor - recht op schadeloosstelling

Ongelezen bericht door Ramptoerist »

Bedankt voor de reacties.

Ik heb Condor per mail formeel in gebreke gesteld. Overweeg een en ander nog per aangetekende brief aan Condor te doen toekomen om dit verder kracht bij te zetten. Heb daarnaast een melding gedaan bij de Luftfahrt Bundesambt (vlucht was op Düsseldorf).

Het hele stelsel is door de Europese Commissie bedacht dat de consument zelf, redelijk eeenvoudig, vergoed wordt. Helaas blijkt dit niet het geval als luchtvaartmaatschappijen niet reageren. Het blijft teleurstellend dat claimbureaus klaarblijkelijk toch beter in staat zijn door te dringen.

Plaats reactie