Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Henk Groeneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2023 12:16

Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Ongelezen bericht door Henk Groeneveld »

Vorig najaar hebben wij een rondreis door Thailand geboekt bij de ANWB met als vertrekdatum 4 maart 2022. Helaas hebben wij de reis moeten annuleren omdat ik prostaatkanker met uitzaaiingen had. De aanbetaling kregen wij terug. Nadat ik in januari 2022 succesvol ben geopereerd en ik in maart weer gezond werd verklaard hebben wij de reis opnieuw geboekt met als vertrekdatum 16 september 2022.
Vanwege domme pech werd ik medio april in het ziekenhuis opgenomen met longembolie.
Het herstel hiervan is langdurig. Daarom op 15 mei wederom deze reis geannuleerd.
Groot was onze verbazing toen de ANWB meedeelde dat wij de aanbetaling niet terugkrijgen. Zij hebben de reisvoorwaarden in 2022 aangescherpt waardoor je altijd ten minste 20% van de reissom kwijt bent, ook als je in ons geval 4 maanden van te voren annuleert. Deze nieuwe reisvoorwaarden hebben zij niet gemeld tijdens de boeking. Men is niet bereid enige coulance te betrachten en adviseren mij dit te claimen bij de reisverzekering. Ik vind het onbehoorlijk hoe zij nu handelen, te meer daar zij bij de boeking geen melding hebben gedaan of bij de reisbescheiden de reisvoorwaarden te vermelden.

Lady1234
Berichten: 27181
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt geen annuleringsverzekering afgesloten?

rwolters
Berichten: 1580
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Ongelezen bericht door rwolters »

Het zijn geen nieuwe voorwaarden, het zijn "de" voorwaarden op het moment van boeken. Wat de voorwaarden bij een eerdere overeenkomst waren is niet relevant.

16again
Berichten: 16131
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Ongelezen bericht door 16again »

Ze hoeven niet te melden dat de voorwaarden veranderd zijn. Dit is immers een nieuwe overeenkomst. De voorwaarden vooraf verstrekken volstaat.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij een abonnement moet aangepaste voorwaarden gemeld worden.

In dit geval is er sprake van 2 afzonderlijke boekingen. Voordat u de 2de reis boekte had u de algemene voorwaarden moeten bekijken.

Indien u een annuleringsverzekering hebt afgesloten neem dan met hun contact op.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Henk Groeneveld schreef:
17 mei 2023 13:27
Deze nieuwe reisvoorwaarden hebben zij niet gemeld tijdens de boeking.
Ik acht dat zeer onwaarschijnlijk. Zij gaan aanvoeren dat hun nieuwe voorwaarden onderdeel van het aanbod zijn geweest en jij kan dat vast niet voldoende gemotiveerd betwisten. Heb je de voorwaarden tijdens het boeken opgeslagen?

Lady1234
Berichten: 27181
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt toch geen doorlopende annuleringsverzekering? Zo ja, dan hadden ze zulke wijzigingen in de voorwaarden extra moeten vermelden. Zo nee, dan had u gewoon zelf de voorwaarden moeten doorlezen.

NeoDutchio
Berichten: 12335
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Boeking 1 is geannuleerd en daarmee komen te vervallen. U hebt later een nieuwe boeking gemaakt waarbij u wederom akkoord moest geven voor de voorwaarden. Het automatische systeem kan niet ruiken dat u eerder geboekt hebt en weer geannuleerd. En ook al zou dat zo zijn, waarom meent u dat zij moeten melden dat er andere voorwaarden zijn?
Bij de supermarkt staat ook niemand bij de ingang iedereen aan te spreken als de voorwaarden veranderd zijn.

rwolters
Berichten: 1580
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Nieuwe reisvoorwaarden ANWB niet gemeld

Ongelezen bericht door rwolters »

NeoDutchio schreef:
18 mei 2023 17:19
Bij de supermarkt staat ook niemand bij de ingang iedereen aan te spreken als de voorwaarden veranderd zijn.
Breng mensen hier niet op ideeën. Straks komt de hobbyjurist met iets als dat het onredelijk bezwarend is dat een supermarkt een andere leverancier.voor bloemkool heeft en dat dit niet expliciet is verteld aan de consument....

Plaats reactie