Negatieve ervaring met Flixbus

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Pinjosi
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2022 22:18

Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door Pinjosi »

Zeer slechte ervaring met de flixbus. Zojuist zijn mijn beide kinderen achter gelaten in Parijs.
Ze reisde van den haag naar Parijs en van Parijs naar murcia spanje. In Parijs zegt de chauffeur dat de kinderen te jong zijn om te reizen. Dit is zeker niet het geval volgens de regels.

Beide kinderen worden zorgeloos achter gelaten en aan hun lot over gelaten. Wij als ouders zitten nu enorm in de stress want wij zitten al in Murcia.

Contact opnemen met de flixbus is alleen mogelijk via chat. Nou fat heb ik uiteraard direct gedaan.

De medewerker zegt dat volgens het systeem mijn beide kinderen in de bus zitten. Dit is natuurlijk niet het geval anders had ik geen contact opgenomen.

Mijn kinderen geven aan dat de chauffeur ze niet mee wilde nemen omtrent leeftijd maar hij heeft ze wel ingeboekt.

De medewerker geeft aan dat hij met zijn manager hierover moet praten hoe dit op te lossen. Ik denk dus, dit wordt misschien toch nog netjes opgelost.

Nou nu komt het. 1. Ze kunnen de veiligheid van mijn kinderen niet garanderen terwijl een een flixbus loket is. 2. Ik krijg een voucher voor de volgende reis. En 3 de reis die ik mijn kinderen direct heb laten boeken (helaas weer met de flixbus) terug naar Nederland krijg ik niets voor.

Ik ga hier zeker werk van maken. Dit is gewoon te absurd voor woorden dat er 2 kinderen in Parijs achter worden gelaten en niet mee mogen reizen omdat de chauffeur zegt dat ze te jong zijn, maar hij kan deze jonge kinderen dus wel gewoon achter laten. Hij maakt geen melding bij flixbus dat hij 2 kinderen heeft achter gelaten, Nee hij boekt ze gewoon in. De viezerik. Alsof ze dus op de bus zitten.

En de maatschappij gebruikt teksten in de chat die politiek correct zijn. Je krijgt dus geen echt antwoord.

Mensen doe dit niet onbetrouwbare chauffeurs en onbetrouwbare partij. Ze nemen je geld aan en als er dan iets fout gaat dan kan je het bekijken.

Ik zou me kapot schamen als dit mijn bedrijf was
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jul 2022 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag zouden wij willen weten wat de leeftijden zijn van uw kinderen? Mocht u dit niet melden weten wij niet of het klopt met de richtlijnen van Flixbus. Graag vernemen wij wat de leeftijden zijn van uw kinderen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe oud zijn uw kinderen? Vanaf 15 jaar mogen ze zelfstandig reizen. Voor wat betreft het inboeken gebruikt u harde woorden. Waren de kinderen al ingechecked toen ze geweigerd werken? Het kan ook simpelweg een domme fout zijn dat de kinderen aangetikt zijn in de handheld terminal. Opzet is een optie, maar hoeft niet.
U krijgt nu dus een voucher zodat ze op de volgende rit meekunnen? Gelukkig gaan er 2 bussen per dag. En waarom zouden uw kinderen niet meer terug gaan met de bus? Als het opgelost is is het opgelost. In het ergste geval hebben ze een vertraging van 18 uur.

Ik snap uw boosheid, maar er ligt ook een stuk eigen verantwoordelijkheid. De overstap in Parijs is normaal ook een aantal uur, wie garandeert dan de veiligheid van uw kinderen?

HandigeHarrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De klantenservice lijkt nergens op. Per ongeluk ingeboekt als inzittende kan, maar als je in de chat aangeeft dat de kinderen geweigerd zijn dan is het lomp om te zeggen "nee hoor, ze zitten echt in de bus". Maar dan wel een voucher geven? Hoezo dan, ze zitten toch in de bus?
Die voucher voor een "volgende reis" is bedoeld voor uzelf? Want als de kinderen te jong zijn dan mogen ze ook niet mee met de volgende bus met 18 uur (sic) vertraging....
Hebben ze uiteindelijk toegegeven dat de kids niet in de bus zitten, en dat ze volgens de voorwaarden (die u waarschijnlijk nu pas gelezen heeft) toch echt te jong zijn? Het zou helpen als bij de boeking naam en geboortedatum moeten worden ingevuld, waarbij de boeking vanzelf blokkeert als er geen volwassenen bij die boeking zitten. Dat lijkt me niet zo moeilijk voor hen.
Als de kinderen zelf een reis hebben geboekt, en als ze minderjarig zijn, dan is dat m.i. niet rechtsgeldig. Minderjarige kinderen hebben die handelingsbevoergdheid niet. Maar als ze op uw naam en met uw creditcardgegevens hebben geboekt dan is de boeking formeel door u gedaan.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien uw kinderen alsnog de volgende bus genomen hebben dan lijkt mij het grootste probleem is opgelost.

Ik kan niet snel ontdekking waar u recht op heeft. Bij lange afstand reizen per vliegtuig of trein heeft u mogelijk wel recht op vergoeding vanwege de opgelopen vertraging.

Verder staat op de site:
Recht op bijstand bij annulering of vertraging bij vertrek
Voor reizen met langeafstandsbussen met een duur van langer dan drie uur hebben passagiers bij annulering of vertraging bij vertrek van een busstation van meer dan 90 minuten recht op adequate hulp. Daartoe behoren snacks, maaltijden en verfrissingen en indien nodig accommodatie. (De vervoerder mag de totale kosten voor de accommodatie per passagier beperken tot 80 euro per nacht met een maximum van twee nachten. De vervoerder is niet verplicht om huisvestingskosten te vergoeden indien de annulering of vertraging het gevolg is van ongunstige weersomstandigheden of ernstige natuurrampen.)

En
Recht op voortzetting van de reis, doorreizen via een andere route en vergoeding bij annulering of langdurige vertraging
In het geval van een overboeking of indien de vervoerder er redelijkerwijs van uit moet gaan dat het vertrek van een lijnverkeersdienst* meer dan 120 minuten vertraagd zal zijn of geannuleerd wordt, hebben de passagiers in het langeafstandsverkeer recht op de keuze tussen: op het vroegst mogelijke moment en onder vergelijkbare voorwaarden zonder extra kosten via een gewijzigde route verder reizen naar de bestemming; of vergoeding van de volledige prijs van de reis en eventueel op het vroegstmogelijke tijdstip een gratis terugreis naar de in de vervoersovereenkomst vastgelegde plaats van vertrek. De passagiers hebben ook recht op deze keuze als de lijndienst wordt geannuleerd of als het vertrek bij een bushalte met meer dan 120 minuten is vertraagd. Als de vervoerder de passagier in de genoemde situatie niet de keuze biedt tussen terugbetaling van de ticketprijs en doorreizen via een andere route dan heeft de passagier recht op een vergoeding van 50% van de reissom. Deze vordering tot schadevergoeding en eventuele terugbetaling van het tarief sluit niet het recht van de passagiers uit om, in overeenstemming met de nationale wetgeving, een rechtszaak aan te spannen vanwege de schade die zij door annulering of vertraging van de lijndienst hebben opgelopen. Als de bus tijdens de rit buiten bedrijf raakt, dan moet de vervoerder een andere bus naar de plaats van het onbruikbare voertuig sturen om de passagiers naar de eindbestemming of naar een geschikte wachtplaats of busstation te brengen, vanwaar de reis kan worden voortgezet.
https://www.flixbus.nl/passagiersrechten.

Ik heb niet de regels gecontroleerd. Indien uw kinderen te jong zijn dan heeft u nergens recht op. Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.eccnederland.nl/nl voor hulp of advies.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 22 jul 2022 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door Lowieze »

Alleenreizende kinderen tussen 10 en 14 jaar mogen volgens de voorwaarden niet deelnemen aan reizen waarbij overgestapt moet worden.
Was dat misschien het probleem in Parijs?

HandigeHarrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Lowieze schreef:
22 jul 2022 17:42
Alleenreizende kinderen tussen 10 en 14 jaar mogen volgens de voorwaarden niet deelnemen aan reizen waarbij overgestapt moet worden.
Was dat misschien het probleem in Parijs?
Mogen ze dan wel terugreizen naar Nederland? Vaak moet je dan ook overstappen, in Den Bosch ofzo. (Ik had uit de OP begrepen dat ze ook niet mee terug mochten en dat Ts daarom het geld terug wilde - maar ik begrijp nu dat hij alle reiskosten vergoed wilde hebben omdat ze weer terug bij af zijn).

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door kuklos »

Hoe oud zijn die kinderen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is inmiddels 2 dagen geleden: hoe is dit afgelopen ????
Waar kon het zo misgaan??

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door moederslink »

Ze mochten dus wél weer met de Flixbus terug naar Nederland :?:

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door BL2 »

kuklos schreef:
22 jul 2022 18:34
Hoe oud zijn die kinderen?
Alles draait in dit verhaal om de leeftijd van de kinderen, jammer en/of opvallend dat topicstarter juist dat vergeet te vermelden.......
Zo lang dat niet wordt aangegeven geef ik Flixbus het voordeel van de twijfel.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Inderdaad is die leeftijd nogal cruciaal.

Vanaf een bepaalde leeftijd mogen kinderen alleen reizen. Onder die leeftijd alleen onder begeleiding van een volwassen begeleider.

Ik vermoed dat hier sprake is van één kind wat te jong is om alleen te reizen. En één kind wat wel oud genoeg is om alleen te reizen, maar nog niet oud genoeg om als begeleider van een jonge reisgenoot op te treden.

Daarnaast vindt ik dat er nogal hoog van de toren wordt geblazen mbt verantwoordelijk voor de (veiligheid van) de kinderen door een ouder die het kennelijk wel verantwoord vindt om diezelfde kinderen een busreis van minstens 24 uur en met een overstap in het buitenland te laten ondernemen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ivo.w schreef:
23 jul 2022 15:25
Daarnaast vindt ik dat er nogal hoog van de toren wordt geblazen mbt verantwoordelijk voor de (veiligheid van) de kinderen door een ouder die het kennelijk wel verantwoord vindt om diezelfde kinderen een busreis van minstens 24 uur en met een overstap in het buitenland te laten ondernemen.
Maak er maar 32 uur van met een overstap van 2,5 uur. En dat voor 2 minderjarige kinderen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door henk51 »

TS zwijgt in alle talen

Ze roept zelf "En de maatschappij gebruikt teksten in de chat die politiek correct zijn. Je krijgt dus geen echt antwoord."

Ze beantwoord zelf ook geen enkele vraag haar verhaal is neer gepleurd daarna niet meer online geweest om vragen te beantwoorden.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door BL2 »

Als topicstarter verder niet reageert, kunnen wij dat beter ook maar niet doen en er vooralsnog van uit gaan dat er iets (de leeftijd ?) niet klopt in dit bijna onwaarschijnlijke verhaal.
Niemand laat minderjarige kleine kinderen alleen zo'n reis maken zonder enig toezicht of begeleiding !
Dan maar hopen dat topicstarter voor haar boute taal niet ter verantwoording wordt geroepen door Flixbus !

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door geengast »

Dit is een probleem wat al vaker is opgetreden. Flixbus Frankrijk heeft namelijk andere regels voor kinderen dan Flixbus Nederland (ook België is weer anders).
Zelf weet ik dat in België een Mevrouw met een hondje uit de bus werd gezet, ook omdat hun regels anders waren.
Flixbus zegt dat hun voorwaarden dat toelaten (weet ik niet zeker) en dat het gewoon allemaal aparte stukjes vervoer zijn.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als ik de reviews zo eens lees, zou ik voor geen goud mijn kinderen in zo’n bus zetten.
https://nl.trustpilot.com/review/flixbus.nl

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door BL2 »

Artikel 11 uit de Flixbus voorwaarden:

11 Kinderen en minderjarigen
11.1 Kleine kinderen tot 3 jaar mogen alleen in een speciaal kinderstoeltje vervoerd worden. Tijdens de rit moet dit kinderstoeltje met de in de bus aanwezige veiligheidsgordel worden vastgemaakt. Het kinderstoeltje moet met een tweepuntsgordel kunnen worden vastgemaakt en dient te worden meegebracht door de begeleider van het kind.

11.2 Kinderen en minderjarigen jonger dan 10 jaar mogen alleen worden vervoerd op nationale en internationale lijndiensten wanneer zij gedurende de rit worden begeleid door een volwassene.

11.3 Kinderen en minderjarigen tussen 10 en 14 jaar mogen alleen zonder begeleiding reizen wanneer een ouder of voogd bij de boeking schriftelijk heeft bevestigd dat de minderjarige in staat is deze reis alleen en zonder toezicht te maken. Flix, FlixCompanies en hun partnerondernemingen zijn uitdrukkelijk niet verplicht toezicht op de minderjarige te houden. Alleenreizende kinderen mogen niet vervoerd worden op nachtelijke lijnverbindingen en mogen geen landsgrenzen overschrijden. Ook mogen alleenreizende kinderen niet deelnemen aan reizen waarbij overgestapt moet worden.

11.4 Jongeren vanaf 15 jaar mogen alleen reizen. Bij internationale reizen moet de ouder of voogd ervoor zorgen dat de jongere alle benodigde documenten en identiteitsbewijzen bij zich heeft die voor de grensoverschrijding verplicht zijn (zie ook paragraaf 11.2).

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dus als TS de regel 11.3 had gelezen (indien de kinderen jonger zijn dan 15) is zijn klacht ongegrond.

En dit is of topic,

Heb het verhaal hier als op Trust pilot nog eens goed gelezen. met verbazing
Welke ouder laat zijn minderjarige kinderen zo'n lange reis maken zonder toezicht en als de regels dan worden gehanteerd (wat ook geen schoonheidsprijs verdiend) hoog van de toren blaast dat een viezerik zijn kinderen in gevaar brengt.
Als ik zo'n ouder was zou ik mij stil in een hoekje diep gaan zitten schamen en hopen dat jeugdzorg dit niet in de gaten krijgt.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door kuklos »

Nevyn schreef:
24 jul 2022 12:49
Dus als TS de regel 11.3 had gelezen (indien de kinderen jonger zijn dan 15) is zijn klacht ongegrond.

En dit is of topic,

Heb het verhaal hier als op Trust pilot nog eens goed gelezen. met verbazing
Welke ouder laat zijn minderjarige kinderen zo'n lange reis maken zonder toezicht en als de regels dan worden gehanteerd (wat ook geen schoonheidsprijs verdiend) hoog van de toren blaast dat een viezerik zijn kinderen in gevaar brengt.
Als ik zo'n ouder was zou ik mij stil in een hoekje diep gaan zitten schamen en hopen dat jeugdzorg dit niet in de gaten krijgt.
Inderdaad.
Ik heb het topic dan nu ook maar gemeld. Als TS de discussie aan had willen gaan was dat allang en breed gebeurd, nu is het topic enkel bedoeld om Flixbus zwart te maken en zelf geen verantwoordelijkheid te nemen. Daar is dit forum niet voor bedoeld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Negatieve ervaring met Flixbus

Ongelezen bericht door moederslink »

Gebruiker Pinjosi:
- aangemeld : 21 juli om 22.18u
- afgemeld : 21 juli om 22.21u
Zegge en schrijven 3 minuutjes in beeld geweest. :roll:
We horen niets, weten niets dus knap waardeloos!

Plaats reactie