Misleiding tijdens boekingsproces Sunweb

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Hellen83
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2023 22:31

Misleiding tijdens boekingsproces Sunweb

Ongelezen bericht door Hellen83 »

Afgelopen vrijdag wilde ik een vakantie bij Sunweb boeken, maar kreeg tussen stap 2 en 3 te zien dat de prijzen veranderd waren en dat de boeking als ik doorging, op een €60,- hoger bedrag uit zou komen. Ik heb hier achteraan gebeld en toen is mij uitgelegd hoe dit kon. Prima, €60,- verschil is te overzien voor 2 personen. Totaal kwam ik dan op €1198,49 inclusief mijn voorkeuren van de transfers heen en terug en de 2 visa. Echter, toen ik later in het proces op klik en boek of klik en betaal klikte (weet niet meer precies hoe de knop heet), verscheen er in mijn scherm geen melding dat er een prijswijziging was geweest, maar gaf het volgende scherm wel aan dat ik ineens een boeking had gedaan met een totaalbedrag van €1358,49. Nogmaals een verschil, dit keer van €160,-. Ook hier weer achteraan gebeld, omdat ik mijns inziens gekozen had om de vakantie voor €1198,49 te boeken, maar dit kon niet meer gewijzigd worden werd mij gezegd omdat ik akkoord was gegaan met het bedrag van €1358,49. Dit is echter niet het geval. Zoals reeds eerder gemeld klikte ik op klik en boek (of klik en betaal oid) en was daarmee de boeking gedaan zonder dat ik tussendoor op de hoogte was gesteld van een prijswijziging. Met het vriendelijke verzoek het bedrag op de factuur te corrigeren naar €1198,49 zoals waar ik op mijn scherm akkoord mee ben gegaan. Ik kan er nu eenmaal ook niets aan doen dat ik niet op de hoogte was van een wederom tussentijdse prijswijziging en/of wat deze prijswijziging dan inhield, anders had ik nooit op de desbetreffende knop geklikt.
Ik kreeg de volgende mail retour;
Beste ...,

Bedankt voor je mail.
Vervelend dat het zo gelopen is.
Helaas is dit wel echt de boekprijs en kan hier niks aan veranderd worden.
Ik kan als tegemoetkoming de reserveringskosten uit de boeking halen.

Met vriendelijke groet,



Hebben meer mensen iets dergelijks meegemaakt via Sunweb? Dit kan toch niet legaal zijn?

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Misleiding tijdens boekingsproces Sunweb

Ongelezen bericht door BL2 »

Neem aan dat je nu toch wel kan zien waar die E 160,00 onder geboekt staat op je rekening, of waar de bedragen gewijzigd zijn ?

Plaats reactie