Klacht over Suntip Zevenbergen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

95% van de vluchten gaat gewoon door. De kans is dus groter dat u wel vliegt dan niet. Op 1 juni weet Transavia al welke vluchten van Juli en Augustus geschrapt worden. Wat daarna gebeurd is koffiedik kijken. Binnen 4 maanden kan een hoop veranderen en kunnen de defecte vliegtuigen al lang weer ingezet zijn.
En om uw zorgen omtrent Transavia te verkleinen (en die van het vliegen in het algemeen te vergroten), 29% van alle vluchten in Nederland heeft te maken met vertraging.

U wilt nu al zekerheid hebben van een vlucht over 4 maanden, die gaat u niet krijgen. Van Suntip niet en van Transavia niet. Want die weten niet hoe dan de vlag er dan voor staat. Het kan gaan van alle vliegtuigen weer in de lucht tot failliet gaan en alles wat er tussen zit. Niemand heeft een glazen bol.
Hoe gaat u naar het vliegveld? Heeft de NS u de zekerheid gegeven dat er die dag geen ongeluk gebeurd of geen wilde staking is? Of gaat u met de auto, kan Rijkswaterstaat garanderen van er geen file's zijn? Heeft de douane al verklaard genoeg personeel te hebben?

Woensdag komt de info online voor de vluchten van juni (die mensen gaan echt voor u) en uiterlijk op 1 juni komt de info over juli en augustus. Ook die mensen reizen voor u en hebben eerder recht op informatie. Daarna bent u aan de beurt en kan het reisbureau voor u aan de slag als dat nodig is. En niet eerder.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BL2 »

Juist, maar voorlopig staat "Klacht over Suntip Zevenbergen" maar mooi voor altijd op het Internet gebrand, een kwalijke zaak omdat er niets aan de hand is vooralsnog, en de kans zeer groot is dat de reis gewoon over vier maanden door gaat.

Moet toevallig ook vliegen rond die tijd, realiseer ik mij nu, nou daar ga je nu in mei toch nog niet druk over doen.......

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar alles wat de Ts is medewerking om nu al om te boeken, tegen bijbetaling, naar een andere vliegmaatschappij.

Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn?

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij een losse vlucht niet, dit is een pakketreis en dan zijn alle onderdelen van het pakket met elkaar verbonden. Je kan dan niet zomaar even een vlucht of accommodatie wisselen voor wat anders, zonder dat er (nu) een reden voor is.
Het kenmerk van een pakketreis, de naam zegt het al.
Wil TS toch wat anders, dan zal hij de gehele pakketreis zelf moet annuleren, en wat anders uitzoeken.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BL2 »

Een rechtzaak, je draaft een beetje heel, heel erg door.
Volgens mij ben je wel aan vakantie toe, wat een gestress om niets. Wacht rustig af tot de lijst voor september beschikbaar is, en geniet ondertussen van de Hollandse zomer.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En hoe ziet u die rechtszaak voor u? Ik wil tegen de afspraken in een overeenkomst aanpassen vanwege irreële angst, maar de verkopende partij wilt zich gewoon aan de overeenkomst houden en is voornemens te gaan leveren wat ik wil of om een oplossing aan te dragen mocht er iets gebeuren.
Ik denk dat het goedkoper is om een complete nieuwe vakantie te boeken.

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 mei 2023 10:32
En hoe ziet u die rechtszaak voor u?
Die is zeker niet kansloos. Een overeenkomst is als gevolg van art. 3:86 BW prima te ontbinden als er uit een mededeling van de betrokken partij kan worden afgeleid dat die niet zal nakomen. In dit geval is het wat diffuser, omdat er een tegenstrijdige verklaring wordt afgelegd (enerzijds: we gaan een deel niet nakomen, en anderzijds: maar we willen wel nakomen). Ik acht het, het geheel overziende, zéker niet denkbeeldig dat de rechter na afweging van posities en belangen een dergelijke afweging in het voordeel van de consument zal laten doorslaan.

De vraag of dat de meest geëigende oplossing is, is een meer persoonlijke afweging die we hier niet poer sé voor elkaar hoeven te maken.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat er op dit moment een kans van 5% is dat een vlucht nu niet doorgaat zegt 0,0 over de vluchten van over 4 maanden. U hoort het, zeker niet kansloos, direct inspringen dus.
Succes met de kosten.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BL2 »

KoYoDi schreef:
15 mei 2023 16:49
Geachte, dankbaar, dank u zeer, dat is ook mijn overtuiging....
Nou, heel veel suc6. Neem moneyman mee als uw advocaat, je zult het nodig hebben. Hoop niet dat je van een koude kermis terugkomt, en gewoon deze reis annuleren achteraf ruim goedkoper bleek te zijn..... Ik zie helaas geen enkel punt waarom jij de zaak zou kunnen winnen welke op "angsten" gebaseerd is.
Koppel je nog even de uitkomst van je rechtzaak terug ?

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
15 mei 2023 18:31
Ik zie helaas geen enkel punt waarom jij de zaak zou kunnen winnen welke op "angsten" gebaseerd is.
Vervang "angsten" door "verwachtingen, gebaseerd op mededelingen van de wederpartij én de praktijk" en je hebt ineens een heel andere casus.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BL2 »

KoYoDi schreef:
15 mei 2023 20:28
...... en er een autovakantie van te maken, maar ook geen reactie. .......
Een pakketreis is een pakketreis, je zult moeten annuleren met flinke kosten tot gevolg.
Wel een hele onderneming met de auto van Zevenbergen naar Ibiza trouwens, non stop rijden is zo'n kleine 22 uur........

Maar ik begin zo langzamerhand te denken dat het hele topic weinig serieus is.........

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
15 mei 2023 20:52
BL2 schreef:
15 mei 2023 18:31
Ik zie helaas geen enkel punt waarom jij de zaak zou kunnen winnen welke op "angsten" gebaseerd is.
Vervang "angsten" door "verwachtingen, gebaseerd op mededelingen van de wederpartij én de praktijk" en je hebt ineens een heel andere casus.
Totaal niet zelfs. De verwachting voor de komende 3 maanden is dat minder dan 5% van de vluchten zal uitvallen. De praktijk is dat voor deze maand 1 dag 2 retourvluchten geschrapt zijn. En dat is een toestel die in de ochtend naar en van Malaga vliegt en in de avond op en neer naar Reykjavik.
De mededelingen die nu gedaan worden zijn dat er een aantal vluchten geschrapt worden in de maanden mei, juni, juli en augustus.
Als de kans op minder dan 5% uitval al reden is om een rechtszaak te starten om een overeenkomst open te breken, dan zou niemand meer gaan vliegen aangezien bijna 1 op 3 vliegtuigen vertraging heeft.
Dus ja, op angsten zal niets gewonnen worden. En op de feiten al helemaal niet.

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 mei 2023 22:09
Als de kans op minder dan 5% uitval al reden is om een rechtszaak te starten om een overeenkomst open te breken, dan zou niemand meer gaan vliegen aangezien bijna 1 op 3 vliegtuigen vertraging heeft.
Rare redenatie. Sinds wanneer is vertraging hetzelfde als uitval…?
NeoDutchio schreef:
15 mei 2023 22:09
Dus ja, op angsten zal niets gewonnen worden. En op de feiten al helemaal niet.
Exáct de reden dat ik spreek over verwachtingen. Die overigens door de wederpartij zélf gewekt worden, waarmee de gevolgen daarvan ook voor diens rekening komen.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BL2 »

"We" wachten de rechtzaak even af, dat lijkt me het beste...... Maar ik denk niet dat het zover komt, en topicstarter zich realiseert dat het annuleren van precis zijn vlucht bijna nihil is.
Reizen is een avontuur, in de breedste zin des woords, als je daar absoluut niet tegen kan, blijf dan thuis......

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts baseert zijn angsten en verwachtingen op inside information.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
15 mei 2023 23:26
De Ts baseert zijn angsten en verwachtingen op inside information.
Het zijn vooral zeer geheime bronnen, denk dat het de krant is......

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Helemaaal niet zo vreemd, gezien de publicaties en gerechtvaardigde verwachtingen dat een vliegreis mogelijk zal worden geannuleerd en dat KoYoDi op voorhand zekerheid wil hebben. In de reisbranche gaat men ver om de 'gewaardeerde' klant toch nog 'een poot uit te draaien' als er ergens iets mis gaat. Zelfs als het aan de uitvoerende partijen ligt.

Even voor corona heb ik een jubileum-/(koor)reis naar Engeland geboekt. Weliswaar georganiseerd door het koor, maar de boeking (en uitvoering) van die reis verliep voor een ieder individueel bij de uitvoerende reisorganisatie. Ieder lid op zich had dus een reisovereenkomst met die reisorganisatie, niet met het koor.

Corona brak uit en de reis ging, op mededeling van de uitvoerende reisorganisatie, niet door. Misschien gaat het volgend jaar wel door. Daarmee nam ik geen genoegen. Individueel met de reisorganisatie contact opgenomen en de aanbetaling voor 2 personen terug geeist. De reisorganisatie draaide zich, ondanks alle wettelijke maatregelen ten voordele van de consument, in vele bochten om de aanbetaling niet terug te betalen.

Ik heb me tegenover de reisorganisatie op het standpunt gesteld: U heeft de reis niet door laten gaan, dus u bent qua uitvoering in gebreke gebleven. Gaat de reis volgend jaar wel door dan maken we een nieuwe boeking. Geld nu niet terug, dan krijgt u de juristen van mijn rechtsbijstandverzekering over u heen. Door dit eigen initiatief kregen wij onze aanbetaling uiteindelijk toch terugbetaald. Andere koorleden deden uit zichzelf richting reisorganisatie niets.

Een jaar daarna. Corona was niet voorbij. Weer werd de oorspronkelijke koorreis door de reisorganisatie 'opgeschort', duidelijkheid was ver te zoeken. Uiteindelijk zag ook het bestuur van het koor de reis niet meer zitten en de hele reis ging niet meer door. Maar goed, ik had mijn aanbetaling terug en hoefde/kon niet opnieuw boeken voor een reis die niet doorging.

Maar kregen die andere koorleden alsnog hun aanbetaling terug? Een jaar gewacht en niets meer hierover vernomen. Op de jaarvergadering vorig jaar hierover een vraag gesteld. Antwoord: Nee, koorleden hebben de aanbetaling niet terug ontvangen. Omdat het bestuur de koorreis niet meer door liet gaan stelde de reisorganisatie "het ligt niet aan ons dat de reis niet doorging, dus geen aanbetaling terug voor de leden die elk individueel bij de reisorganisatie geboekt hadden." Dat zij zelf in gebreke waren gebleven en de uitvoering van de reis tot twee keer toe niet door lieten gaan, zelf twee keer hadden geannuleerd, daar zwegen zij over.

Of dit juridisch juist was heeft het bestuur niet uit laten zoeken. Feit is, doordat veruit de meest koorleden zelf geen directe actie ondernamen, zo mogelijk vanuit een stukje wantrouwen naar de reisbranche, zij zelf daarvan financieel de dupe zijn geworden.

Goed dat ik als individuele klant dit wel heb gedaan en ik financieel hiervan geen nadeel ondervonden heb. Door deze ervaring begrijp ik heel goed goed dat KoYoDi zelf zo vroeg mogelijk de regie over zijn geboekte reis wil houden en zijn uiteindelijke lot niet legt in de onwilligheid en grillen van één of ander reisbureau.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BreejKC schreef:
16 mei 2023 09:20
Helemaaal niet zo vreemd, gezien de publicaties en gerechtvaardigde verwachtingen dat een vliegreis mogelijk zal worden geannuleerd en dat KoYoDi op voorhand zekerheid wil hebben. In de reisbranche gaat men ver om de 'gewaardeerde' klant toch nog 'een poot uit te draaien' als er ergens iets mis gaat. Zelfs als het aan de uitvoerende partijen ligt.
Knap dat u op voorhand al weet dat Transavia de klant een poot zou willen uitdraaien.
BreejKC schreef:
16 mei 2023 09:20
Corona brak uit en de reis ging, op mededeling van de uitvoerende reisorganisatie, niet door. Misschien gaat het volgend jaar wel door. Daarmee nam ik geen genoegen. Individueel met de reisorganisatie contact opgenomen en de aanbetaling voor 2 personen terug geeist. De reisorganisatie draaide zich, ondanks alle wettelijke maatregelen ten voordele van de consument, in vele bochten om de aanbetaling niet terug te betalen.
Deze discussie is al vaker voorbij gekomen. Naast het wettelijke was het advies gekomen om coulant te zijn tijdens de pandemie. Je had er namelijk niets aan als iedereen failliet ging. Iets dat hier overigens niet aan de orde is.
BreejKC schreef:
16 mei 2023 09:20
Ik heb me tegenover de reisorganisatie op het standpunt gesteld: U heeft de reis niet door laten gaan, dus u bent qua uitvoering in gebreke gebleven. Gaat de reis volgend jaar wel door dan maken we een nieuwe boeking. Geld nu niet terug, dan krijgt u de juristen van mijn rechtsbijstandverzekering over u heen. Door dit eigen initiatief kregen wij onze aanbetaling uiteindelijk toch terugbetaald. Andere koorleden deden uit zichzelf richting reisorganisatie niets.
Dat is ieders keuze. Je kan je hard opstellen of je kan de situatie accepteren, het geld in kas houden en dat op een later moment inzetten. In dit verhaal waren immers alleen maar verliezers.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BL2 »

BreejKC schreef:
16 mei 2023 09:20
Helemaaal niet zo vreemd
Totaal offtopic bijdrage. Het gaat hier niet over Zangkoren, Corona en personen welke niet in actie komen maar over een topicstarter welke ruim 200 procent zekerheid wil hebben over zijn reis.
En zo veel zekerheid krijg je niet vier maanden voor vertrek.

Topicstarter kan gewoon annuleren, en elders boeken, en dan hopen dat zijn vlucht doorgaat, het hotel nog bestaat, hij niet ziek wordt, of onverwachts is overleden....

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Klacht over Suntip Zevenbergen

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Neodutchio.
Om het verhaal niet onnodig te lang te maken zijn veel details weggelaten. In eerste instantie heb ik inderdaad een voucher geaccepteerd die ik zou kunnen gebruiken voor de boeking bij het alsnog doorgaan van de reis. Toen dat een jaar later weer op losse schroeven stond en de einddatum van de voucher naderde is deze door mij geïnd voor contanten.

Inderdaad heb ik me erg duidelijk, misschien wat hard, opgesteld. Maar ook een reisovereenkomst is een zakelijke overeenkomst waarin wij ons als klant redelijk dienen maar ook duidelijk mogen gedragen. Ik ervaar dat niet als een verlies.


@BL2.
U mist, denk ik, de kern. Niet wat voor reis, door wie georganiseerd of de reden van vervallen is belangrijk. Wel belangrijk is dat je met deze reiswereld de regie over de zelf geboekte reis ook zelf in handen moet houden.

Dan liever 200% zekerheid als 0% zekerheid. Mijn voorbeeld, on-topic of off-topic, toont aan als je de zaken op zijn beloop laat, dus kiest voor 0% zekerheid "want het zal wel goed komen," je uiteindelijk de rekening zelf gepresenteerd krijgt.

Plaats reactie