Kerstreis met Effeweg

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Pokro
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2022 13:13

Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Pokro »

Mag de reisorganisatie Effeweg een kerstreis aanbieden met verblijf in een Enjoy hotel, gelegen aan de Moezel in Duitsland, na boeking en betaling, een week voor vertrek in de toegestuurde reisbescheiden op pagina 1 de geboekte plaats van bestemming vermelden en vervolgens ergens onderaan pagina 3 bij info voor thuisblijvers, een ander hotel aangeven, op 75 km afstand, in een stad waar je niet wilt verblijven, zonder dat vooraf kenbaar te maken?

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09
Beste antwoord
Gekozen door Pokro

Re: Kerstreis met Effeweg

door Albert1955 » 03 jan 2023 21:37

Heeft U wel navraag gedaan naar de juiste partij die de reservering dan gedaan moet hebben ? Dat is namelijk niet Effe Weg Groepsreizen maar Viabus gmbH
een Zwitserse onderneming (CHE-223.999.894)
Viabus GmbH. Schützengasse 4. CH- 8001 Zürich Switzerland. main-number Tel. +31 (0)318 58 09 58 · [email protected]. Overigens valt onder deze groep bijv ook Bolderman en van Nood.
Lady1234
Berichten: 27174
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de thuisblijvers gaan toch niet effeweg? 😁

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Rinustp »

Lady1234 schreef:
26 dec 2022 12:06
Maar de thuisblijvers gaan toch niet effeweg? 😁
Maar het is niet voor niets een bericht voor de thuisblijvers. Het is wel zo handig dat ze weten waar je werkelijk verblijft.
Alhoewel er tegenwoordig veel mogelijkheden zijn om de reizigers te bereiken in noodgevallen.
Als je op reis, en zeker met zo'n organisatie als Effeweg, Is het belangrijk om zelf de goede info te regelen.

De locatie zal op het laatst veranderd zijn en de reisbescheiden nog niet aangepast.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op bladzijde 1 de plaats van bestemming en op pagina 3 een adres elders. Maar waar verblijft u daadwerkelijk?

HandigeHarrie
Berichten: 1388
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ik vrees dat in de kleine lettertjes staat, dat bij onvoldoende boekingen de bestemming gewijzigd kan worden naar een hotel binnen 100 km ?

moutje1919
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 mar 2019 18:47

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door moutje1919 »

nieuwsbrief tweede kerstdag Grofweg werkt het plafond zo: voor de eerste 1200 kuub gas die je verbruikt, betaal je 1,45 euro per kuub; voor de eerste 2900 kWh gas betaal je 40 cent per kWh. Maar in de praktijk ligt, lees stroom

Lady1234
Berichten: 27174
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moutje1919 schreef:
26 dec 2022 15:44
nieuwsbrief tweede kerstdag Grofweg werkt het plafond zo: voor de eerste 1200 kuub gas die je verbruikt, betaal je 1,45 euro per kuub; voor de eerste 2900 kWh gas betaal je 40 cent per kWh. Maar in de praktijk ligt, lees stroom
Zelfs Radar raakt er van in de war.😁

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door rwolters »

Dus je gaat naar het hotel dat je hebt geboekt maar er staat een klein foutje in bij informatie voor thuisblijvers en daar maak je een heisa om? Het is toch een kleine moeite om het juiste adres door te geven aan de thuisblijvers? Je kunt zelf je live locatie doorgeven aan thuisblijvers via bijvoorbeeld WhatsApp. Daar heb je geen reisdocumenten meer voor nodig.

HandigeHarrie
Berichten: 1388
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

moutje1919 schreef:
26 dec 2022 15:44
nieuwsbrief tweede kerstdag Grofweg werkt het plafond zo: voor de eerste 1200 kuub gas die je verbruikt, betaal je 1,45 euro per kuub; voor de eerste 2900 kWh gas betaal je 40 cent per kWh. Maar in de praktijk ligt, lees stroom
Gelukkig is in dat hotel de verwarming aan ....

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Dirkie »

Pokro schreef:
25 dec 2022 17:19
Mag de reisorganisatie Effeweg een kerstreis aanbieden met verblijf in een Enjoy hotel, gelegen aan de Moezel in Duitsland, na boeking en betaling, een week voor vertrek in de toegestuurde reisbescheiden op pagina 1 de geboekte plaats van bestemming vermelden en vervolgens ergens onderaan pagina 3 bij info voor thuisblijvers, een ander hotel aangeven, op 75 km afstand, in een stad waar je niet wilt verblijven, zonder dat vooraf kenbaar te maken?
U heeft natuurlijk wel eerst nagevraagd in welk hotel U nu gaat verblijven neem ik aan?

Pokro
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2022 13:13

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Pokro »

Ik bekeek dat hotel op internet en de plaats waar we gedropt zouden worden en was echt niet blij. Effe Weg lokt mensen met verblijf in een Enjoy hotel aan de Moezel en vervolgens kom je in een stad terecht 75 km verderop. Bij navraag was het hotel dat bij de info voor thuisblijvers werd vermeld de uiteindelijke bestemming. Ik ben daar niet mee akkkoord gegaan omdat het volgens mij misleiding is.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Pokro schreef:
27 dec 2022 11:41
Ik bekeek dat hotel op internet en de plaats waar we gedropt zouden worden en was echt niet blij. Effe Weg lokt mensen met verblijf in een Enjoy hotel aan de Moezel en vervolgens kom je in een stad terecht 75 km verderop. Bij navraag was het hotel dat bij de info voor thuisblijvers werd vermeld de uiteindelijke bestemming. Ik ben daar niet mee akkkoord gegaan omdat het volgens mij misleiding is.
Waar aan de Moezel ? Koblenz en Trier liggen ongeveer 127 km van elkaar. Dus met 100 km verschil zit je OF in omgeving Trier OF in omgeving Koblenz.
Dat is althans het meest toeristische deel met plaatsen als Klotten, Cochem, Traben - Trarbach en Bernkastel-Kues.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Die in de bijlage soms ?
moezel.docx
(28.66 KiB) 50 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

BL2
Berichten: 4843
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door BL2 »

Waar dan wel aan de Moezel maakt weinig uit. Het geboekte en betaalde hotel is een compleet andere en 75 km verwijderd van waar TS wilde verblijven.
Interessant is dan te weten of hotel en locatie minimaal aan elkaar gelijk zijn. Dus wat was het geboekte hotel, en welke wordt of is het nu ?

Pokro
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2022 13:13

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Pokro »

Ik heb de kerstreis geannuleerd toen ik las dat de reis naar Stadtkyll ging ipv naar Bremm. Het hotel zou gelijkwaardig kunnen zijn, maar Effe Weg adverteert met de all inclusive formule van Enjoy Hotels, waar vervolgens helemaal geen plaats is voor een reisgezelschap van Effe weg. Dat hotel in Bremm was lang van tevoren al volgeboekt met eigen gasten.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Dat nieuwe hotel ligt ook niet aan de Moezel en staat niet op de lijst van Enjoyhotels
Wat zei Effeweg toen u annuleerde

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U had bij Effeweg een klacht moeten indienen dat u naar een andere hotel bent overgeboekt. Het is niet netjes dat ze u niet op de hoogte gesteld hebt

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl om te overleggen wat u nu nog het beste kunt doen.

Algemene voorwaarden 3.2.2 (Sterren)classificatie zegt dat u geen recht hebt op geld terug. Mogelijk dat de algemene voorwaarden in strijd zijn met de algemene voorwaarden van ANVR of de wet.

Indien deze reis als pakketreis wordt gezien dan kunt u terecht bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ voor een bindend uitspraak aangezien Prijsvrij aan is gesloten bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ voor een bindend uitspraak (binnen 24 maanden nadat u de klacht ingediend hebt bij reisorganisatie).

Pokro
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2022 13:13

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Pokro »

Natuurlijk heb ik een klacht ingediend! En gezegd dat ik dit in de publiciteit zou brengen. Omdat de reis na mijn annulering direct is doorverkocht en Effe weg geen alternatief had, heb ik de volledige reissom teruggekregen. Maar ik zat daardoor wel thuis met Kerst. Ik vind dat deze misleiding moet worden aangepakt. Bij navraag bij Enjoy, werd gezegd dat er geen reservering bekend was door Effe weg! Dus het is echt bedrog wat zij verkopen! Nu ben ik heel benieuwd hoe de reizigers die gedropt zijn in een hotel in een andere stad dit hebben ervaren!

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Heeft U wel navraag gedaan naar de juiste partij die de reservering dan gedaan moet hebben ? Dat is namelijk niet Effe Weg Groepsreizen maar Viabus gmbH
een Zwitserse onderneming (CHE-223.999.894)
Viabus GmbH. Schützengasse 4. CH- 8001 Zürich Switzerland. main-number Tel. +31 (0)318 58 09 58 · [email protected]. Overigens valt onder deze groep bijv ook Bolderman en van Nood.

Pokro
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2022 13:13

Re: Kerstreis met Effeweg

Ongelezen bericht door Pokro »

Albert1955 dank voor deze reactie.
Ik ga contact opnemen met Viabus!
Goede tip! 👍🏼 Groet, pokro

Plaats reactie