Iberia: Vliegreis betaald via iDEAL/Adyen, geen ticket ontvangen!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Iberia: Vliegreis betaald via iDEAL/Adyen, geen ticket ontvangen!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als het geld is afgeboekt op uw rekening dan moet het ook aan zijn gekomen bij tegenpartij. Digitaal geld kan niet verdwijnen.

Adyen kan niks voor u doen.

Log in in de app van Iberia of op de website. Kijk of u daar uw tickets zichtbaar zijn. Indien uw tickets daar staan (of een andere manier van bewijs van boeking van uw vlucht) is er niks aan de hand.


Neem contact op met de chatfunctie, mail of whatsapp (https://www.iberia.com/nl/veelgestelde- ... enservice/). Hou het zo kort mogelijk, zoals ik heb betaald maar ik kan mijn tickets niet vinden (met uw persoonlijke gegevens).
Voordeel van digitaal is dat u bewijs hebt van het gesprek.

Neem hierna contact op met uw rechtsbijstandverzekering om alsnog uw tickets te krijgen, of met een deurwaarder om uw geld terug te krijgen.

PaulHuygen
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mar 2018 14:26

Re: Iberia: Vliegreis betaald via iDEAL/Adyen, geen ticket ontvangen!

Ongelezen bericht door PaulHuygen »

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met Vueling (betaald met Ideal, maar Vueling beweerde geen geld gekregen te hebben). Het kostte mij heel veel moeite, maar uiteindelijk kon ik telefonisch contact krijgen. De telefoniste stuurde mij een e-mail waarop ik moest reageren en een betalingsbewijs opsturen. Weken later kreeg ik bericht dat ze het geld niet zouden terugbetalen omdat "de betaling niet door hen geaccordeerd was". Daar heb ik op gereageerd en ik heb bovendien, zoals u ook gedaan heeft, de Europese Consumenten Autoriteit ingeschakeld. Uiteindelijk heeft Vueling toen het geld teruggestuurd.

TheOne299
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2023 13:29

Re: Iberia: Vliegreis betaald via iDEAL/Adyen, geen ticket ontvangen!

Ongelezen bericht door TheOne299 »

Maak bij dit soort transacties altijd gebruik van een Creditcard. Je hebt dan in dit soort gevallen je geld zo weer terug.

Kan je geen gewone creditcard krijgen? Neem dan een Visa Go Prepaid card, geeft je dezelfde bescherming en deze ian iedereen krijgen.

Corina van Nispen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2023 18:46

Re: Iberia: Vliegreis betaald via iDEAL/Adyen, geen ticket ontvangen!

Ongelezen bericht door Corina van Nispen »

Gisteren tickets gekocht via de website van Iberia.
Alle stappen inderdaad goed doorlopen en uiteindelijk de betaling voldaan via ideal/Adyen.
Helaas geen bevestiging ontvangen en na diverse keren telefonisch contact met Iberia melden ze dat zij geen betaling hebben ontvangen en dat er geen reservering is gemaakt. Dus vandaag contact opgenomen met Adyen maar die willen niets voor je doen.
Ik heb een bewijs van betaling maar helaas een bedrag van € 466,16 opgegaan in de mist.

Plaats reactie