Extra bijbetalen voor andere vluchttijd, vluchttijd wordt gewijzigd, extra betaald geld weg?!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ShaBroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2023 16:42

Extra bijbetalen voor andere vluchttijd, vluchttijd wordt gewijzigd, extra betaald geld weg?!

Ongelezen bericht door ShaBroek »

Hi,

Wij hebben in september 2022 een pakketreis geboekt. Destijds hebben wij extra geld betaald voor deze reis, zodat wij, voor ons gezin, gunstige vluchttijden zouden hebben. Twee weken later kregen wij mail dat onze vliegtijd voor de terugweg was veranderd (van 18.50 uur naar 06.40 uur) naar de 'gratis' tijd en wij hier geen rechten meer aan kunnen ontlenen. Nu kregen wij afgelopen week weer bericht dat onze vliegtijd voor de heenreis ook was veranderd (van 09.40 uur naar 15.30 uur). Dat vliegtijden onder voorbehoud zijn lees ik overal, maar hoe zit het met onze rechten als we hier extra voor hebben betaald en de vlucht alsnog wordt gewijzigd naar de tijd waar we zonder extra kosten mee hadden kunnen vliegen én, in ons geval, we ruim anderhalve dag minder vakantie kunnen vieren?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Extra bijbetalen voor andere vluchttijd, vluchttijd wordt gewijzigd, extra betaald geld weg?!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wat was het antwoord van de aanbieder van de pakketreis hierop. Het lijkt me dat U het daar eerst nagevraagd heeft. Zij organiseren deze reis, U betaald aan hun en zij zouden eventueel geld terug moeten geven.
Ik ga ervanuit dat dit met 1 telefoontje opgelost kan worden en U het geld terug krijgt, omdat niet meer geleverd wordt waar U voor betaald heeft.
Voor anderhalve dag korter vakantie zult U niets terug krijgen. U heeft immers alleen extra betaald voor andere vluchttijden. De rest is niet van prijs veranderd want Uw vakantie duur (het aantal overnachtingen) is niet veranderd.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Extra bijbetalen voor andere vluchttijd, vluchttijd wordt gewijzigd, extra betaald geld weg?!

Ongelezen bericht door pieterenien »

Hoe heeft u hier extra voor betaald? Staat er dan dat u gegarandeerde vluchttijden hebt?

Plaats reactie